Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 12 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 115
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 december 2008
    Locatie
    Leeuwarden
    Berichten
    8.240

    Standaard

    Het is nog niemand opgevallen dat er 'voorjaar 1993' staat? Niet dat het veel uitmaakt..

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2011
    Locatie
    Amsterdam-Oost
    Berichten
    1.510

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik heb een zwarte gehad, als backup voor mijn Jem 77FP. Zwart met die slagplaat stond erg mooi. Het was het een erg goede gitaar met heel veel sounds. De single coil standen klonken erg stratty. Een alleskunner. Wel vond ik de (humbucker)pickups te heet tov van de Jem (Paf Pro's).

    En dan komt er een punt dat je nokt met de pointy headstocks en aan de strats en tele's gaat... Toch verlang ik nogal wel eens naar die Jem, gewoon om een paar Guthrie Govan fratsen uit te halen. Het was een perfecte gitaar voor wat ik er toen mee deed. Die plank bleef op stemming, ook bij zware trem-mishandeling. Tot je een snaar brak (wat zelden gebeurde gelukkig). Dan moest ik de set uitspelen op de MIII. Ook geen straf hoor.
    Ik heb er nog steeds zo een
    Speelt eigenlijk iets te licht, qua actie en weerstand van de snaren.
    Schakelmogelijkheden werken erg goed.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    De Gibson M III...laatst nog even zitten zoeken, altijd al willen hebben (samen met een U2). Ik heb wel het idee dat die dingen nu meer opleveren dan een paar jaar terug.

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    De Gibson M III...laatst nog even zitten zoeken, altijd al willen hebben (samen met een U2). Ik heb wel het idee dat die dingen nu meer opleveren dan een paar jaar terug.
    De U2 heb ik nog (geen wrc!); de twee MIII's zijn weg. Ze waren echt heel goed. Maar op den duur heel veel superstrats en de MIII is (voor mijn doen) vrij extreem qua radius en ik kreeg mm qua geluid ook niet vet genoeg naar mn zin. (er zit een 500T wat imho ongeveer het slechtste wat ooit gemaakt is, maar ook met andere pickups lukte het niet echt. Wellicht had ik een tonezone nog moeten proberen)
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Zo kijk ik al jaren en jaren uit naar een Charvel model 88.
    Dat is best raar want je weet van te voren dat je zoiets never nooit niet op een podium gaat gebruiken.
    Waarom niet?
    Ik speel juist vrijwel uitsluitend op 80s/90s superstrats. Of op LPs.
    Mij zul je juist nooit met normale strats zien.
    De kwaliteit van die superstrats is echt fantastisch, ook de hardware zoals de floyds. De body's zijn wat slanker (dinky style). Ja dat ligt me erg goed.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    De U2 heb ik nog (geen wrc!); de twee MIII's zijn weg. Ze waren echt heel goed. Maar op den duur heel veel superstrats en de MIII is (voor mijn doen) vrij extreem qua radius en ik kreeg mm qua geluid ook niet vet genoeg naar mn zin. (er zit een 500T wat imho ongeveer het slechtste wat ooit gemaakt is, maar ook met andere pickups lukte het niet echt. Wellicht had ik een tonezone nog moeten proberen)
    Ikzie de U2 vrijwel nooit tweedehands.
    Er zijn er waarschijnlijk ook niet heel veel gemaakt, maar toch...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Waarom niet?
    Ik speel juist vrijwel uitsluitend op 80s/90s superstrats. Of op LPs.
    Mij zul je juist nooit met normale strats zien.
    De kwaliteit van die superstrats is echt fantastisch, ook de hardware zoals de floyds. De body's zijn wat slanker (dinky style). Ja dat ligt me erg goed.
    Voor een Floyd moet je je dubbelstops inleveren om maar eens wat te noemen.
    Gaat niet gebeuren natuurlijk.
    Maar Vai deed interessante dingen met een Floyd, harmonisch gezien en ik heb ook heel wat uurtjes in zijn Flex-able's zitten en af en toe is het leuk om die techniek in te duiken.
    Zoals je een banjo erop nahoud om af en toe Foggy mountain breakdown er uit te blasten.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Voor een Floyd moet je je dubbelstops inleveren om maar eens wat te noemen.
    Gaat niet gebeuren natuurlijk.
    Dat is met een zwevende stratbrug niet anders, toch?

    Blijft een aparte term eigenlijk, bij violisten en zo betekent dubbelstop gewoon een dubbele noot.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Bij de vintage strat trem heb je er toch niet zo'n last van maar daar zal je me ook niet snel mee zien.
    Die trem is goed voor Hank B werk, niet te gek doen. Leo dacht ook niet verder dan een verbeterde bigsby.

    Wat ik wel altijd opmerkelijk vind van die Floyd gitaren, dat schijnt samen te moeten gaan met platte nekjes en hete middy pickups.
    Ik wilde zeggen dat de Gibson Buckethead LP een uitzondering was maar daar heeft ie blijkbaar de Floyd zelf van afgesloopt
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Wat ik wel altijd opmerkelijk vind van die Floyd gitaren, dat schijnt samen te moeten gaan met platte nekjes en hete middy pickups.
    Ieder zn ding denk ik en dat ook maar in waarde houden.
    En er is meer dan alleen Ibanezjes. Daar heb ik idd totaal niks mee en de Gibson MIII heeft idd een erg platte hals. Mn explorer met floyd heeft een normale explorer hals.
    Mn floyded Hamers hebben heerlijke, echt niet erg dunne halzen en mn ESP's idem
    Dus er is voor ieder welk wat denk ik en meer dan alleen de vooroordelen doen vermoeden.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top