Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 6 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 58
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard Supro? Of toch Engl?

    Hej!

    Ik speel al jaren over een Koch Jupiter. Nu het financieel wat beter gaat kijk ik al een tijd voorzichtig naar een volle buizenversterker. Nou speel ik altijd alleen over het clean kanaal met mijn pedalen er voor, dus ik zoek iets met zo weinig mogelijke kanalen maar wel een mooie clean "met randje". Ik heb een aantal goede recenties gelezen over Supro versterkers. Iemand enige ervaring mee? Ook zit ik te kijken naar een Engl. Hij wordt voornamelijk gebruikt voor repetities en zo af en toe een optreden. Wie helpt mij verder?
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Engl doet bij mij geen belletje rinkelen als uitmuntend clean en pedalenplatform. Ik zou eerder richting Fender gaan, Supro is ook niet te versmaden, maar een erg unieke sound, moet net je ding zijn. Goed clean met een randje vind je ook terug in Vox.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.980

    Standaard

    Question! Wat is er mis met een Koch Jupiter? Ben geen adept van dat merk, maar just curious!

    Remork sluiten.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Ik vind Supro clean wel heel gaaf....maar het lijkt in niks op wat ik van Engl ken; wat dat betreft begrijp ik de keuze tussen deze twee niet helemaal.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Supro (vintage) en Engl (modern) zijn twee werelden van verschil. Clean met een randje, dan denk ik eerder aan een Deluxe, de ML De Ville of een Bassbreaker. Ik denk ook dat een Supro niet het beste pedalenplatform is. Het kan aan mij liggen, maar in al die demo's hoor ik een nogal los laag.

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik zou het geld in mijn zak houden en gewoon over die Koch blijven spelen. En mooi clean met randje en het moet volledig buizen zijn , gewoon een Fender buizenbak dan denk ik.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Het kan aan mij liggen, maar in al die demo's hoor ik een nogal los laag.
    Bij de Supro bedoel je?
    Ik denk dat dat aardig klopt. Ik ben niet thuis in vintage gevoicede versterkers, maar ik vond zo'n supro wel een bepaald "overweldigend" geluid hebben, tov het wat "stugge" clean van mijn mesa.
    Maar met crunch vanuut de versterker werd het mij wat te gruizig/grunge/jack white achtig....geen idee hoe anders te verwoorden.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Bij de Supro bedoel je?
    Ik denk dat dat aardig klopt. Ik ben niet thuis in vintage gevoicede versterkers, maar ik vond zo'n supro wel een bepaald "overweldigend" geluid hebben, tov het wat "stugge" clean van mijn mesa.
    Maar met crunch vanuut de versterker werd het mij wat te gruizig/grunge/jack white achtig....geen idee hoe anders te verwoorden.
    Yep, ik bedoel de Supro's. Wel leuke amps hoor, maar niet breed inzetbaar, vind ik. Je moet er op vallen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.572

    Standaard

    Supro lijkt me meer richting Fender gevoiced, klopt dat? Dan wordt clean met een randje al snel wat rommelig. En Engl lijkt mij dan weer heel klinisch t.o.v. de Supro.

    Wat Humbucker zegt, heb je al aan Vox gedacht?
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    707

    Standaard

    Hoewel de Koch nog steeds goed bevalt, mis ik een beetje het "Oompf" gevoel. Geen idee hoe ik dat moet uitleggen. Heb een tijdje geleden in een oefenhok over een Engl gespeeld en die klonk in mijn oren wel lekker. Alleen die extra kanalen, he...
    Maar misschien moet ik toch ook eens een Vox AC proberen. De 15 lijkt me dan hard zat. Had ik nog niet aan gedacht, maar na wat speurwerk komt het aardig in de buurt wat ik zoek. Zal volgende week Dijkman eens gaan plagen. Dank zover!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top