Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 6 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 58
  1. #21

    Standaard

    dit soort topics lezen altijd heerlijk weg

  2. #22
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ooempff weet ik niet maar die Koch versterkers hebben een een hele aparte bite wanneer je aanslaat. Duidelijk en crisp maar toch gentle. Ik zou het gewoon bij Koch houden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Zal ik je dan maar even op de kloten geven?
    Wel eens een Mesa Roadster 1x12 combo geprobeerd? Als je daar geen oooomph uit kan krijgen, ligt het echt aan jou

    Orange TH30, ook hele dikke prima. Dat dan weer wel.
    1x12 kan best hard gaan Db-wise maar dat is in mijn beleving nog geen ooomph....ik voel eigelijk pas oomph bij 100 watt over een 4x12 cab of wat bas betreft: mijn eigen speeltjes..... bi-amping met 2x250 watt ; de ene over een SWR Goliath III (met 4x10) en de andere 250 watt over de Cerwin Vega B 18.. categorie flappende broekspijpen dus.
    De Orange TH 30 met PPC 212 OB is een compromis.... je kunt bijna nergens meer met 100 watt en een 412 voluit gaan en de lol gaat er ook vanaf met dat gesjouw
    Overigen heb ik ook nog een 64-er BlackFace Bandmaster ...40 watts maar die sleep ik niet meer naar zolder heen-en-weer.
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    1x12 kan best hard gaan Db-wise maar dat is in mijn beleving nog geen ooomph....ik voel eigelijk pas oomph bij 100 watt over een 4x12 cab
    Snap wat je bedoelt maar ik denk dat ik met mijn twee Mesa Thiele cabjes (uiteraard met EVM12L) menig 4x12 eruit blaas. Zelfs met eentje heb ik al meer dan voldoende oooompppfffhhh. En dat met minder dan 100 watt, edoch zowel op laag als hoog volume.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    703

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    Ooempff weet ik niet maar die Koch versterkers hebben een een hele aparte bite wanneer je aanslaat. Duidelijk en crisp maar toch gentle. Ik zou het gewoon bij Koch houden.
    De ene Koch is de andere niet. Gitarist uit 1 van mijn bands heeft een Twintone, daarmee kom ik met mijn hybride Jupiter echt niet in de buurt.

    Inmiddels krijg ik wel een aardig beeld. Jammer dat er niet een winkel is waar er een aantal bij elkaar staan. Wordt wel een dagje touren denk ik.

    @ Mike: Ben ook wel benieuwd naar je Orange volgende week....
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door purplejohn Bekijk bericht
    Inmiddels krijg ik wel een aardig beeld. Jammer dat er niet een winkel is waar er een aantal bij elkaar staan. Wordt wel een dagje touren denk ik.
    Ik weet niet waar je huis woont, maar bij the guitar factory in oss staat het eea van Supro, Vox, Engl, en een enkele Koch.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Over oomph.
    Ik speelde ooit over een twin die deel uitmaakte van de backline op een festival.
    Ik ben niet dol op twins maar deze was bijzonder, op standje 2 gaf hij enorme druk zonder oorverdovend te moeten. Oomph.
    Bleek van de firma Artist on the Road te zijn.
    Ik zei tegen de eigenaar, die amp wil ik wel kopen. Ja, zegt ie, dat hoor ik vaker over die amp.
    Verkopen deed ie niet want "dan moet ik weer een andere kopen".
    Grappig he dat ik dat nog precies weet, is jaren geleden. Een goeie oemph amp is in mijn beleving net zo bijzonder als een magic telecaster, net iets wat standaard van een band af kan rollen.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Een twin....ik heb 1 keer over een twin gespeeld. Ik weet niet eens wat voor een het was, maar ik herinner me dat ik zelfs de drive heel gaaf vond.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2012
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Een twin....ik heb 1 keer over een twin gespeeld. Ik weet niet eens wat voor een het was, maar ik herinner me dat ik zelfs de drive heel gaaf vond.
    De drive? Van een Twin??? Hoe is het met je trommelvliezen sindsdien? 😜

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LRS Bekijk bericht
    De drive? Van een Twin??? Hoe is het met je trommelvliezen sindsdien? 😜
    Euh, het is lang geleden, maar zó hard ging het nou ook weer niet; zijn er geen mastervolume twins, of twins met drivechannel of zo?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top