Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 11 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 103
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Geen handige keus al eerste gitaar, omdat een Jazzmaster nou niet bepaald een probleemloze gitaar is. Ik zou eerder voor een tele of strat achtige kiezen. Harley Benton biedt ook een heel goede prijs/kwaliteit.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Als iedereen die een Jazzmaster kocht eens de moeite zou nemen om de handleiding eens door te nemen voor dat model, dat zou 95% van alle gezever over "mijn brug is niet goed", "mijn snaren springen alle kanten op",... oplossen.

    Ergonomisch is de Jazzmaster een van de meest comfortabele gitaren die er bestaan, zo niet de meest comfortabele. Enige "minpunt" aan het totale design is doordat de snaren over de brug lopen in een vlakke hoek, dat de sustain wat aan de korte kant is.
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Een squier deluxe jazzmaster heeft een tuneomatic brug. Geen gezeik met een tremolo en veel bang 4 the buck.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Laat je niet bangmaken door de oude bluesmannen hier hoor.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Als iedereen die een Jazzmaster kocht eens de moeite zou nemen om de handleiding eens door te nemen voor dat model, dat zou 95% van alle gezever over "mijn brug is niet goed", "mijn snaren springen alle kanten op",... oplossen.

    Ergonomisch is de Jazzmaster een van de meest comfortabele gitaren die er bestaan, zo niet de meest comfortabele. Enige "minpunt" aan het totale design is doordat de snaren over de brug lopen in een vlakke hoek, dat de sustain wat aan de korte kant is.

    Plus, Mr. fingers houdt het netjes en bescheiden.
    Zijn goede opvoeding niet helemaal vergeten. Wat ook al een unicum is.

    ‘t Is ongeveer de enige gitaar waarbij je
    - boven de topnut kunt spelen
    - gewoon op de snaren zoals alle andere gitaren
    - achter de kam

    Drie gitaargeluiden voor één geld.
    Kom daar maar eens voor bij een gemiddelde startersgitaar.

    Bonuspunt voor Mr. fingers.
    Sommige oude bluesmannen (veel jonger dan ik) rule! De vent is akelig goed en weet waar ie het over heeft.

    Weet je wat het voordeel is van een oude bluesman zijn? Die laat het zure gelul over bluesmannen gewoon zijn gang gaan en gaan morgenavond gewoon lekker naar de kroeg.

    Dus, aan jou de keus.
    Naar wie (in de kroeg of niet) zou je liever luisteren?
    Evengoed:
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Gewoon realistisch, niet zuur hoor: de Jazzmaster is nooit echt aangeslagen. Met reden, anders zouden topgitaristen er wel op spelen. Ik ken er geen. (Nu is het wachten op de eerste inzending ).

    Maar on topic: laat de TS zijn fascinatie voor de JM maar es uit doeken doen dan. Want als ie een JM wil, prima, dan moet ie een JM kopen.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 27 maart 2018 om 08:04
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Gewoon realistisch, niet zuur hoor: de Jazzmaster is nooit echt aangeslagen. Met reden, anders zouden topgitaristen er wel op spelen. Ik ken er geen. (Nu is het wachten op de eerste inzending ).

    Maar on topic: laat de TS zijn fascinatie voor de JM maar es uit doeken dan. Want als ie een JM wil, prima, dan moet ie een JM kopen.
    Speelde die geweerloopkauwer van een Cobain daar niet op....??


    Ja de vraagstelling is wat expliciet, maar laatst werd hier ook een vraag over een Aziatische '59 LP gesteld terwijl in die vraag al stond dat 'ie alleen nog maar gekocht moest worden.

  8. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    anders zouden topgitaristen er wel op spelen. Ik ken er geen.
    Ik moet de eerste echte universeel erkende 'topgitarist' nog tegenkomen want de traditionele lijstjes "the 10 best guitar players" en "the 10 most overrated guitar players" bevatten doorgaans dezelfde namen.

    En wat is top? super speed metal shredden, doorleefd bluesy spelen? jazz improvisatie? technisch hoogstaand, klassiek geschoold? of gewoon degene die veel leuke 3 akkoorden-liedjes gemaakt heeft en miljoenen platen verkocht?

    To the point:
    Thurston Moore
    Lee Ranaldo
    J Mascis
    Steven Malkmus
    Alex Turner
    Elvis Costello
    Johnny Marr
    Kevin Shields
    Mike Einziger
    Robert Smith
    En Jimmi blijkbaar:
    Laatst gewijzigd door jan7; 27 maart 2018 om 02:10

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Paar dingetjes (waarbij ik op schandalige wijze enkele compleet ongegronde aannames maak):

    1. Ik gok er op dat je aardig in de slappe was zit, gezien je leeftijd. Ik bedoel niet dat je per definitie schatrijk bent, maar je hoeft waarschijnlijk niet aan te sluiten in de rijen van de voedselbank. Je kunt een paar centen missen. Dit is belangrijk, want dat betekent dat je niet per sé een goedkope plank hoeft aan te schaffen om mee te beginnen. Het is correct dat je minder verlies maakt op een gitaar van €300,- dan op een gitaar van €3000,- Er is echter ook nog een middenweg. Grofweg tussen de 600 en 1200 euro. Het is maar wat je kunt missen. En als je toch iets wilt wat meer waardevast is, dan kun je je geluk beproeven op de 2de hands markt. Ben je het gedoe na een jaar spuugzat, verkoop je het ding voor dezelfde prijs weer door, mits je kiest voor de grote merken. Makkelijk zat.
    Voor wat betreft de kwaliteit, hiervoor geldt een simpele stelregel die lang niet altijd opgaat, maar als leidraad heel aardig klopt: hoe duurder hoe beter.

    2. Ik vind het opvallend dat je zulke specifieke wensen/eisen hebt voor je gitaar, maar de gitaar die je zoekt bestaat niet. D.w.z., ik ken 'm iig niet. Dat wil niet zeggen dat je 'm niet kan krijgen. Bij Warmoth ( warmoth.com ) kun je precies bestellen wat je wilt. Het is echter schreeuwend duur en je moet het ook nog zelf assembleren. Dat laatste kun je ook nog laten doen overigens. En mócht je dat serieus overwegen, laat je dan even goed informeren over de lijst van verboden houtsoorten en wat je moet doen om bepaalde dingetjes toch te kunnen importeren. Eerlijk gezegd (mijn mening) raad ik het niet aan. Ook het bouwen van een gitaar door een erkende Nederlandse bouwer raad ik in dit geval af, want tenzij je in de gelegenheid bent om met geld te smijten, moet je je realiseren dat je sowieso boven die 1200 grens zal uitkomen en zo'n plank raak je nog niet eens voor de helft kwijt van wat je ervoor kwijt zal zijn. Te persoonlijk en geen groot merk.

    3. Bovenstaande betekent niet dat je niet voor iets moet gaan waar jij op geilt. Juist wel! Een mooie vrouw neukt ook iets lekkerder weg dan een Erica Terpstra. En je draagt waarschijnlijk ook liever een stoer jack dan een zuurstokroze winterjas met gele nepbontkraag (allemaal aannames!). Ergo, een goed ogende gitaar zorgt per definitie voor meer speelplezier. Tuurlijk, de kwaliteit moet goed zijn, maar het uiterlijk is ook belangrijk. Als jij de Jazzmaster, of de Jaguar (speelt door de mensuur waarschijnlijk iets makkelijk voor een beginner) mooi vindt, ga daar dan voor. Fender maakt ze, maar ook Squier. De tip van Napoje is zo gek nog niet.

    4. Met een gitaar alleen ben je er niet. Je hebt ook een versterker nodig. Afhankelijk van wat je wilt kan dat van goedkoop tot een paar honderd euro. Daarboven zal ik zeker niet gaan zitten (zie punt 5). Hou er iig rekening mee dat dit alles flink kan oplopen. Gitaar, versterker, snoeren, gitaarriempje, misschien 1 of 2 effectpedaaltjes voor de lol, adaptertjes, stemapparaat, reservesnaren (begin bij .009, of bij .010), plectrumpjes (zoektocht an sich) en zorg dat je iets vindt om mee te oefenen, iets dat het spelen leuk maakt. Dat laatste kan ook een app zijn.

    5. Heb vertrouwen in jezelf, speul mit de pik noar veur, en knal er vol in!!!
    Dat vertrouwen en de bravoure ga je glashard nodig hebben, want al neem je de beste leraar van de wereld, als jij een druk bestaan hebt, met een goede baan, wellicht samenwonend, getrouwd, of zelfs kinderen om te onderhouden en op te voeden, dan ga je never nooit nie leren spelen. Maakt op zich niet uit, zolang jij er lol in hebt om les te krijgen...., helemaal goed! Maar geef je docent niet de schuld als je zelfs na een jaar er geen kloten van kunt.
    Het komt hard over en ofschoon ik je niet wil demotiveren, als je echt een beetje gitaar wilt leren spelen, dan moet je uren maken. Repeteren tot je een ons weegt. En je loopt 20,25 jaar achter, vergeet dat niet. Een jonge knul leert vele malen sneller dan iemand van jouw leeftijd. Een half uurtje per dag lijkt goed te doen, maar valt in de praktijk vies tegen. En eigenlijk heb je aan een half uurtje per dag niet eens genoeg.

    6. Lees punt 5 nog eens aandachtig en dan terug naar punt 1. Ga je ervoor?
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Trouwens, de specs van TS zijn EXACT de specs van de fender jim root jazzmaster.
    En die heeft een fixed bridge, dus geen tremolo geklooi.
    Als je niet bang bent voor de afschrijving in het geval je het toch niks vind om gitaar te spelen en je kunt het missen, zou ik die gitaar eens gaan proberen, maar vergelijk dan ook zeker met andere gitaren; je hebt dan de mogelijkheid.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top