Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 11

Discussie: Welke steen ?

  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard Welke steen ?

    ik heb waarschijnlijk de laatste jaren onder een steen gelegen want deze band heb ik volledig gemist ...
    Between the Buried and Me

    man man man .... wat een vette shizzle






  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    D0000000hhhh... heb hier nog wel wat CDs van ze liggen. De laatste ehm 3 of 4 jaar ofzo niet gevolgd. Maar niet omdat t slecht werd ofzo, andere prio's

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    ik kwam trouwens uiteindelijk uit bij BTBAM door Nova Collective, waar o.a de bassist van BTBAM en de gitarist van HAKEN mee speelt.
    Anders, maar ook erg goed !
    Nova Collective began in 2014 when bassist Dan Briggs (BTBAM, Trioscapes) and guitarist Richard Henshall (Haken) began exchanging emails about music in general and before long a few demos were being exchanged and fleshed out into full arrangements. Drummer Matt Lynch (Trioscapes, Cynic) and keyboardist Pete Jones (ex-Haken) came on board shortly after to finish writing the album. The Further Side was written on both sides of the Atlantic Ocean, with Briggs and Lynch in America and Henshall and Jones in England, sharing session files until the group could get together at the beginning of 2015 to record with engineer Jamie King (BTBAM, The Contortionist). The album was mixed by Rich Mouser (Neal Morse, Transatlantic).

    Nova Collective's music can be described as fusion, weaving progressive rock influences with world music, jazz and classical. Songs like "Dancing Machines", along with the accompanying video, display the band's dizzying prowess and ability to beautifully weave multiple influences into something entirely new and it is simply pure aural candy for fans with prog/jazz leanings. It is immediately clear that this album is a labor of love for all involved, and that enthusiasm shines throughout.





  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    HEla, dat ken ik dan weer niet haha. Maar metalmuzikanten die 'jazz' en 'klassiek' mengen werkt nooit zo. Het is nl nooit echt jazz of klassiek, hooguit een paar jazzy akkoorden en een paar strijkers resp oid. Maar ik ga t desondanks toch straks even luisteren. Thanks!

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    HEla, dat ken ik dan weer niet haha. Maar metalmuzikanten die 'jazz' en 'klassiek' mengen werkt nooit zo.
    Ik ruik subsidie.....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Ik ruik subsidie.....
    Ik snap m niet

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    HEla, dat ken ik dan weer niet haha. Maar metalmuzikanten die 'jazz' en 'klassiek' mengen werkt nooit zo. Het is nl nooit echt jazz of klassiek, hooguit een paar jazzy akkoorden en een paar strijkers resp oid. Maar ik ga t desondanks toch straks even luisteren. Thanks!
    Had t geluisterd. Was idd een beetje waar ik bang voor was haha. Laten ze zich lekker op BTBAM focussen hehe

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Dat Nova Collective vind ik persoonlijk aanzienlíjk prettiger om naar te luisteren dan dat BTBAM. Wat ik jammer vind is de absentie van improvisatie, liefst op korte, edoch verrassende repeterende thema's. Eigenlijk mis ik een stukje Soft Machine in Nova Collective. Ik heb in muziek niet alleen maar spanning (vergt concentratie) nodig, ik wil ook momenten van (relatieve) rust. Niet door een stukje zacht gitaargetokkel, maar door pulserende, repeterende (en daardoor licht hypnotiserende), unisono stukken, waar je lekker in weg kan zakken om jezelf volledig te laten verrassen door het improvisatietalent van de afzonderlijke bandleden. Spanning en ontspanning. Dat laatste hoor ik niet terug en dat vind ik zonde, want ik vind het echt wel heel ok verder. Maar ik heb de concentratieboog van een zeekomkommer gekregen.
    De tonaliteit vind ik super. Ritmisch bij vlagen zeer interessant, al hoeft voor mij niet iedere noot door de drummer meegeslagen te worden. Soms is een steady beat ook even lekker, of een verpletterend stuk polyritmiek tussen 3 of 4 instrumentalisten. Het lijkt heel veelzijdig, omdat het nieuw is en vooral ook heel vol, maar eigenlijk mag het voor mij nog wel wat veelzijdiger.

    BTBAM trekt me minder, omdat dat in die zin feitelijk nóg beperkter is dan Nova Collective. En ik trek dat grunten echt niet. Dan haak ik meteen af. De aantrekkingskracht van dat gegrunt is me volledig ontgaan. Ik begrijp het niet, de emotie doet me niets, het is onverstaanbaar en ik kan er niet naar luisteren. Dus BMBAM, neen. Nova Collective, interessant genoeg om te volgen. Eigenlijk zou ik hun nummers moeten arrangeren en herschrijven, dat zou ze goed doen.

    Zo, dat was een kleine inkijk in de krochten van mijn muzikale geweten. Jullie kunnen dit later tegen me gebruiken. Voor alle duidelijkheid, mijn muzikale geweten biedt evenveel ruimte voor Motörhead (No Sleep Till Hammersmith, grijsgedraaid), Townes van Zandt, of Igor Stravinsky (om maar enkele uitersten te noemen).
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Zo, dat was een kleine inkijk in de krochten van mijn muzikale geweten. Jullie kunnen dit later tegen me gebruiken. Voor alle duidelijkheid, mijn muzikale geweten biedt evenveel ruimte voor Motörhead (No Sleep Till Hammersmith, grijsgedraaid), Townes van Zandt, of Igor Stravinsky (om maar enkele uitersten te noemen).
    over Igor S. gesproken en dynamiek: ken jij Igorr ?
    wel effe clippie afkijken ;-)






  10. #10
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Igorrr ook live gezien. Man wat een teringbende werd dat zeg. Geweldig! Nummer met z'n kippen is ook geniaal.

    BTBAM is wel geniaal. M'n kop moet er wel naar staan om het te luisteren. Oudere materiaal is wel harder en complexer dan t meest recente. Komt binnenkort weer een plaat van uit.
    Gezocht: Ibanez DE7

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top