Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 64

Discussie: EHX Soulfood

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    ha, die Joyo / HB pedaaltjes. Ik heb er teveel van gekocht, omdat ze zo goedkoop zijn. Ik had ook de American Sound, AC tone, delay, phaser, chorus, vintage drive, crunch distortion, ultimate drive. Maar daarna kwam het besef dat ik die pedalen helemaal niet nodig heb, ik heb ze weer weg gedaan, behalve de Crunch distortion en Ultimate drive (nu alsnog overbodig geworden). Die American Sound is i.d.d. heel aardig, zeker als je een duidelijk doel ermee hebt, ik had dat niet. Ik heb ook nog die clone van een Jet City attenuator geprobeerd, had ik ook niks aan.

    De Blackstar HT-dist gebruik ik vooral als een EQ met een buis, distortion is helemaal over de top met deze pedaal, gain knop heb ik bijna dicht, dat maakt het geluid donkerder. En de ISF knop wat meer richting de Amerikaanse sound.
    Laatst gewijzigd door raabje; 31 maart 2018 om 19:16

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    NPD


    1e indruk is dat ie met volume op neutraal en gain en treble rond 12 uur het geluid wat oppoetst. De anders wat droge cleane gitaarsound wordt frisser, ronder.

    Maar goed, dit is de honeymoon fase. Even aankijken. Dit lijkt me voor mijn setup een pedaal die altijd aanstaat.

    Edit: wat ingekort, het is ook nooit goed hier....
    Laatst gewijzigd door raabje; 4 april 2018 om 21:08

  3. #13

    Standaard

    Ik stond ooit in een schurftig geel Opel kadett bij een stoplicht. Het was bloed en bloed heet.
    Airco? In een auto?
    Dus de ramen stonden helemaal naar beneden.
    Er komt net zo’ kadett naast me staan. Dezelfde kleur. Dezelfde ramen naar beden.
    En de chauffeur zegt: u heb smoak meneer. Terwijl ie 20 jaar ouder was.

    Lul verhaal, maar daaraan moest ik even denken. Als je de kurkvloer ook op het Hoofddorpplein hebt gekocht, heb u ook smoak.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Ik heb ook een Soul Food besteld van de week, gewoon zin in. Veel goeds over gehoord en ach, het kan...
    Kost niet heel veel en ik heb wel iets met Electro Harmonix. Mijn originele, in 1975 door mij gekochte Small Stone Phase Shifter (FL 165,-, een vermogen toen!) zit daar ook tussen en die gaat nooit weg! Ik heb bakken met pedalen, goedkoop (met een paar echte aanraders!) , ietsje duurder en nog wat duurder. Ik vind dat leuk, in mijn studio een beetje experimenteren met combinaties, volgordes etc.
    Ik post nog wel mijn ervaring met de Soul Food als de wittebroodsweken over zijn!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Het zal aan mij liggen, maar EHX associeer ik nog steeds met tijdseffecten. Daar zijn al heel lang erg goed in. Maar niet met drives en distortions.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Ik ken EHX dan weer vanuit de seventies, had een Big Muff maar ik herinner me ook die booster en een black finger of zoiets.
    Extreme fuzzen, kon er niks mee althans, niet de route die ik zocht.
    Delay pedaaltjes kwamen later (en reverbs veeeeel later) eind zeventig of daaromtrent. Ik hing meer naar Japans, Guyatone en Pearl en Ibanez.
    Ik heb nog wel een paar EHX maar tis nooit wat geworden met ons.
    in tegenstelling tot Guyatone, dat is nog steeds mijn favo funky brand.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik heb nog wel een paar EHX maar tis nooit wat geworden met ons.
    in tegenstelling tot Guyatone, dat is nog steeds mijn favo funky brand.
    Ha, Guyatone! Ik had vroeger (rond 1975) een Twin-copy. Er staat er nu één te koop bij Tonika in Groningen. We hadden toen ook nog een Ramshead Big Muff in de band (die we wisselden tussen gitaar en orgel! ), maar geen idee waar die gebleven is....
    Heel lang een Black Finger gewild, maar uiteindelijk nooit gehad.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  8. #18

    Standaard

    Als ik aan EHX denk, denk ik ten eerste aan de muff. Gevolgd door memory man, pog, holy grail en de micro synths, maar toch echt de muffs.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ik weet nog dat ik net 2 jaartjes gitaar speelde. Iemand nam een ouwe, megagrote EHX-bak mee. Hij trapte het ding aan en het enige wat ik hoorde was een gigantische ruis en een pot woeste wespen. Ik wist niet hoe snel ik het ding uit moest zetten. Ik vond mijn Boss overdrive een heel stuk mooier.

    De Black Finger was al meer mijn ding. Maar mijn liefde voor EHX ligt bij de modulatie-effecten. Vooral omdat ze altijd voldoende ruimte lieten om over bepaalde grenzen te gaan. Maar tegelijkertijd mankeert er ook vaak wat aan. Haat-liefde verhouding met EHX dus. Hoewel, ik neig iets meer naar de kant van de liefde.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.457

    Standaard

    Mike Matthews, Seymour Duncan, Robert Moog, Bill Lawrence... mad professors gone entrepreneur, uitstervend ras.
    EHX heb ik altijd een novelty brand gevonden. Dan kreeg je het idee, Matthews was op iets gestuit en zei, Groovy! Lets bring it out! Ik noem het... RODE NEUS!... of wacht euh... nee.. ZWARTE VINGER!
    Belde de marketingafdeling om te vragen wat ze konden zeggen wat die zwarte vinger doet en dan zei Matthews iets als, HET GEEFT JE 6 HANDEN!
    Het tegenovergestelde van EHX is Boss, dat is een soort Phillips met engineers in tl verlichte labs in witte jassen en monddoekjes voor.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 18 april 2018 om 11:08
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top