Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 58
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Of een Orange met EL84's. Gaan ook richting Vox.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Typisch, bij het noemen van Engl wordt meteen "modern" geroepen. Zijn vast dezelfde gasten die "metal" roepen als je het over een Dual Rectifier hebt

    Elkeweg, de Retro-serie van Engl kán modern klinken maar is toch vooral een vintage gevoicede (schrijf je dat zo?) amp. Clean met een randje is met de Retro ook prima te realiseren. Clean met een randje is sowieso een breed begrip, zoals je hierboven ook wel ziet: Fender wordt genoemd maar ook Vox, qua klank totaal verschillend. Zo ook met Engl en Supro. Clean met een randje weet ik ook nog wel uit een JMP te persen dus wellicht helpt het als je het geluid wat je wenst wat specifieker beschrijft. Soms kan een leuk overdrive pedaaltje ook al de oplossing zijn, want in wezen is er niets mis met de Koch die je nu hebt.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Typisch, bij het noemen van Engl wordt meteen "modern" geroepen. Zijn vast dezelfde gasten die "metal" roepen als je het over een Dual Rectifier hebt

    Elkeweg, de Retro-serie van Engl kán modern klinken maar is toch vooral een vintage gevoicede (schrijf je dat zo?) amp. Clean met een randje is met de Retro ook prima te realiseren. Clean met een randje is sowieso een breed begrip, zoals je hierboven ook wel ziet: Fender wordt genoemd maar ook Vox, qua klank totaal verschillend. Zo ook met Engl en Supro. Clean met een randje weet ik ook nog wel uit een JMP te persen dus wellicht helpt het als je het geluid wat je wenst wat specifieker beschrijft. Soms kan een leuk overdrive pedaaltje ook al de oplossing zijn, want in wezen is er niets mis met de Koch die je nu hebt.
    Engls hebben gemiddeld een moderne sound/een voicing in die richting (vind ik), al was de Retro een uitstapje. Ik heb hem trouwens geprobeerd en vond er niet veel aan. Je hebt wel gelijk in die zin dat een aantal merken een nogal brede range heeft. Een Mesa Blue Angel is wat anders dan een Dual Rectifier. Ik heb een Diezel Schmidt en dat is niet de typische Diezel highgain bak, maar meer vintage gevoiced. En het clean (en met een randje) is hemels. Mind you dat ik van vintage clean hou, dus dat zegt wel iets.
    Ik deel jouw idee om ook eens met een pedaaltje te werken. Een Greer Lightspeed Drive of iets dergelijks zorgt voor zo'n randje.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    1.000.000x eens. Wat marketing al niet doet om bepaalde merken qua sound te typeren.
    Clean met een randje haal ik ook uit mn engl Thunder. Heerlijke rauwe losse sound. Simpel door de gain ver terug te draaien op het lead kanaal naar 9 uur.
    Andere mogelijkheid: clean kanaal de gain helemaal open draaien en master op standje 2 of 3, rauwe blues sound.
    Ik zou zeggen: durf te experimenteren ! En wat anderen roeptoeteren op het web, soit... jammer.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Wat is eigenlijk precies de sound die je zoekt? Zoals al opgemerkt, ENGL en Supro zijn echt een wereld van verschil, niet te vergelijken. Vox ook weer compleet anders. Clean met een randje is wel heel erg summier. Bij bijna alle merken vind je wel het smaakje 'clean met een randje'. Ze klinken alleen nogal verschillend. Zoals ik het topic nu lees, kun je beter wat winkels binnen lopen en wat testen. Roepen wat een fijn clean met randje is lijkt me weinig bijdragen aan je zoektocht op deze manier. Het mooiste clean met een randje kreeg ik uit een Marshall Vintage modern 2266 (was wel gemod met andere uitgangstrafo en choke), maar ey, da's mijn smaak. Misschien haal je je clean met randje wel uit een Orange, weet jij het.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    ik zal wel weer op m'n kloten gaan krijgen van alle deskundigen hier op GN Form maar in mijn beleving haal je uit een amp / combo met 1x12 of 2x10 speakers niet zo bijster veel 'ooomph'..... Maar denk ook even aan een Fender Supersonic.. moet je alleen geen overdrives op het burn kanaal gebruiken (maar er zijn meer figuren die met mij vinden dat je geen distortionpedalen op je overdrive/crunch/ dirty kanaal zou moeten zetten.. al naar gelang wat je wil natuurlijk)

    PS..... je kunt natuurlijk ook volgende week even mijn Orange TH 30 proberen
    Laatst gewijzigd door MikeD; 30 maart 2018 om 11:11
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Brum werpt de goede vraag op. Clean met een randje haal je uit allerlei amps, de vraag is welke sound de TS precies zoekt. Misschien kan hij wat video's met voorbeelden posten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.458

    Standaard

    Ik vind Koch en Engl grosso modo bij elkaar in de buurt zitten. Diffuus laag met een Celestion V30 spike/snerp.
    Ik heb geen moeite met een blatante descriptie.
    De nieuwe Supro's neigen ook wel naar die V30 spike, eerlijk gezegd. Maar de feel is wel anders.
    Ik vind Engl een prima amp voor mijn "vintage" smaak TOTDAT ik er een overdrive pedaaltje op wil aansluiten, dan snerpt het de pan uit. Moet je van houden. Ik niet. Topic poster wel blijkbaar.
    Vind het dus niet zo raar, Engl of Supro vanuit een Koch komende.
    Ik zou haast zeggen, vintage voor mensen die niet van vintage houden.
    Kunt u daar wat mee?
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeD Bekijk bericht
    ik zal wel weer op m'n kloten gaan krijgen van alle deskundigen hier op GN Form maar in mijn beleving haal je uit een amp / combo met 1x12 of 2x10 speakers niet zo bijster veel 'ooomph'..... Maar denk ook even aan een Fender Supersonic.. moet je alleen geen overdrives op het burn kanaal gebruiken (maar er zijn meer figuren die met mij vinden dat je geen distortionpedalen op je overdrive/crunch/ dirty kanaal zou moeten zetten.. al naar gelang wat je wil natuurlijk)

    PS..... je kunt natuurlijk ook volgende week even mijn Orange TH 30 proberen
    Zal ik je dan maar even op de kloten geven?
    Wel eens een Mesa Roadster 1x12 combo geprobeerd? Als je daar geen oooomph uit kan krijgen, ligt het echt aan jou

    Orange TH30, ook hele dikke prima. Dat dan weer wel.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Zal ik je dan maar even op de kloten geven?
    Wel eens een Mesa Roadster 1x12 combo geprobeerd? Als je daar geen oooomph uit kan krijgen, ligt het echt aan jou

    Orange TH30, ook hele dikke prima. Dat dan weer wel.
    Orange RV MKI > The Valve 112 RFX ported cab met V30. Hoeveel laagduw wil je hebben?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top