Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 25
  1. #1

    Standaard Noob-vraag: stereo-pedalen in looper?

    Ik zag de Harley Benton FXL8 Pro bij Thomann, iemand hier enige ervaring mee?
    Mijn TC Electronics Hall Of Fame 2 heeft stereo in- en outputs.
    Hoe valt dit aan te sluiten op een looper als de FXL8? Of heeft een looper altijd alleen mono in- en outputs?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Er zullen wel stereo loopers bestaan, maar de FXL8 is mono - ik heb hem zelf......

    Je zult dus als laastse je reverb buiten de looper om stereo kunnen houden, of in de looper mono. Ik heb zelf mijn reverb buiten de looper, welliswaar een mono exemplaar, omdat ik nooit zonder een beetje reverb speel.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    De musicomlab efx mk V heeft 2 stereo loops, om er eens eentje te noemen, maar ja, voor de prijs van dat ding koop je 4 Harley Bentons.
    De RJM mastermind PBC heeft 4 stereo loops en is nóg duurder.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 24 maart 2018 om 08:40

  4. #4

    Standaard

    TC ditto x4 en EHX 95000 kunnen ook stereo. Maar dat is een compleet andere prijsklasse....

  5. #5

    Standaard

    Ik zie net dat de EHX 45000, 22500 en 720 ook alle drie stereo zijn.

  6. #6

    Standaard

    Beter lezen Sjtevel, het gaat hier om looper/switchers....

  7. #7

    Standaard

    Helder verhaal, bedankt allemaal.

    Heb ook een stereo delay (Boss DD500) die ik dus ook altijd in stereo doorlus naar mijn HOF2.
    Deze zou ik - net als de HOF2 - ook graag in een losse loop hebben.
    Dat wordt dus kiezen tussen geen looper aanschaffen maar wel stereo geluid houden, of een looper maar dan alles mono...

    Eerlijk is eerlijk: momenteel gebruik ik altijd de mono-output van de HOF2, heb er vanuit delay stereo naartoe gelegd voor het geval ik het ooit nodig heb. Hou ervan alles 'zo stereo mogelijk' te houden just in case

    Wat adviseren jullie?

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    Zoals gezegd, stereoloopers zijn duurder. Maar als jij "just in case" altijd stereo wilt hebben, en je wilt een looper/switcher....... tja dan kost het wat meer.

    Persoonlijk ben ik niet zo van het stereo spelen, maar ieders mening verschilt natuurlijk. Het is wel zo dat je je geen buil kunt vallen aan een looper/switcher van Harley Benton, best heel goedkoop, met zeer veel mogelijkheden. Je kunt er ook mee channel switchen op een hoop amps, en heeft ook nog midi stuurmogelijkheden. Al met al leuk om je er een flinke tijd mee te vermaken. Bij mij wordt hij alleen gebruikt om pedalen te switchen, ik heb een single channel amp.

    De keuze blijft aan jezelf, en hangt af wat je gebruiken wilt. Speel je op het podium ook stereo, of alleen tijden opnames of speel je stereo thuis, of wellicht helemaal niet. Vragen die jij kan beantwoorden!

    Succes met de overwegingen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    edit: verwijderd, verkeerd topic...
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 26 maart 2018 om 14:16

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 maart 2012
    Locatie
    Assendelft
    Berichten
    1.727

    Standaard

    D3nnis: goed punt, maar wat heeft het met looper/switchers te maken? Het milieu is zorgerlijk, maar volgens mij zit je in een verkeerd topic LOL.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top