Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 64
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    Maar met twee keer dezelfde versterker ga je niet 2 x zo hard.
    En als je iets ana je instellingen veranderd ben je je sweetspot kwijt.
    Sterker nog het geluid zal breder klinker, that's it.
    Nee, dat klopt. Maar je kunt het geluid op het podium wel meer spreiden zodat je op meerdere plaatsen jezelf goed hoort. Doet Angus ook.

  2. #52

    Standaard

    ander punt is verschil in investering +- 1500 voor een nieuwe amp vs 500 voor monitoring... :-)


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Nee, dat klopt. Maar je kunt het geluid op het podium wel meer spreiden zodat je op meerdere plaatsen jezelf goed hoort. Doet Angus ook.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    ander punt is verschil in investering +- 1500 voor een nieuwe amp vs 500 voor monitoring... :-)
    ja, maar zo'n amp hoeft niet per se 1500 euro te kosten. wil je minder uitgeven kies je gewoon voor een extra cabinetje aansluiten.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 mei 2008
    Locatie
    Zuidbroek
    Berichten
    4.365

    Standaard

    Grappig: als ik op een groot podium speel gebruik ik vaak een lichtere amp. Hij wordt toch uitversterkt, er zijn monitoren, dus ik hoor mezelf dan wel. ik heb in die situaties zelfs wel met een Blackstar HT-5 gespeeld. Klonk heerlijk, op het podium én in de zaal!
    Als ik moet spelen in een kleinere zaal heb ik aan mijn Peavey Delta Blues (30 Watt buizen) of sinds kort mijn Fender Blues deLuxe (40 Watt buizen) meer dan genoeg!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Midwolda Bekijk bericht
    Oh, editje: Coos heeft altijd gelijk.
    https://www.facebook.com/TheOuttakes/?locale=nl_NL

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid Bekijk bericht
    Grappig: als ik op een groot podium speel gebruik ik vaak een lichtere amp. Hij wordt toch uitversterkt, er zijn monitoren, dus ik hoor mezelf dan wel. ik heb in die situaties zelfs wel met een Blackstar HT-5 gespeeld. Klonk heerlijk, op het podium én in de zaal!
    Kan ook. Er zijn geen regels. Kleinere amps zijn (misschien) wat makkelijker te miken. Hangt er ook weer van af of je het fijn vindt om vooral op de monitor te vertrouwen of dat je zelf je eigen monitor wilt zijn, bandbezetting, muziekstijl enzovoorts

  6. #56

    Standaard

    Ik vind mn gitaargeluid over monitors altijd zo k*t klinken... En da's jammer want het is wel lekker als je jezelf overal normaal kan horen ipv alleen van mn backline
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ik vind mn gitaargeluid over monitors altijd zo k*t klinken... En da's jammer want het is wel lekker als je jezelf overal normaal kan horen ipv alleen van mn backline
    De Universal Audio OX Reactive Amp Attenuator met Speaker Modeling schijnt daarvoor het neusje van de zalm te zijn. Alleen is dat ding nu nogal prijzig.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  8. #58

    Standaard

    Lieve mensen. Op mijn Amp achteraan is er enkel een ext. sp. ingang....kan ik daar een cabinet op aansluiten? Of een 2e versterker?

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2008
    Locatie
    Heemskerk
    Berichten
    4.849

    Standaard

    Daar kun je een 2e speaker op aansluiten. Beide speakers worden dan parallel geschakeld. Is het een Fender?
    Nico


  10. #60

    Standaard

    Ik heb een Fender blues de ville (4speakers) die ik zou willen koppelen....

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top