Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard Semi akoustiche gitaar die speelt als een elektrische gitaar?

    Beste gitaarvrienden,

    Weten jullie een semi-akoestische gitaar die qua hals en snaarspanning speelt als een elektrische gitaar? Liefst niet te duur.

    Ik vind de staalsnarige akoustische sound mooi, maar ik ben zo gewend aan een lekker dun halsje :P

    Grt
    Michael

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Beste gitaarvrienden,

    Weten jullie een semi-akoestische gitaar die qua hals en snaarspanning speelt als een elektrische gitaar? Liefst niet te duur.

    Ik vind de staalsnarige akoustische sound mooi, maar ik ben zo gewend aan een lekker dun halsje :P

    Grt
    Michael
    Zoek eens wat video's op van de Godin Acousticaster (had ik ooit). Hij heeft een telecastervorm en dito hals. Speelt erg makkelijk. Het is geen puur akoestische sound, meer een hybrid, maar je kunt er toch aardig akoestisch-achtige sounds uithalen. Tweedehands zijn ze vast nog te vinden.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Zoiets? https://www.bax-shop.nl/elektrisch-a...stische-gitaar

    Of anders een kleine parlour gitaar.

  4. #4

    Standaard

    volgens mij hebben eigenlijk alle staalsnarige akoestische gitaren een hals die kwa dikte en breedte ongeveer gelijk is aan die van een electrische, als je aan een ibanez met wizard hals gewend bent dan is al snel alles dik maar ik voel amper verschil tussen een standaard strat of een staalsnaar, het verschil is meestal minimaal.
    alleen nylonsnarigen hebben altijd een erg brede hals.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Zoek eens wat video's op van de Godin Acousticaster (had ik ooit). Hij heeft een telecastervorm en dito hals. Speelt erg makkelijk. Het is geen puur akoestische sound, meer een hybrid, maar je kunt er toch aardig akoestisch-achtige sounds uithalen. Tweedehands zijn ze vast nog te vinden.
    Thanks voor je suggestie, is 600 euro een beetje een redelijke prijs voor een acousticaster? Bijvoorbeeld deze https://link.marktplaats.nl/m1263790322
    Ik kan zo gauw niet vinden wat ongeveer de nieuwwaarde is geweest.

    En is de acousticaster qua feel en geluid te vergelijken met de godin A6? Dan kan ik die eerst in de winkel even checken. https://www.keymusic.com/nl/item/god...ultra-natural/

    @Brad, dat doet me een beetje denken aan de fender stratacoustic die je vroeger had, niet de beste gitaren qua sound denk ik :P. Heb je deze weleens gehoord?

    @Wietse, nou mijn furch dreadnougt gitaar speelt toch echt als een boomstam vergeleken met mijn strats of prs, ook wanneer deze goed is afgesteld. :P

  6. #6
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ja ik heb hem gehoord. Hij stond een tijdje geleden bij Bax Amsterdam. Klonk niet verkeerd. Als ik jou zo hoor zou ik toch eens naar een goede Parlour met een kortere scale op zoek gaan. Door de kortere scale is zijn ze makkelijk bespeelbaar. Als het geluid je bevalt zit je goed. Maar of er ook palour gitaren zijn met elektronica ingebouwd weet zo gauw niet.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2002
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    2.341

    Standaard

    Even zoals het is.
    Semi akoestisch:




    Elektrisch-akoestisch:


  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaarmike Bekijk bericht
    Thanks voor je suggestie, is 600 euro een beetje een redelijke prijs voor een acousticaster? Bijvoorbeeld deze https://link.marktplaats.nl/m1263790322
    Ik kan zo gauw niet vinden wat ongeveer de nieuwwaarde is geweest.

    En is de acousticaster qua feel en geluid te vergelijken met de godin A6? Dan kan ik die eerst in de winkel even checken. https://www.keymusic.com/nl/item/god...ultra-natural/

    @Brad, dat doet me een beetje denken aan de fender stratacoustic die je vroeger had, niet de beste gitaren qua sound denk ik :P. Heb je deze weleens gehoord?

    @Wietse, nou mijn furch dreadnougt gitaar speelt toch echt als een boomstam vergeleken met mijn strats of prs, ook wanneer deze goed is afgesteld. :P
    600 euro is aan de hoge kant, denk ik. Maar ze zijn niet meer zo makkelijk te vinden en dat drijft de prijs misschien weer op. Indertijd waren ze rond 800 euro (omgerekend), als ik me wel herinner. Ze zijn wel goed gebouwd. Ik heb er jaren op gespeeld in een folkrockband. Hij slikte zelfs een TS-9 icm met harmonizer.
    De A6 zit in the same ballpark, is iets groter en de hals oogt breder.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Hee, kunnen we geen berichten meer bewerken om iets toe te voegen? Ik wou alleen nog toevoegen dat de batterijwissel wat omslachtig is, omdat je de hele preamp eruit moet halen aan de bovenzijde. Gelukkig kun je wel heel veel uren spelen op één batterij. Het LR Baggs-systeem werkt trouwens goed. Mocht je er eentje aanschaffen, dan heeft de snarenkeuze wel invloed op de uiteindelijke klank. Ik had er Maxima Gold Strings op zitten. Daarmee had ik de beste akoestische klank. Volgens mij heet dat merk nu Optima.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 oktober 2006
    Locatie
    Omgeving Roffa
    Berichten
    428

    Standaard

    Cool, thanks. Ik neig toch wel naar die nieuwere variant. Maar ik ga die wel eerst even ergens checken in een winkel.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top