Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard Fulltone Fulldrive 2 JHS mod?

    Ik heb een Fulldrive 2 mosfet pedaal.
    Leuke overdrive met een gainboost.
    Ik begrijp dat de boost voor de overdrive is geplaatst waardoor de boost als gainboost werkt. In het verleden verkocht JHS-pedals een mod kit waarmee je de boost "verplaatst" werd achter de overdrive waardoor de boost als volume boost gaat werken. Deze mod wordt niet meer aangeboden. Weet iemand of er een alternatief wordt aangeboden?
    Bij voorbaat dank

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Misschien nog wel de beste (en goedkoopste) oplossing: Ik heb er een EHX LPB-1 boost-pedaaltje achter geplaatst. Does the trick

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Een Gristle King kan beide en zelfs nog iets meer. Pre of post drive boost. En ook nog standalone zonder de drive ingeschakeld.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarkS Bekijk bericht
    Een Gristle King kan beide en zelfs nog iets meer. Pre of post drive boost. En ook nog standalone zonder de drive ingeschakeld.
    Dat is ook meteen het nadeel van Fulldrive. De Boost werkt alléén als het het pedaal is ingeschakeld, dus alléén als gainboost. Niet als stand-alone boost. En dat is precies wat die JHS-mod wel doet. Ik vraag dan alleen af of de gainboost dan nog wel werkt

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    Daarom mijn suggestie. Maar jouw oplossing werkt dan net zo goed denk ik..

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.026

    Standaard

    Jep, werkt perfect. Ik had het alleen graag in één pedaal gezien daarom is jouw suggestie ook zo mooi. Ik zal er wel eens een tegenkomen op Marktplaats. Hoewel ik dit pedaal nog nooit eerder heb gezien?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2002
    Locatie
    Sleepless In My Grave
    Berichten
    12.068

    Standaard

    It's a rare breed which pops up every now and then.
    Oorspronkelijk designed for Greg Koch.

    T Jauernig heeft deze en andere pedalen van hem een tijdje in licentie door T-Rex laten bouwen. Het verhaal gaat dat T-Rex niet wilde afdragen en nu bouwt hij ze weer onder eigen naam. De V3 heeft wat meer gain on tap dan eerdere edities. En schijnt ook beter te reageren op HB's. Ik heb ze beide gehad en vond de eerdere editie fijner. Hoeveelheid drive was in de eerste helft van de pot veel beter doseerbaar. Met een Tele of Strat: heaven.

    Hier ligt er 1. De eerdere versie:
    https://www.tools4tones.nl/index.php...roduct_id=6132

    Dit is de T-Rex versie. Die van Jauernig himself zijn handbuilt. Maar hij heeft ondertussen een aardige wachtlijst.

    http://www.tcjeffects.com

    De 2hands prijzen van zijn exemplaren of van de T-rex modellen liggen overigens aardig bij elkaar, Betaalde gemiddeld 100-135 euro op MP etc.
    Laatst gewijzigd door MarkS; 2 april 2018 om 17:46

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    En toch is het vaak het 1 of het ander. Volume voor de overdrive is meer een gainboost. Volume achter overdrive is meer volume. Beiden tegelijk is bijna nooit mogelijk. Ook de Jauernig kan dit niet.
    Enige die ik ken die beide (traploos) kan is de Okko Twinsonic. Maar die klinkt niet.

    Als er toch wordt verwezen naar andere pedalen. De Fulldrive versie 3 is vergelijkbaar met de Jauernig en wordt vaak aangeboden op markplaats. Heeft dus een standalone boost en de mogelijkheid tot switchen tussen OD--->Boost of Boost---->OD.
    Laatst gewijzigd door stratokai; 2 april 2018 om 01:00

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    Omgeving Arnhem
    Berichten
    10.334

    Standaard

    Als ex-fan van de Fulldrive series een 3-tal opmerkingen:

    1. De Fulldrive 2 non-mosfet klinkt stukken beter dan de mosfet versie en al helemaal beter dan de Fulldrive 3 versie. Ik heb ze allemaal gehad en A/B naast elkaar getest. Dat de Fulldrive 3 versie zo veel 2e hands wordt aangeboden, snap ik wel. Ze klinken ruk.

    2. De Fulldrive 2 is prima als stand-alone pedaal te gebruiken, mits op een buizen-amp.

    3. de Fulldrive 2 moet je eigenlijk zien als een zeer breed instelbare tube-screamer, maar dan zonder mid-bump. Benader het pedaal dus als een éénkanaals pedaal.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    te koop: Orange 2x12 cab (PPC212OB) met 2x Creambacks (G12M-65) speakers. PM mij voor meer info

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    De 'boost' functie van de Fulldrive is in feite niets meer dan een extra pot (boost) die in serie met de gain pot
    geschakeld wordt. De (max) totale gain die je met beide pot's open kunt bereiken, is vergelijkbaar met die
    van vrijwel iedere andere TS-achtige. Dus in die zin is het eerder een gain 'attenuater', dan een boost ...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top