Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 92 van 92
  1. #91
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 mei 2005
    Locatie
    Prinsenbeek
    Berichten
    6.963

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Nou, ik heb even een en ander voor je opgezocht.

    De 2N4888 is 0.1A max maar wel een Vce toepassen van minimaal de dubbele voedingsspanning. In jouw geval dus 80V. Zoek je dus iets van Vce 80v x Ice 100mA of meer. Bij voorkeur met dezelfde aansluitingen.

    Deze aansluitingen bekijk ik altijd met de pootjes naar boven dan is dit cw vlnr e-b-c. Dit is bij de meeste europa torren zo toegepast. de 2N5401 is ruimschoots toepasbaar voor jouw, complementair is de 2N5551. Vervang die dan ook gelijk om de eigenschappen gelijkwaardig te houden. Dit kan je vergelijken met een gematchte set eindbuizen met dit verschil dat die torren geen drol kosten.

    Jammer genoeg zijn de aansluitingen van deze vervangers 180 graden gedraaid dus je moet ze aangepast in solderen. Geen onoverkomelijk probleem als je goed oplet. Kijk het zelf ook nog ff na en vertrouw niet blindelings op wat anderen zeggen.
    Top bedankt voor de extra info. Overigens gebruiken ze in het schema niet dezelfde complementair overal, de ene keer staat er een BC107 tegenover de 2N4888, dan een MPS A43 en later in het schema een 2N3440. Is het beter om deze gelijkmatig te vervangen in setjes (dus Q4 & Q12, Q5 & Q14, Q6 & Q15, Q7 & Q16)?
    Gitaren: Gibson SG 50th Anni. 24
    Amp: Engl Blackmore, Marshall 1960AX
    Band: Shabby Harrys https://www.facebook.com/shabbyharrys/?locale=nl_NL
    Te koop: niets

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Thiez Bekijk bericht
    Top bedankt voor de extra info. Overigens gebruiken ze in het schema niet dezelfde complementair overal, de ene keer staat er een BC107 tegenover de 2N4888, dan een MPS A43 en later in het schema een 2N3440. Is het beter om deze gelijkmatig te vervangen in setjes (dus Q4 & Q12, Q5 & Q14, Q6 & Q15, Q7 & Q16)?

    Ik dacht dat ik deze al beantwoord had maar schijnbaar mis gegaan.

    Ik zou niet opnieuw het ding gaan ontwerpen of proberen de fabrikant te verbeteren. Die jongens zullen best weten waarom ze verschillende type's tegenover elkaar hebben staan. De ontwerper zal er een goede reden voor hebben dus zoek in dit geval een zo goed mogelijke vervanger. Als je gedwongen wordt een vervangende tor te gebruiken is het normaal gesproken gebruikelijk deze gemachted te vervangen maar als het verder goed werkt laat je de andere kant toch gewoon zitten.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 26 april 2018 om 10:47
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top