Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 64
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Haha Erik, vanzelf in zo'n vergelijking. Ik vergelijk hem met andere 2x12 cabs. Dan is mijn compactere Hook 2x12 cab net even wat makkelijker te transporteren. Eigenlijk vind ik die ook nog aan de zware kant.
    Ik had het idee dat we beiden van dezelfde 'zwaar tillen' generatie waren..... niet dus...??

  2. #42

    Standaard

    Ik zie wel dat er in mijn (tweedehands) amp een 'Eminence Patriot red and white blues' speaker is ingebouwd

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geen idee wat dat is maar duidelijk niet luid genoeg...

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik had het idee dat we beiden van dezelfde 'zwaar tillen' generatie waren..... niet dus...??
    Ik heb idd heel wat afgesleept, maar ik word steeds luier.... Een ported 112 cab en een Hook 2x12 voor de grotere gigs. Daarbij blijft het voorlopig. Een 4x12 begin ik niet meer aan. Dat is negen van de tien keer overkill. Je moet er een meter of acht vandaan staan voor een lekker geluid en die acht meter heb ik bijna nergens meer.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 6 april 2018 om 06:27
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Geen idee wat dat is maar duidelijk niet luid genoeg...
    Wel 101 dB, dus aan de gevoeligheid ligt het niet. Het is dan dus maar de vraag of je met een cab met 2 V30's (100 dB) meer volume haalt. Ik denk dat je het toch moet zoeken in meer vermogen.

    Wat ook nog kan is je amp laten modificeren om meer headroom te creëren, want volgens mij is cleane headroom het probleem toch?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  6. #46

    Standaard

    met de voorwaarden dat de klank van je versterker je bevalt maar het podium geluid harder moet en je niet afhankelijk wilt zijn van de monitor mix,dan zou ik kiezen voor de volgende oplossing:
    Deluxe speaker out > speakersim > active monitor ( of PA FRFR eindversterker en losse monitor)
    bijv. de nieuwe two notes torpedo captor i.c.m. de B212D van Behringer.

    Ben je met 450 euro klaar en je geluid is consistenter bij ieder volume
    Laatst gewijzigd door duckman; 6 april 2018 om 09:48

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Wel 101 dB, dus aan de gevoeligheid ligt het niet. Het is dan dus maar de vraag of je met een cab met 2 V30's (100 dB) meer volume haalt. Ik denk dat je het toch moet zoeken in meer vermogen.

    Wat ook nog kan is je amp laten modificeren om meer headroom te creëren, want volgens mij is cleane headroom het probleem toch?
    Van de Eminence patriot serie heb ik de swamp, de cannabis en die Celestion blue clone gehad en alle drie weer vrij snel weg, nogal donker en muffled vond ik en ook niet zo luid als de specs je doen geloven.
    Dat ze hun bestaande modellen bleven handhaven naast deze red/blue's gaf me het idee dat die zomaar ergens anders -Azie- vandaan konden komen. Maar misschien ben ik achterdochtig.
    Enniewees.
    De tip van speaker mod gaf ik al in mijn eerste post maar de ts heeft blijkbaar zijn zinnen gezet op een tranny ampje gezien zijn eigen input.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #48

    Standaard

    Bedankt voor de vele reacties!

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk bericht
    met de voorwaarden dat de klank van je versterker je bevalt maar het podium geluid harder moet en je niet afhankelijk wilt zijn van de monitor mix
    Ja, of je koopt dezelfde versterker als je al hebt nog een keer zodat je er twee i.p.v. 1 kunt laten blazen. Een zeer beproefde methode.

  10. #50

    Standaard

    Als je redundantie zoekt, is twee versterkers uiteraard een goed idee.Maar met twee keer dezelfde versterker ga je niet 2 x zo hard.
    En als je iets ana je instellingen veranderd ben je je sweetspot kwijt.
    Sterker nog het geluid zal breder klinker, that's it. Een FRFR monitor kan wel veeeeeeeeeeel harder. Met als voordeel dat je gitaarversterker de sweetspot setting kan behouden :-)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ja, of je koopt dezelfde versterker als je al hebt nog een keer zodat je er twee i.p.v. 1 kunt laten blazen. Een zeer beproefde methode.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top