Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Wow, WTF, inderdaad!
    Hoekandanou?
    Ik haal m ff weg als dat lukt

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    en heeft ook nog midi stuurmogelijkheden.
    Misschien beetje off-topic, maar toch:
    Zoals gezegd gebruik ik de Boss DD500. Kun je met een looper ook verschillende presets kiezen binnen de DD500?
    Zo ja, hoe werkt dat dan? Met midi?
    Of plaatst een looper de DD500 alleen maar 'domweg' in en uit de pedal chain?

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    De vraag is hoe uitgebreid, maar de genoemde Harley Benton heeft al midi mogelijkheden, zowel program changes als control changes.
    Presets in de Dd 500 wisselen zou dus al prima moeten lukken met deze switcher.
    Of je met deze combinatie, zonder extra hulpmiddelen, ook makkelijk tap tempo via midi kunt doen vraag ik me overigens wel af.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Niet met de Harley Benton in ieder geval, wellicht met extern pedaaltje......Midi switchen kan wel tussen presets!

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Zijn zéker externe pedaaltjes voor te koop, zoals deze:
    http://www.disasterareaamps.com/shop...mpo-controller
    Net zo duur als de HB switcher zelf, en heeft uiteraard alleen zin als je meerdere apparaten op hetzelfde tempo wilt kunnen zetten. Voor alleen de dd500 is het redelijk overkill aangezien die al een tap tempo knop heeft, en tevens nog een externe tap tempo aansluiting.

  6. #16

    Standaard

    Tap tempo gebruik ik gelukkig weinig, maar top dat ik de DD500 via midi van preset kan laten wisselen!

    Ik heb begrepen dat Harley Benton een product is van het Duitse bedrijf Thomann, klopt dat?
    Zo ja, betekent dat dan dat het niet mogelijk is een nieuw Harley Benton-product eerst ergens in Nederland te testen?

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Ja dat klopt, en Thomann zelf zit "diep" in Duitsland. Wat wil je eraan testen, of ervan weten? Ik heb zo'n ding, en wellicht kan ik je helpen......

    Ennuh, misschien heb je hier wat aan: https://images.static-thomann.de/pic..._en_online.pdf

  8. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door miyaru Bekijk bericht
    Ja dat klopt, en Thomann zelf zit "diep" in Duitsland. Wat wil je eraan testen, of ervan weten? Ik heb zo'n ding, en wellicht kan ik je helpen......

    Ennuh, misschien heb je hier wat aan: https://images.static-thomann.de/pic..._en_online.pdf
    Hee super, dank je wel!

    Nou ja, het punt is dat ik - als looper-noober - eigenlijk maar weinig verstand heb van loopers en nieuwsgierig ben hoe zoiets werkt met MIJN pedalen en of het dan ook echt een meerwaarde heeft voor me. Ben bijvoorbeeld allang blij dat ik er via dit forum achterkwam dat de looper niet stereo is, en dat ik me daar dus bewust van moet zijn bij een eventuele aanschaf ervan.

    Zo hoopte ik tijdens het testen achter meer van zulke punten te komen die mijn aanschafkeuze bepalen. De looper is niet duur, maar het is wel een aardig bedrag (moet dit ook met de vrouw overleggen he )

    Zoals ik het nu begrijp zit er niks anders op dan kopen en er maar het beste van hopen...
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 27 maart 2018 om 11:39

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Zo is het vaak, maar ik heb me eerst ingelezen op het forum hier, toen de handleiding doorgenomen, mezelf de mogelijkheden duidelijk gemaakt en toen aangeschaft en ben niet teleurgesteld. Ik heb overigens zoals gezegd de reverb buiten de looper geplaatst omdat die altijd aanstaat, net zoals mijn Wah, die is ook altijd standby for action.

    https://www.dropbox.com/s/w1aufpoqal...gvov1.JPG?dl=0

    Dit is mijn pedalboard een tijdje terug; de mistress is vervangen door een ventura vibe van digitech.......

  10. #20

    Standaard

    Ziet er goed uit!

    Als ik er dan nog wat vragen over zou mogen stellen:


    - Ik zie dat je, net als ik, ook een OneSpot gebruikt. Heb je deze net als ik aan een Daisy Chain zitten, en voorziet dat de FXL8 Pro wel van genoeg prik? Of heeft hij een eigen voeding nodig?

    - Klopt het dat je (zo goed als) geen tonesucking ervaart met deze looper?

    - Klopt het dat je (zo goed als) geen noise ervaart met deze looper?

    - Ik maak veel gebruik van een Radial JDX als amp-simulated DI om zo direct in de PA te kunnen inpluggen. Kan ik hier met het gebruik van de FXL8 Pro problemen mee krijgen?

    - Welke afmetingen heeft jouw pedalboard? Ik heb de Harley Benton Spaceship 80 en was benieuwd of ik wel genoeg ruimte heb voor zo'n groot uitziende looper.

    - Klopt het dat je naast 8 pedalen OOK NOG een tuner kunt aansluiten? Dus eigenlijk 9 pedalen?

    - Ik zie in de manual die je stuurde dat er een 'Loop1' en 'Loop2' op de FXL8 Pro zit. Is dit bedoeld voor een loop voor- en na de pre-amp van je versterker? Ook hier ben ik niet zo in thuis.

    - Wat kun je doen met die 'Trigger 1' en 'Trigger 2'? Is dit om bij een versterker te wisselen van kanaal?

    - Voor mijn OD en Distortion gebruik ik een TC Electronic Sentry Noise Gate, die voorzien is van een Gate loop waardoor ik de Gate alleen toepas op de twee genoemde pedalen. Klopt het dat ik nu geen Gate loop meer kan gebruiken en de Noise Gate dus los aan de looper zal moeten hangen (na mijn drives)?

    - Hoe werkt de Mute-knop? Ik snap dat hij het geluid dempt, maar doet hij dit vanzelf bij bijvoorbeeld gebruik van de Tuner?

    - Ik zie dat je geen namen kunt geven aan je presets. Hoe onthou je dan wat waar zit?

    - Wat is de logica achter de display tekstjes? Ik zie bijvoorbeeld 'EH' wat staat voor het 'editen van 4 effect channels van Loop 2'. Waar staat 'EH' dan voor? 'Editing High' omdat het Loop 2 is? Dit vind ik wat onduidelijk, en ik hoop niet steeds de manual nodig te hebben voor iedere afkorting in het display...

    - Ik maak nu gebruik van de EBS PCF-patchkabels. Kan ik deze gewoon blijven gebruiken of heb ik speciale patchkabels nodig voor de looper?

    - Ik lees op een aantal plekken dat de looper 'natuurlijk niet vergeleken moet worden met duurdere loopers'. Ik snap dat bijvoorbeeld de kwaliteit van de knoppen wat minder is bij deze looper, maar wat zijn er verder nog voor grote verschillen met een duurder merk (behalve het kleine display)? Iets noemenswaardig waarom ik deze looper niet zou moeten kopen?


    Zoals je ziet wijk ik soms wat af van standaard gear en gebruik, ik hoop dat je me hier desondanks mee wil helpen. Alvast enorm bedankt!

    PS: hier kun je mijn huidige pedalboard zien - mocht je nog iets opvallen dan hoor ik het graag:
    https://www.dropbox.com/s/0ysw8rdoo0..._4746.jpg?dl=0
    Laatst gewijzigd door Rezzy777; 27 maart 2018 om 17:05

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top