Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Martin is duur, maar er zijn ook merken die Martin-modellen maken voor de kleinere beurs. Vroeger had je van Sigma de 00R-28VS, dewelke een kleine maar erg performant klinkende gitaar is. Helaas is de "vintage"-reeks van Sigma volledig discontinued, dus er valt niet meer aan te geraken.

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Faith maakt mooie parlours, misschien is deze wat:

    https://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-...waAh4vEALw_wcB

  3. #13

    Standaard

    Wat een leuk filmpje zeg!
    Dat is inderdaad de soort muziek die ik af en toe op de bank speel. Gewoon leuk, beetje kunde, beetje improvisatie. Open D stemming meestal.

  4. #14

    Standaard

    Betreft prijs wel:-)
    Ik wil alleen niet een chinees gitaartje (ik weet niet of deze dat is hoor, ik bedoel in het algemeen). Klinkt wss als een snob. Ach, so be it. Ik heb een mooie oude viool en een mooie Selmer van een goede bouwer. Ik kan kwaliteit waarderen en ik vind ook dat je het merkt aan speel- en bezitgenot. Klinkt dat een beetje bekend? Ik wil een gitaarje met een beetje leven erin. Maar dit gezegd hebbende, ik weet dat ik destijds mijn Yamaha vleugel mooier vond dan menig Duitse bouwer. Dus ik ga zeker kijken.
    Ik moet maar eens op zoek gaan naar een leuke gitaarhandel......



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Faith maakt mooie parlours, misschien is deze wat:

    https://www.gear4music.nl/nl/Gitaar-...waAh4vEALw_wcB

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geitekaas Bekijk bericht
    Ik wil alleen niet een chinees gitaartje
    Ik zou toch een chinees merk als Eastman niet zonder meer afschrijven. Staat namelijk zeer goed bekend. En misschien voor jou een pluspuntje... het zijn van oorsprong vioolbouwers.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  6. #16

    Standaard

    Aaa!
    Dat is humor. Nou, dan moet ik ZEKER een keer kijken:-)
    Dank je voor de tip.

  7. #17

    Standaard

    Vandaag in Rotterdam een Washburn bekeken. Ik heb een zooitje Martins, Taylors, Gibsons en wat ander spul bekeken.

    Ik heb mij enorm verbaast dat de Washburn zich betreft gevoel en geluid prima kon meten (in verhouding dan hoor) met de prachtige Martin 000. Wat een mooie gitaar was dat. Wel tien keer duurder natuurlijk. De 00 trouwens ook. Voelde gelijk vertrouwd aan. Maar bijna alle gitaren voor kleine beurs waren niet best. Mat geluid, slechte build en moeilijk speelbaar. Vooral het laag is om te janken. Maar toen die Washburn. Die is echt heerlijk! Ik ga hem morgen kopen. Als ik een keer een rijke vrouw trouw, koop ik die 000. Haha!
    Een Parlor is mij net te klein. Ik ben zelf best dik en dan is zo’n gitaartje te klein.
    Jammer dat die Washburn eruit gaat voor een cutaway. Maar goed, deze is het wat mij betreft geworden.
    Allen bedankt voor de wijze woorden en adviezen, ook over Chinese bouw. Het heeft mij in ieder geval de oogklepjes doen wegnemen:-)

    Groetend

  8. #18

    Standaard

    Bij mij is bijna alles open D.
    Als je dat leuk vindt, zou je ook eens de G slack stemming van Hawaii kunnen proberen. Die 5% of zo die geen D is, is die G-stemming.
    Van een helaas overleden Hawaiian geleerd. Het kan me niet slack genoeg, eerlijk gezegd.

    Fijn dat je je keus hebt kunnen maken.
    Veel plezier.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Geitekaas Bekijk bericht
    Betreft prijs wel:-)
    Ik wil alleen niet een chinees gitaartje (ik weet niet of deze dat is hoor, ik bedoel in het algemeen). Klinkt wss als een snob. Ach, so be it
    Doe jezelf een plezier en pak dan eerst eens een Eastman van de haak!
    Maar volgens mij is het al te laat.
    .........het zag er allemaal zo gemakkelijk uit!!!

  10. #20

    Standaard

    Goede quote.. mijn vroegere piano- en compositieleraar aan het conservatorium zei altijd: als het er makkelijk uitziet, betekent het dat je goed gestudeerd hebt en de technische materie beheerscht (hij was behoorlijk op leeftijd).

    Allez, je punt: vreest niet.
    Ik heb de afgelopen weken bijna iedere dag wel een winkel bezocht. Heel veel uren gemaakt op veel verschillende gitaren.
    Wat een feest waren de 00 en 000 Martins. Iedere noot kwam vanzelf en klonk mooi. Wat en afwerking. En wat een (VOOR MIJ) contrast met de Taylors en ook de meeste Gibsons. Maar onbetaalbaar. 3000 euro... jeetje.

    De Gibson, ik meen J15 was met 1300 euro eigenlijk nog het lekkerst in de lagere prijs. Bijna alle goedkope gitaren waren een gevecht. Alles was moeilijk en voelde net niet fijn. Ik ben helemaal geen fan van afwerking met mat. Ik vind dat heel naar aanvoelen. En ik weet dat het niet zou mogen uitmaken maar tja, dat doet het dus wel. Ik was samen met mijn lief en die gaf van alles aan. Ik keek (of probeerde) niet naar merk en prijs. Gewoon stemmen en beetje frutten, dan naar open D en weer spelen maar. Ook zij was onder de indruk van de Gibson en de Martin (favoriet was de 000)

    Echter.... ja, de spanning wordt opgebouwd.... in een verloren hoekje bij Keymusic in Rotterdam (enorme zaak) hing een laatste model van Washburn. Ik, kraai die ik ben, was gelijk geimponeerd door het uiterlijk. Mooi afgewerkt. De kop was versierd, hout mooi gelakt en het gat schitterend afgewerkt. En spelen dat dat ding deed! Klank en gevoel, alles klopte. Ik vreesde voor de prijs. Maar: 300 euro!!!!! Wat, 299 zelfs? Huh. Dat kan toch niet. Dus wel. Er komt een nieuw model met cut-a-way en versterkertje erin. Ook weer mat enzo. Vandaar dit dealtje.

    Ik heb zelfs na een nachtje slapen de zaak (ik had me namelijk al neergelegd bij de 1300 euro Gibson terwijl ik dat eigenlijk niet had) gebeld en dit was de laatste. Ik kreeg daarom zelfs nog een extra extra kleine korting. Mooi hoesje erbij gekocht en voilá! Sinds een paar dagen staat hij te blinken in mijn huiskamer en reeds vele uurtjes gepingeld.

    Daarna me ingelezen en gezien dat de goedkope reeks in China wordt gemaakt en de duurdere in Chicago. Nou prima dus en jullie hadden gelijk: niet zomaar neen zeggen.

    Mijn les was, er komen wel degelijk lekkere gitaartjes uit China. Je kunt voor 300 euro een prima gitaartje kopen maar je moet ze wel uitproberen want sommige kunnen je echt niet liggen. Persoonlijk dus, net als alle andere merken.

    Ben ik ooit rijk: Martin! Maar dan nog speelt de Washburn heerlijk. Formaat ligt net tussen de 00 en de 000 in met neiging naar de iets grotere 000. Geluid is sprankelend. Fijntjes in het boven. Rustig en niet te veel in het laag. Ik hoef daarom weinig te dempen. Op hogere posities komt er nog behoorlijk veel muziek nog uit. Afwerking erg mooi.

    Nou, heel verhaal maar jullie hebben de moeite genomen te antwoorden, dan ik ook even wat moeite!
    Voor nu: Go out and play some damn music!

    Groet




    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gert2015 Bekijk bericht
    Doe jezelf een plezier en pak dan eerst eens een Eastman van de haak!
    Maar volgens mij is het al te laat.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top