Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 22
  1. #11

    Standaard

    Wel, eigenlijk denk ik dat de mogelijkheid bestaat dat hij het verstuurd heeft en dat er iets misgelopen is. Ik denk ook dat hij wat krenterig is daarom het geld niet terug wil geven. Hij wil niet voor zijn eigen fout opdraaien. Ik heb al laten weten dat ik naar de politie ga.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Laat de waarheid in het midden want het is zijn woord tegen de jouwe. Stel daarom eerst voor dat ieder de helft voor zijn rekening neemt, dus jullie 40,00 terug te geven.

  3. #13

    Standaard

    Daar neem ik geen genoegen mee. Ik kan hier niks aan doen. Zijn fout=zijn lessen om eruit te trekken?
    Ik schreef hem nog dat dit is als een huis verkopen aan iemand om dan te zeggen dat je de sleutel niet hebt.
    (En dan tevreden zijn met enkel de garage...)
    Laatst gewijzigd door Veance; 28 maart 2018 om 22:57

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Veance Bekijk bericht
    ... Hij had echter geen barcode als bewijsje voor haar om het pakje aan het loket op te halen. Dat had hij weggegooid, zei hij...

    ... Foutje van de post zelf zei hij en 'jammer voor jou'...
    M.i. zijn fout, die track & trace service is er niet voor niets. Er is een mogelijkheid om de zending te volgen en meneer gooit dat gewoon weg zodat niemand meer een poot heeft om op te staan.

    Als de post een fout maakt kun je dat met track & trace aantonen. Blijkt dat het wel 'ergens' is bezorgd (buren?) en je hebt zelf niks ontvangen dan weet je op zijn minst dat de afzender iets heeft verstuurd en niet verdacht is.

    'Jammer voor jou' vind ik echt onder de maat.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Zolang hij niet kan bewijzen dat het op de post is gegaan, is hij niet op de post gegaan.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Jij kunt aantonen dat je betaald hebt en hij niet dat hij zelfs maar iets verzonden heeft. De bewijslast lijkt me overduidelijk, maar........ probeer je gelijk te krijgen en is het de moeite waard...? Voor 20 eur meer had je een nieuwe gehad.
    ter aanvulling (hoe het onder Belgisch recht zit weet ik niet maar laten we aannemen dat ook daar de oorsprong van het burgerlijk wetboek in de Code Civil ligt): wie zich bedient van een zogenoemde 'hulppersoon' - in casu: de posterijen - is gelijk als voor eigen fouten / tekortkomingen aansprakelijk voor fouten / tekortkomingen van die hulppersoon. Dat betekent dat wanneer de hulppersoon / Bpost het pakket niet aflevert, dat voor rekening en risico komt van de verkoper / verzender (die bovendien geen bewijs kan leveren dat ie überhaupt iets verstuurd heeft...maar om m die blamage te besparen spelen we het dus over de band van aansprakelijk zijn voor de fout van de hulppersoon die hij heeft ingeschakeld)

    PS voortaan betalen met PayPal... als je de goederen niet geleverd krijgt, kan je een klacht indienen bij PayPal en als er niet behoorlijk op de klacht wordt gereageerd heb je in relatief kort tijd je centen terug.....
    Laatst gewijzigd door MikeD; 29 maart 2018 om 20:18
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  7. #17

    Standaard

    Eerlijkheid gebied me om te melden dat het postpakket terecht is. Voor ik naar de politie wou gaan ben ik nog eens naar dat postpunt geweest, ook omdat het de laatste dag was dat een eventueel pakket zou blijven liggen voor het terug naar afzender zou gaan. Een laatste hoop misschien.

    In dat postpunt , tevens ook krantenwinkel was ik een tijdschrift gaan kopen en ze hadden me herkend. Vandaag waren ze bezig een pakje te behandelen dat niet afgehaald was en ze herkenden het als voor mij bestemd.

    Het was inderdaad aangekomen maar met een verkeerd soort etiket opgeplakt vanuit het verzendpunt waardoor ze het in ontvangstpunt elders gelegd hadden. Echter met een barcode zou het direct gevonden zijn geweest.

    Dus barcode kwijt, post tessenderlo had het verkeerd bestempeld en het postpunt in mijn gemeente had het etiket verkeerd geinterpreteerd.
    Nu, uiteindelijk dus toch een eerlijke verkoper...zolang het goed gaat. Had ik de barcode gehad was het natuurlijk direct in orde geweest.
    Zo zie je maar: Barcode barcode barcode.

  8. #18

    Standaard

    Fijn dat hij toch terecht is!

    Neemt niet weg dat de verkoper hierin enorm laks is geweest en de manier van handelen alsnog erg matig is geweest.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Exact. Mooi dat ie toch terecht is en je niet bent belazerd.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20

    Standaard

    Tjonge jonge, wel een beetje een sof na zo'n spannend verhaal. Maar fijn voor je!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top