Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 10 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 70 van 92
  1. #61
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    ik meet over R18 0,3mV en dit veranderd helemaal niets als ik draai. Potmeters uitgesoldeerd maar die geeft netjes waarde, ook de 10k weerstand klopt. Kan het zijn dat Q13 kapot is en daardoor niets veranderd?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Dat kan idd. Meet maar even de spanningen e b en c

  3. #63
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    B>C en van C>B 35ohm en 0,03v. De rest meet oneindig. Dus ook een nieuwe 2N4250 bestellen lijkt me?
    Zo zie je maar dat output niet gelijk staat aan een gerepareerde versterker?

    Edit; ik kan de 2N4250 niet vinden. Welke equivalent kan ik hiervoor toepassen? op een ander forum vond ik "2N4250: alternates are 2N3906, 2N5087, 2N4401, 2N4125". Klopt dit?
    Laatst gewijzigd door Thiez; 6 april 2018 om 23:10
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Hier kun je bijna alles voor gebruiken mits goed aangesloten. Heb je nog wat over?

  5. #65
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Heb die 2n5401 nog liggen.
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Heb die 2n5401 nog liggen.
    Die kun je gebruiken maar let goed op de aansluitingen. Als je van beide de datasheet opzoekt kun je dat vergelijken.

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Nou weer een hoop geklooi en nog geen steek verder.

    Ik moest dinsdag toch in de stad zijn dus bij elektrazaak even transistortje gehaald. Een 2N3906, volgens hun een goede vervanger voor een 2N4250. Net even erin gesoldeerd, maar bias blijf 0,23V over R18 ongeacht de stand van biaspot. Dus ik dacht even signaal erop kijken wat hij doet. Nu geeft hij ineens een output signaal met heel afgevlakte bovenkant (ongeveer 1v). Zelfs als ik het signaal op de line in van de poweramp zet. Wat suggereert dat het echt in de eindversterking zit.
    Staat ook ineens weer 0,2VDC op de output. en als ik de amp uitschakel schiet dit naar 0,55VDC op output en loopt hij daarna langzaam terug naar 0V.

    Ander iets wat me ineens opvalt, is dat het groen ledje van kanaal B continu brand. Terwijl ledje van kanaal A enkel aan gaat als je er een input in steekt.

    Ik heb geen idee meer wat ik er mee moet, is een transistor amp altijd zo frustrerend Frans?

    Edit: Net heel even tussendoor gaf hij ineens weer goed signaal en gelijk daarna viel hij weer op het zelfde afgetopte signaal als vooraf.

    Edit2: Net even input losgehaald van het chassis en nu is het groen ledje uit. Input terug gezet en groene ledje blijft nu uit, tot je er jack in steekt. Dus is weer zoals het hoort. Maar nu de vraag wat er mogelijk weer kapot is dan...
    Laatst gewijzigd door Thiez; 12 april 2018 om 20:34
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  8. #68
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Nou weer een hoop geklooi en nog geen steek verder.

    Ik moest dinsdag toch in de stad zijn dus bij elektrazaak even transistortje gehaald. Een 2N3906, volgens hun een goede vervanger voor een 2N4250. Net even erin gesoldeerd, maar bias blijf 0,23V over R18 ongeacht de stand van biaspot. Dus ik dacht even signaal erop kijken wat hij doet. Nu geeft hij ineens een output signaal met heel afgevlakte bovenkant (ongeveer 1v). Zelfs als ik het signaal op de line in van de poweramp zet. Wat suggereert dat het echt in de eindversterking zit.
    Staat ook ineens weer 0,2VDC op de output. en als ik de amp uitschakel schiet dit naar 0,55VDC op output en loopt hij daarna langzaam terug naar 0V.

    Ander iets wat me ineens opvalt, is dat het groen ledje van kanaal B continu brand. Terwijl ledje van kanaal A enkel aan gaat als je er een input in steekt.

    Ik heb geen idee meer wat ik er mee moet, is een transistor amp altijd zo frustrerend Frans?

    Edit: Net heel even tussendoor gaf hij ineens weer goed signaal en gelijk daarna viel hij weer op het zelfde afgetopte signaal als vooraf.

    Edit2: Net even input losgehaald van het chassis en nu is het groen ledje uit. Input terug gezet en groene ledje blijft nu uit, tot je er jack in steekt. Dus is weer zoals het hoort. Maar nu de vraag wat er mogelijk weer kapot is dan...

    Man man wat een geklungel. Ik hoop dat ze je dan wel alle informatie meegegeven hebben want de aansluitingen zijn ook in dit geval niet gelijk. De 2N3906 is c-b-e. De originele tor is e-b-c zoals zoveel europese torretjes die je per kilo koopt. BC 107 108 109 337 548 547 549 etc etc. Allemaal direct inzetbaar.

    Transistor amps zijn lastiger omdat je heeeeel secuur tewerk moet gaan. Deze amp is relatief eenvoudig hoor, tegenwoordig kun je flink op je bek gaan met de huidige generatie amps.

    Zie je iets over het hoofd kan dat heel je net herstelde amp volledig verwoesten en kun je opnieuw beginnen. Na een aantal jaren krijg je de kneepjes door om hem te manipuleren en te beschermen voor herhaalde explosies Vooral aansluitingen en grenswaardes in de datasheet goed bekijken als je andere type's moet toepassen. Kwestie van veel doen dan komt het vanzelf. Inmiddels ben ik daar zo'n 45 jaar mee bezig. Kom je er niet meer uit gooi het chassis dan in een doos en breng hem naar de post.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #69
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.964

    Standaard

    Ik heb met het inzetten wel gelet op emitter en collector.

    Alles maar weer een keer losmaken en doormeten dan.. haha
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  10. #70
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Ik beweer ook niet dat je het niet goed gedaan heb, alleen dat de aansluitingen weer anders zijn
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top