Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 64

Discussie: EHX Soulfood

Threaded View

  1. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    ja, semantics,
    Een clone impliceert een 1 op 1 geval maar de soul food doet daar zowel cosmetisch als techniek totaal geen moeite voor, enkel sonisch.
    Beetje zoals een tubescreamer geen clone is van een stel overhitte el34's maar daar toch aan refereert.
    Er zijn absoluut betere Klon Clones, maar ik heb het ding destijds, na uitvoerig allerlei tests en vergelijkingen gehoord te hebben op YouTube, gekocht, omdat ik 'm eenvoudigweg waanzinnig goed vond klinken voor een pedaal van (toen nog) 55 euro, inclusief adapter (!!!). Echter, ik gebruik de Soul Food niet zoals de meeste liefhebbers van de Klon Centaur hun Klon clones gebruiken. Het is mijn sound, een semi overstuurde Soul Food in een cleane AC15 (ik mag helaas niet hard van de dames in mijn bandje). En ik ben er zeer mee in mijn nopjes.
    Toegegeven, als mijn Koch Pedaltone EN mijn Z Vex Super Hard On clone niet kapot waren, dan zou mijn leven een stuk aangenamer zijn! maar het is nu even niet anders. En zolang ik kan genieten van mijn geluid (en dat doe ik) zie ik geen enkele reden om te twijfelen aan de bruikbaarheid van de Soul Food. Ik combineer het ding overigens met een TC Electronic Mini Spark vóór de SF en een Wampler The Pinnacle clone ná de SF. En recentelijk heb ik er ook nog een Harley Benton American Sound bij gezet aan het eind. Dat ding stelt me in staat om het te gebruiken als een solo-pedaal dat zich waanzinnig goed en makkelijk laat kneden tot een geweldig geluid in iedere denkbare situatie.
    Uiteindelijk wil ik per sé de Pedaltone en de SHO terug, ook omdat je daarmee iets van 16 perfect op elkaar afgestemde sounds tot je beschikking hebt (de SHO staat gewoon altijd aan, net als jouw EP booster). Maar zolang dat spul niet gemaakt is red ik me prima met de SF.



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    De Soul Food is eindelijk binnen. Eerste indrukken: als stand alone distortion zeker de moeite waard (maar zo direct niet significant beter of anders dan wat ik met sommige pedalen al in huis heb), maar als booster aanmerkelijk interessanter! Dit weekend even echt in een live stuatie, nu lekker in de studio e.e.a. uitzoeken!
    Gefeliciteerd. Ik hoop dat je er net zoveel plezier mee beleeft als ik.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 30 mei 2018 om 05:35
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top