Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11
  1. #1

    Standaard Hallo lief proefpubliek!

    We hebben er weer ééntje geselecteerd voor de aankomende verzamelaar

    https://soundcloud.com/willem-breedveld/touch-that-day


    Een wat langer nummer met zo een fijne tempo wisseling in het midden en een mooi koortje aan het eind. En dan nog heel even wat gitaar....niets dan gitaar.

    Mooi he?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  2. #2

    Standaard

    Het zappa-achtige begin intrigeerde me, maar, na zo'n twee minuten begon mijn aandacht - misschien door de gelijktonigheid - te verslappen. Yet, fervid it was! Als 'rarity' of zelfs 'neglected song' in jullie repertoire wellicht aardig om uit te brengen, maar een 'smash hit' zal het, ben ik bang, niet worden.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  3. #3
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.692

    Standaard

    Muzikaal bekeken vind ik het heel goed gedaan. Alleen - en dat zal een kwestie van smaak zijn- vind ik het een beetje te klein klinken, alsof het in een klein slaapkamertje wordt gespeeld.

    Met een korte plate reverb uit een goedkope Lexicon MPX gaat de drums een stuk ruimer klinken en een beetje bijna onhoorbare galm op de gitaren en de vocalen laten het geheel ook wat ruimer klinken.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  4. #4

    Standaard

    Het staat genoteerd. Wat betreft het klein klinken...ja , dat klopt wel. Knapt wel op met masteren en ik ben het eens dat het eerste stuk wat korter had gemogen....één coupletje minder misschien. Maar het is zoals het is. En het liedje groeit wel als je het meer hoort. Dat dan weer wel.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  5. #5

    Standaard

    Aardig nummer en goed gespeeld. Alleen had ik het met een hogere BPM beter gevonden.
    Maar misschien dat je het wat 'dromerig' wilde houden. (vandaar het klein houden ook)
    Na 4:20 had het voor mij wel in een fade-out over mogen gaan.
    Gitaren klinken mooi en technisch goed gespeeld. Het begin leek mij een beetje vals, maar wellicht dat dat het Zappa-geluid is dat Charlie hoorde ?
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  6. #6

    Standaard

    Gaaf zeg, lekker nummer hoor, voorgaande tips en kritieken kan ik me wel in vinden, maar ik heb er met veel plezier naar geluisterd.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik vind het lekker, soms vals, tempo is helemaal prima, maar in het eerste deel kunnen de drums wel wat meer ambiance gebruiken.Zo klinkt het wel erg oefenruimte-achtig. Gitaarsounds ook helemaal prima!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Vind jullie normaal wel goed tot zelfs erg goed als ik t me goed herinner, maar dit klink idd weifelend gespeeld, vals en meer amateuristisch dan jullie zijn. Misschien ligt t lage tempo jullie nog niet helemaal lekker?

    Vind de compositie ook wat minder dan gebruikelijk.

  9. #9

    Standaard

    Dan lijkt het mij het beste dat ik deze onder de rarities ga zetten. Mee eens?
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

  10. #10
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    De gitaren klinken hier en daar wat vals en dan vooral de slaggitaar. De leadsound is lekker. Het nummer is prima. Niet zozeer een single hit maar meer een album track.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top