Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard Bouw preamp: kan ik dit zelf? Wat heb ik nodig en wat ben ik er aan kwijt?

    Ik heb een schema van een preamp en wil die graag (laten) bouwen. Ik heb weinig tot geen verstand van electro, maar kan wel goed en netjes solderen. Geen idee wat ik moet kopen, omdat ik het schema niet kan lezen en ook waar ik dit kan kopen. Misschien dat als ik eenmaal alle onderdelen zou hebben, dat ik er wel uit zou komen met het volgen van het schema?
    Kortom wat is wijsheid en wat zou ik kwijt zijn aan spullen en eventueel de bouw als ik het zou laten doen?
    En als ik het niet kan, is er hier iemand die het eventueel zou willen of kunnen doen en wat zou me dat kosten?

    Het gaat om dit ding:
    http://musikding.rocks/wbb/index.php...P-1011-Preamp/

    Ik heb al zo'n BSM RPA, wat het ook al zou moeten zijn, maar ik ben benieuwd of dat deze wel hetzelfde is, daar BSM 100 verschillende pedalen heeft die allen claimen een replica van de microfooningang voorversterker van de Aiwa tp 1011 te zijn, dus verdenk ik die lui meer van verkooptrucjes dan van het getrouw nabouwen van iets.

    Wie wil mij helpen? Of heeft tips?
    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Dat schema in de link wordt gesoldeerd op een veroboard. Kan je gewoon volgen zonder iets van electronice te snappen.

    Google eens op "DYI stompbox with vero board". Genoeg instructables.

    Nog een tip; overweeg om eerst eens een kitje te kopen op Newtone, zo zie je zelf hoe e.e.a. in elkaar zit, want anders is het veel uitzoeken.
    De Flower Booster is een goeie eenvoudige, met veroboard.
    http://www.newtone-online.nl/downloa...werBooster.pdf
    Laatst gewijzigd door dejohan; 22 maart 2018 om 16:34

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 januari 2004
    Locatie
    Rijen
    Berichten
    5.769

    Standaard

    Hey dejohan, hartstikke bedankt! Hier kan ik zeker wat mee! TOP!

  4. #4

    Standaard

    Graag gedaan!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top