Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard Gitaar en sample player in stereo pedaal

    Hallo,

    Ik wil een apparaat om samples mee af te spelen door mn pedalen heen sturen, terwijl ik ook gitaar wil blijven kunnen spelen (door dezelfde pedalen). Ik dacht hiervoor de sampler in een stereo IN van een pedaal te stoppen. Het signaal van beide instrumenten zou daarna mono verder moeten (naar mn gitaarversterker).

    Wat zouden hiervan theoretisch de gevolgen zijn voor beide instrumenten? Heeft iemand een idee hoe en of de twee signalen tot 1 gemixt zullen worden op deze manier?

    Ik zou hier graag iets over weten voordat ik een sampler aanschaf.

    Bedankt!

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Toevoeging:

    Zou de genoemde opstelling iets doen met het geluid van het ene instrument, terwijl de andere stil is?

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat het vooral aan het stereo pedaal ligt dat je daarvoor gaat gebruiken. Als het goed is zouden beide kanalen elkaar niet mogen beïnvloeden.
    Dat stereo pedaal zou dan ook ergens aan het einde van je keten moeten staan. Alles wat erachter zit zal ook effect hebben op je samples en dat kan een modderige geluidsbrei worden.

    Ik gebruik zelf deze One Control Mosquite Blender om externe geluiden bij te mengen in een mono setting.



    Die blender is oorspronkelijk bedoeld voor pedalen die geen mix knop hebben. Je kan daarmee het effect bij je droge signaal mixen. Als je echter de "out to loop" niet gebruikt dan kun je elk gewenst signaal erbij mixen via de "in from loop" aansluiting.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Thanks voor de tip, mountainman. Ik had toevallig nog zo'n DIY blendkast liggen en dat werkt inderdaad goed! Dan wel voor de effectenrij juist; want modderige geluidsbrei : ).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top