Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 64

Discussie: EHX Soulfood

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Van EHX heb ik de Holy Grail Nano, de Memory Boy, Small Stone Nano en de Neo Clone Nano. Ik ben erg tevreden over deze pedalen. Vooral de Holy Grail en de Small Stone zijn mijn favorieten, de andere twee gebruik ik wat minder....

    De Neo Clone gaat misschien van mijn plank af voor een Doctor Q Nano in de toekomst, dus wie weet een ruil her of der?

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door almarvk Bekijk bericht
    Ik heb een Holy Grail gehad. Man, wat een bagger ding. Volume drop, ruis, viel half uit. EHX stond altijd wel bekend om hun QC.
    Heb nu alleen nog een Memory Boy Toy, maar ook die is gerepareerd door Dirk_Hendrik. Dan is het wel weer een fijn delaytje.
    De Electric Mistress deed dat ook, zelfs een flinke volumedrop. Daar werd ik gek van, dus dat ding (we spreken errug lang geleden) snel verpatst.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht

    Ik heb net als Pepe meer gehad met EH dan met Boss (als het om pedalen gaat). Sterker nog, volgens mij heb ik nog nooit een Boss-pedaaltje gehad.
    Ik heb gejokt: ik heb ooit de Boss NS-1 van Tom Holkenborg (Junkie XL) gekregen en die zit al jaren onopvallend in mijn bak. Maar ik kom eigenlijk nooit aan dat ding. Die staat gewoon goed afgesteld.
    De Soul Food laat even op zich wachten. Weer leverbaar vanaf 9 mei.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Guitarkid, dat is lang wachten op die Soulfood, jammer. Ik ben er heel tevreden over. Nu ik de Soulfood heb, heb ik mijn pedalen verzameling uitgedund, Harley Benton en Caline meuk, Bad Monkey, Blackstar HT-dist, DS-1 heb ik verkocht, weg ermee.

    Ik zit nu zelf te wachten op een One Control Persian Green Screamer, dat is een tubescreamer en een clean booster in 1 pedaal. Dat moet echt de laatste pedaal worden.....

    http://www.one-control.com/persian-green-screamer.html
    Laatst gewijzigd door raabje; 3 mei 2018 om 07:01

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht

    Ik zit nu zelf te wachten op een One Control Persian Green Screamer, dat is een tubescreamer en een clean booster in 1 pedaal. Dat moet echt de laatste pedaal worden.....

    http://www.one-control.com/persian-green-screamer.html
    Yeah right.....
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  6. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Guitarkid, dat is lang wachten op die Soulfood, jammer. Ik ben er heel tevreden over. Nu ik de Soulfood heb, heb ik mijn pedalen verzameling uitgedund, Harley Benton en Caline meuk, Bad Monkey, Blackstar HT-dist, DS-1 heb ik verkocht, weg ermee.

    Ik zit nu zelf te wachten op een One Control Persian Green Screamer, dat is een tubescreamer en een clean booster in 1 pedaal. Dat moet echt de laatste pedaal worden.....
    Soulfood, vond ik mwah :-) De One Control pedalen zijn bij vele onbekend maar zijn kwalitatief erg goed gebouwd (Japan) en klinken grootser dan het formaat. Ik heb de Green Screamer en Strawberry Red Overdrive. Die laatste ligt nog op mijn plank en geeft even wat meer drive/push dan een TS type drive. Ik heb ze beiden nog gekocht voor onder de 100 euro maar de huidige prijzen zijn nog steeds redelijk.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Persian Green Screamer is eindelijk binnen. Bij BAX besteld, maar leverdatum werd 2 keer aangepast, ik heb order ongedaan gemaakt en bij Thomann besteld.

    Ik had een Bad Monkey waar ik geen klik mee had, de PGS in de vintage stand klinkt heel bekend, maar wel beter.

    Ik zit nog wat te klooien met de volgorde, ik heb nu Soulfood -> PGS (vintage) ->Boss OD3 -> Mooer Blues Mood -> Bogner Blue. Lijkt me dat de mid hump pedalen aan het begin moeten.
    Laatst gewijzigd door raabje; 15 mei 2018 om 21:02

  8. #38

    Standaard

    Als je een clean boost hebt moet je die eens voor je soulfood zetten.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Lijkt me dat de mid hump pedalen aan het begin moeten.
    Een tube screamer als toonfilter lijkt me helemaal niks maar misschien is het voor jou precies wat het moet zijn.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Als je een clean boost hebt moet je die eens voor je soulfood zetten.
    De volumeknop op de SF doet precies dat en laat die er al opzitten! Mooi he.
    Maar je kan altijd een booster boosten, wie houd je tegen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik speel (oefen) alleen blues licks, alle pedalen staan heel conservatief ingesteld, geven een klein randje. Kleine nuance verschillen.

    Los van elkaar, dus niet gestacked klinken ze het beste. De SF om de rest wat op te peppen werkt ook goed. Dus als de SF vooraan zit, is het al prima.

    En ik moet zeggen dat de Perisan Green Screemer op de modern stand wel heel erg goed klinkt. Ik zit ook nu weer in de honeymoon fase, maar alleen de PGS in de Mooer BM versterker is eigenlijk genoeg. Alsof het geluid enhanced wordt, blijft clean, maar voller.

    Ik zal de SF ook eens boosten, om te proberen, ik heb nog een Blackstar cleanboost pedaal op de plank liggen.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top