Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 64 van 64

Discussie: EHX Soulfood

  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ja, semantics,
    Een clone impliceert een 1 op 1 geval maar de soul food doet daar zowel cosmetisch als techniek totaal geen moeite voor, enkel sonisch.
    Beetje zoals een tubescreamer geen clone is van een stel overhitte el34's maar daar toch aan refereert.
    Er zijn absoluut betere Klon Clones, maar ik heb het ding destijds, na uitvoerig allerlei tests en vergelijkingen gehoord te hebben op YouTube, gekocht, omdat ik 'm eenvoudigweg waanzinnig goed vond klinken voor een pedaal van (toen nog) 55 euro, inclusief adapter (!!!). Echter, ik gebruik de Soul Food niet zoals de meeste liefhebbers van de Klon Centaur hun Klon clones gebruiken. Het is mijn sound, een semi overstuurde Soul Food in een cleane AC15 (ik mag helaas niet hard van de dames in mijn bandje). En ik ben er zeer mee in mijn nopjes.
    Toegegeven, als mijn Koch Pedaltone EN mijn Z Vex Super Hard On clone niet kapot waren, dan zou mijn leven een stuk aangenamer zijn! maar het is nu even niet anders. En zolang ik kan genieten van mijn geluid (en dat doe ik) zie ik geen enkele reden om te twijfelen aan de bruikbaarheid van de Soul Food. Ik combineer het ding overigens met een TC Electronic Mini Spark vóór de SF en een Wampler The Pinnacle clone ná de SF. En recentelijk heb ik er ook nog een Harley Benton American Sound bij gezet aan het eind. Dat ding stelt me in staat om het te gebruiken als een solo-pedaal dat zich waanzinnig goed en makkelijk laat kneden tot een geweldig geluid in iedere denkbare situatie.
    Uiteindelijk wil ik per sé de Pedaltone en de SHO terug, ook omdat je daarmee iets van 16 perfect op elkaar afgestemde sounds tot je beschikking hebt (de SHO staat gewoon altijd aan, net als jouw EP booster). Maar zolang dat spul niet gemaakt is red ik me prima met de SF.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    De Soul Food is eindelijk binnen. Eerste indrukken: als stand alone distortion zeker de moeite waard (maar zo direct niet significant beter of anders dan wat ik met sommige pedalen al in huis heb), maar als booster aanmerkelijk interessanter! Dit weekend even echt in een live stuatie, nu lekker in de studio e.e.a. uitzoeken!
    Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er net zoveel plezier mee beleeft als ik.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 30 mei 2018 om 06:35
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Nou, ben inmiddels een aantal optredens verder en ik moet zeggen dat ik de Soul Food wel fijn vind!
    Ik gebruik hem als booster voor een milde crunch uit een Blackstar HT Dual en krijg zo een lekkere soleertoon, m.n. met mijn Telecasters. Die willen wel bijten en met de SF haal ik net het scherpe randje er af, maar met ruim voldoende body en gain!
    Ook de Strat en de SF zijn vriendjes, maar de Les Paul vind mijn ZVex SHO-clone toch liever.
    Ik moet alleen nog even uittesten hoe de interne schakelaar (true of buffered bypass) moet staan. Die was ik even vergeten.
    Ik ben er iig blij mee.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 11 juni 2018 om 11:46
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Yeah right.....

    Om hier nog even op terug te komen, ik heb een Boss SD-1 gekocht voor de rig op de kamer van mijn zoontje, waar ik ook wel op speel. Hij heeft een Squier Bullet Mustang en een VOX PF15R.

    Ik heb nog een OD-3 liggen, maar het karakter van de gain van de Pathfinder (SS) is vrijwel gelijk is aan de OD-3, ik hoor bijna geen verschil.

    De SD-1 heeft een wat rauwere klank dan de OD-3. De Pathfinder heeft ook goede gain maar is nogal gevoelig met de knoppen. Met de SD-1 draai stel ik eenvoudiger een goede crunch en solo tone in op laag volume. Goed excuus lijkt me :-)

    Ik heb nog gekeken naar een Mooer Solo, Donner Morpher, maar ik wil eigenlijk die clone meuk (waar ook geen 9 Volt batterij in past) niet meer kopen. En de RAT2 heeft de verkeerde chip, niet de LM308.

    Er wordt beweerd dat de SD-1 een "sleeper" is, goede pedaal maar over het hoofd gezien omdat het Boss is en ook goedkoop is.
    Laatst gewijzigd door raabje; 22 juni 2018 om 20:54

  4. #64
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik heb ooit de SD-1 ook gehad, maar kan me niet heugen dat ik het een fijne booster vond. Er was een reden dat ie zo goedkoop was. Wat ik nog er van weet is dat ik het een maar geknepen geluid vond.

    Zelf heb ik nu ook al een tijdje de EHX Soul Food. Zeker in combinatie met single coils op mijn Fender DeVille is het echt een super combi. Maakt het geluid zoveel strakker, van subtiel tot een prima randje. Zo ontzettend blij mee.

    Waarbij ik een Tubescreamer dé optie vind voor humbuckers, is de Soul Food dat voor single coils.
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top