Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 7 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 64
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dejohan Bekijk bericht
    Been there, done that. Het beste podiumgeluid krijg je met discipline. Moet ik daarvoor onder mijn sweet spot spelen, dan doe ik dat gewoon. Er bestaan pedaaltjes voor het randje, of neem volgende keer een kleinere versterker mee.
    Een pedaaltje gaan gebruiken om een geluidsman een plezier te doen zou ik zelf nooit doen. Kleinere versterker of speakerkast die minder hard gaat: helemaal mee eens.

    Het probleem heeft in mijn ogen twee kanten. Sommige gitaristen snappen niet dat je op een (klein) podium nu eenmaal niet met zeer veel vermogen/volume kunt spelen zonder de mixer (of de mensen die voor het podium staan) in de problemen te brengen. Omgekeerd zijn er ook genoeg koekenbakkers achter de mengpanelen die willen dat een gitaarversterker op een podium muisstil is omdat ze bang zijn voor overspraak (wat vaak overdreven is, Status Quo speelde de On the Level plaat in op hoog volume vol met overspraak, dat was toen nog niet in de mode om er een probleem van te maken en die plaat klinkt te gek).

  2. #12

    Standaard

    ooit eens gelezen
    hier of ergens anders

    klein ampje bij je monitor zetten
    kan je je main amp prachtige uitversterken en heb je toch soort van eigen direct sound

    Het probleem heeft in mijn ogen twee kanten. Sommige gitaristen snappen niet
    imo slechts 1 kant. Dat de 'meeste" gitaristen niet snapppen dat ze "slechts" een begleidingsinstrument bespelen
    Laatst gewijzigd door guitarkid2; 31 maart 2018 om 12:28

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Dat maar tegenwoordig heb je zulke goede pa en monitor systemen dat je veel vermogen helemaal niet meer nodig hebt.
    In de jaren 60 en 70 had je die grote 100 watters wel nodig omdat PA systemen niet of nauwelijks ontwikkeld waren.
    Vanaf de jaren 80 kwam die ontwikkeling echt op gang en vanaf de eeuwwisseling had je steeds betere in ear systemen.
    Ik maak en gebruik van een amp op het podium plus in ear voor het totaal plaatje. Ideaal, en scheelt hoofdpijn en oorsuizingen.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik snap nog steeds niet echt waarom men, als men toch anti-grote-amps is, men blijkbaar in een band speelt waarbij den drummert niet de bottleneck is qua lawaai, én men ook nog volledig in-ear speelt, niet volledig op modelling overstapt, zéker in bands waar de gitaar niet op de voorgrond staat.

    Ik zou get dan wel weten geloof ik; axe fx of kemper, wireless, in ear, in 1 case, thats it.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Klopt dat kan. Maar is alleen voor mij een optie als je veel verschillende stijlen speelt vind ik.
    En daarbij ik vind de sound van een Kemper, zelfs de duurste powered versie, plastiche tov een echte veelzijdige buizenamp.
    Het meest schrijnende was een inval gitarist die voor mij zou invallen en in de oefenruimte gewoon met zn Kemper qua volume, dynamiek en power gewoon niet meekwam met mn engl 50 watt combo. Nu zou het kunnen liggen aan zn profiles, maar wat ik hoorde snap ik al die juichende verhalen over Kempers niet zo.
    Anyway, is natuurlijk een andere discussie😂😉

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    En daarbij ik vind de sound van een Kemper, zelfs de duurste powered versie, plastiche tov een echte veelzijdige buizenamp.
    Het meest schrijnende was een inval gitarist die voor mij zou invallen en in de oefenruimte gewoon met zn Kemper qua volume, dynamiek en power gewoon niet meekwam met mn engl 50 watt combo. Nu zou het kunnen liggen aan zn profiles, maar wat ik hoorde snap ik al die juichende verhalen over Kempers niet zo.
    Anyway, is natuurlijk een andere discussie
    Helemaal mee eens hoor, dat is het punt niet (als dat ding qua amp-in-the-room over een speakerkast mijn Soldano evenaarde had ik hem allang gehad), maar als je volledig in-ear speelt hoor je die dynamiek en power toch al niet meer door je in ears?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Hangt ervan af waarmee je uitversterkt. Mic je de amp dan hoor je die dynamiek wel over neutrale inears. De grap is dat die dure 3weg systemen zoveel kleuren dat inderdaad je hele oorspronkelijke amp geluid weg is. Daarom zo simpel mogelijke inears gebruiken is mn ervaring.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Hmm, je zou verwachten dat die 3-weg dingen juist bedoeld zijn om minder te kleuren. Niets is minder waar dus, apart.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarkid2 Bekijk bericht
    ooit eens gelezen
    hier of ergens anders

    klein ampje bij je monitor zetten
    kan je je main amp prachtige uitversterken en heb je toch soort van eigen direct sound


    imo slechts 1 kant. Dat de 'meeste" gitaristen niet snapppen dat ze "slechts" een begleidingsinstrument bespelen
    Totale onzin. Dat hangt af van de stijl. Er is genoeg instrumentale gitaarmuziek of muziek waar de gitaar prominent aanwezig is. Bovendien: of je begeleiding speelt of niet heeft helemaal niks te maken met de problemen met de mix, of het volume op het podium.
    Laatst gewijzigd door NLF; 31 maart 2018 om 15:16

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Volume hangt sterk af van inhoud en context en dat soort dingen.
    In mijn band is het vooral dynamiek, meestal achterin maar je zet sommige dingen hard in voor dramatisch effect.
    Een tijdje geleden speelde ik wat van de Velvet Underground en dan is het meer een zeurende drone.
    Zou niet zo snel met absoute regels strooien behalve misschien dat je de stekker en niet je vingers in het stopcontact steekt.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top