Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 64

Discussie: EHX Soulfood

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Uit pure nostalgie n.a.v. dit topic de Small Stone Phase Shifter maar weer eens aangesloten. Dat is voor het eerst na zeker 20 jaar. Moeite om een goede voeding te vinden, maar het is gelukt. Man, wat een fijne phaser, maar wat een ruis en vooral, wat een volumedrop! Oei!
    Dat ding was, toen ik hem kocht, nog maar net op de markt, realiseer ik me nu.
    Ik heb overigens ook nog zo'n LPB-1 booster gehad, met de externe plug die in de versterker moest. Ook geen idee waar die gebleven is... Later nog de nieuwe Nano-versie gehad, maar dat was hem toch niet uiteindelijk.

    Ik heb net als Pepe meer gehad met EH dan met Boss (als het om pedalen gaat). Sterker nog, volgens mij heb ik nog nooit een Boss-pedaaltje gehad.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 17 april 2018 om 21:51
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.454

    Standaard

    Grappig, ik ook toevallig een oude EHX uit het stof gehaald.
    In dit geval hun Nano Holy.
    Ik heb een half dozijn reverbs en de Nano is misschien wel de simpelste (en zeker de goedkoopste)
    maar... samen met de Fender reverb tank de enige reverb waarbij ik niet de hele tijd aan loop te draaien. Set en forget en dat is wel fijn.
    In tegenstelling tot die Strymon of TC Electronic, die hoor ik de hele tijd en dan ga je draaien, kan je gek van worden.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Ik heb precies hetzelfde bij de Holy Grail. Heb zowel de stoeptegel als de nano versie. Ze doen maar één standje lekker en da's ook precies dat wat ik er lekker aan vind en er daarom ook totaal niet aan zit te draaien. Tegenwoordig gebruik ik ze eigenlijk niet meer, omdat ze helaas nogal wat stroom vragen. Maar een fijne reverb vind ik het wel. Heb ook nog ergens een Dr. Q liggen, de stoeptegel versie. Ooit kapot terug gekregen van een ex-bandlid, na jaren. Is denk ik nog wel te maken, maar vraag me eigenlijk af wat zo'n ding heden ten dage nog waard is...

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Ach, als Mike wat vaker een mix- en/of level knopje had toegepast, hadden we vast dikke vriendjes geworden ...
    Dat was weliswaar verre van zijn bedrijfsfilosofie, maar ook de rede waarom ik die metalen doosjes van 'm
    meestal maar links liet liggen ...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Die volume drop is ook mijn grootste ergernis. Alle EHX pedalen die ik ooit heb gehad (7 stuks) hadden/hebben hier last van. Ik heb een tijdje 3 van die ouwe bakken in een loop gezet, samen met een clean boost ervoor, en als ik ze dan wilde gebruiken klikte ik de loop aan. Werkte perfect. Maar ja, 4 pedaaltjes en daarmee een meter extra ruimte..., niet handig voor het formaat podium waar ik doorgaans op speel. En het lullige is dat ze nu volgens mij allemaal in een kleine versie leverbaar zijn, maar dat ik toch echt een verschil denk te kunnen horen. Waarschijnlijk onzin, maar ik heb serieus het idee dat die ouwe stoeptegels iets beter klinken. Misschien is het pure ontkenning. Ik ben mij er eentje.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    En het lullige is dat ze nu volgens mij allemaal in een kleine versie leverbaar zijn, maar dat ik toch echt een verschil denk te kunnen horen. Waarschijnlijk onzin, maar ik heb serieus het idee dat die ouwe stoeptegels iets beter klinken. Misschien is het pure ontkenning. Ik ben mij er eentje.
    Wij zijn ons er dan twee, want dat denk ik ook!
    De Ramshead-Muff klinkt echt beter dan elke ander EH Muff. Daarom baal ik ook zo dat ik niet weet waar de mijne is. Uitgeleend aan iemand (komt U maar!! ) in een tijd dat ik het een onbruikbaar effect vond 30 jaar geleden, met de introductie van de Multi-FX (ik had de Boss ME-5, dat wás wat!!! ) en nooit weer teug gekregen. Nu wel balen dus. En daarom houd ik de Small Stone, ook al gebruik ik hem niet. Souvenir van een mooie tijd!
    De Soul Food komt waarschijnlijk morgen binnen. Ben benieuwd!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    En waar is je ME-5 nu?

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    En waar is je ME-5 nu?
    Geen idee. Gekocht in 1989 en in 1991, na de laatste tour met mijn band, verkocht. Ik was er ook op uitgekeken. Toen was het wel een uitkomst omdat ik in heel veel nummer specifieke geluiden nodig had per nummer. Van clean chorus in één keer naar een stevige distortion bijv. Dat werkte goed dankzij de geheugens en ik was wel tevreden met de sound, hoewel ik niet genoeg had aan de maximale delaytijd, dus via de externe fx een Yamaha delay aangesloten die je in een chain mee kon programmeren. Wel handig! . Maar dat is dus 26 jaar geleden en tijden en smaak veranderen. Voortschrijdend inzicht en zo..... Mijn zoon heeft ooit ook nog één gehad. Ik werd er niet vrolijk van. Hij had er ook snel genoeg van.
    Laatst gewijzigd door guitarkid; 19 april 2018 om 00:08
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  9. #29
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ok, duidelijk, ik gebruik hem nog steeds of eigenlijk heb ik hem relatief laat ontdekt. Ik heb lange tijd de Roland GP-8 gebruikt.

  10. #30
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik heb een Holy Grail gehad. Man, wat een bagger ding. Volume drop, ruis, viel half uit. EHX stond altijd wel bekend om hun QC.
    Heb nu alleen nog een Memory Boy Toy, maar ook die is gerepareerd door Dirk_Hendrik. Dan is het wel weer een fijn delaytje.
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top