Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 42

Discussie: Boss AC-3, iemand?

  1. #1

    Standaard Boss AC-3, iemand?

    Ik zit erover te denken de Boss AC-3 aan te schaffen om daarmee gemakkelijk een akoestische sound uit m’n Strat te kunnen halen, maar heb door mijn vorige ervaring met een klein Boss-pedaal (Boss BD2) een lichte angst voor tone sucking opgelopen. 😬

    Iemand ervaring met deze acoustic amp simulator? Of iemand een beter idee (voor dezelfde prijs)?

  2. #2

    Standaard

    Zorg voor een akoestische gitaar. Een pedaal, hoe knap ook gemaakt, gaat nooit van een elektrische gitaar een akoestisch instrument maken. En scoor jezelf anders (en ik had me nooit kunnen voorstellen dat ik dit zou zehggen) een bahringer AM100 (2e hands) en kom er goedkoper achter waarom een pedaal geen akoestische gitaar gaat opleveren.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.056

    Standaard

    Ben een beetje Mooer fan, de Acoustikar heet ie van hun. Mooer pedaaltjes hebben een true bypass.

  4. #4
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb hem en van tone suck merk ik weinig met dit pedaal. Er komt zeker een bruikbaar geluid uit. Natuurlijk niet precies als een echte akoestische western gitaar. Laat ik het zo zeggen, het is een geluid op zich wat dat pedaal produceert. Een geluid dat goed bruikbaar is als vervanging voor akoestische partijen.
    De respons en dynamiek komt veel meer in de buurt van een echte akoestische gitaar dan wanneer je een gewoon clean elektrisch geluid gebruikt.
    En het pedaal heeft twee uitgangen, dus je kunt met een druk op de knop schakelen tussen het akoestische geluid en je elektrische rig. Die mogelijkheid hebben andere soortgelijke pedalen van andere (goedkopere) merken niet.

    Verder is het zo dat in de mix van een nummer met meerdere instrumenten een hoop van een gewoon akoestisch gitaargeluid wegvalt. Naar mijn mening hoor je dan in de mix weinig verschil tussen een echte akoestische gitaar en het geluid wat dit pedaal produceert.

  5. #5

    Standaard

    Bedankt, allen! Ik weet genoeg! 😉👍🏻

  6. #6

    Standaard

    Na het lezen van reviews voor beide pedalen (Boss en Mooer) heeft de Boss AC-3 het uiteindelijk gewonnen

    Nu moet ik hem nog in mijn pedal chain plaatsen.
    Ik lees op veel plekken dat hij qua toon het beste tot zijn recht komt als er (meteen) een DI achteraan komt. Toevallig ben ik in het bezit van de JDX Radial Direct Drive, maar momenteel gaat mijn volledige pedal chain daar al naartoe. Eigenlijk zou de output van de Boss AC-3 daar dus ook naartoe moeten...

    Gekke vraag: kan ik dit oplossen met een splitter? Dat ik bijvoorbeeld een 6.3mm jack-splitter in de Direct Drive steek, waar ik zowel de jack van mijn complete pedal chain naartoe breng als de jack afkomstig uit de Boss AC-3? In mijn optiek hoef ik dan live niks over te prikken of moeilijk te doen, en is het intrappen van het Boss AC-3 pedaal voldoende om de rest van de pedal chain netjes uit te schakelen...

    Wat denken jullie? Of bestaat er een betere (goedkope) oplossing?

  7. #7

    Standaard

    Gek idee: het laatste pedaal in mijn pedal chain is mijn TC Electronics Hall Of Fame 2, die een stereo-input ondersteunt. Aangezien ik toch veel mono doe, is het idee om mijn pedal chain in de linker input van de HOF2 te laten gaan en de Boss AC-3 in de rechter (of vice versa)? Of gaat er dan wat mis?

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Waarom wil je de AC-3 door de HOF laten lopen, er zit toch een goede galm in het pedaal ingebouwd? Als je de galm op de AC-3 niet te hoog zet vind ik hem erg mooi. Ik zet hem meestal op 11 uur.

    Edit: O wacht je wilt dus beide ingangen van de HOF gebruiken en alleen één uitgang gebruiken naar je DI box? Probeer het eens uit, als het werkt dan werkt het.
    Laatst gewijzigd door Brad; 4 april 2018 om 18:25

  9. #9

    Standaard

    Precies dát 😉

    Ja ik twijfel: of zal ik een splitter kopen?

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik ben geen technicus, dus vanuit die invalshoek kan ik je geen raad geven. Maar een splitter of iets anders waarmee je stereo in en mono uit kan naar je DI zou toch moeten werken denk ik.

    Maar als het met die HOF goed werkt (gehoormatig) dan zou ik dat gewoon gebruiken.
    Laatst gewijzigd door Brad; 4 april 2018 om 18:39

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top