Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 33
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Nahja.... ik heb 1150 betaald voor de mijne, met afgeragde koffer. Kon er zelf een 5 standenschakelaar inzetten. Maar echt een vette gitaar....! Weegt overigens haast niks.
    Ik denk dat een aantal AVRI's uit die periode van customshopkwaliteit is of daar tegenaan zit.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik denk dat een aantal AVRI's uit die periode van customshopkwaliteit is of daar tegenaan zit.
    Zou zomaar kunnen. Ik heb niet het idee dat de mijne onderdoet voor een CS. Zitten ook CS pups in.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Over die AVRI's was vrijwel iedereen bijzonder enthousiast. En niet voor niets. Zou gek zijn als men ze nu massaal uit zou kotsen.
    Aaaa, ik droom nog steeds van een mooie AVRI strat. Zwarte 50's, of een 60's in sonic blue (werden die wel gemaakt eigenlijk?). Een droom, heren. Een droom!

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Zou zomaar kunnen. Ik heb niet het idee dat de mijne onderdoet voor een CS. Zitten ook CS pups in.
    Bedoel jij die 57/62er customshop pick-ups?
    Zal wel smaak zijn maar die vind ik niet best, dun, schel. Slappe pick-ups.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Bedoel jij die 57/62er customshop pick-ups?
    Zal wel smaak zijn maar die vind ik niet best, dun, schel. Slappe pick-ups.
    Die bedoel ik. Smaak ja, ik vind ze namelijk prima Lekker dun en gevoelig als een uitgehongerd model, alleen veel helderder.Harde pups heb ik al op m'n Peer strat zitten.

  6. #26

    Standaard

    Ik heb wel een zwak voor de (vroege) american standards - de gitaar die Fender heeft gered. Goed doordachte en gemaakte apparaten waar alles aan werkt. Niet interessant voor de verzamelaar, maar who cares.

    Ik zag de mijne hangen, 30 jaar terug, onder de lampen bij Sam Ash in New York. Geel (vintage yellow), palissander toets. Pakte dat ding op en was verkocht - voor het eerst een vlakkere radius, gladde brugzadels, en 22 frets, allemaal zaken die voor een onervaren speler echt verschil maakten. $375 nieuw, toen al een spotprijs, zonder koffer, want ie werd in een cheapo zak op mijn rug het thuisland in gesmokkeld. Op geen gitaar heb ik live vaker gespeeld. Niks speciaals, maar een fijn en betrouwbaar werkpaard dat ik nooit meer wegdoe.

    Tja, en onlangs sloeg de nostalgie toe. De eerste american standard die ik zag, in de herfst van 1987 een voorstadje van Boston, achter de ramen van een kleine mom & pop store, was donkerblauw. Wat een coole kleur dacht ik - en sinds een paar dagen staat ie hier, ook een uit '87, in Gun Metal Blue (want zo heet die kleur), verder een kloon van de gele qua gewicht, feel en hals. Ik had mazzel denk ik..


  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Ik denk dat een aantal AVRI's uit die periode van customshopkwaliteit is of daar tegenaan zit.
    Ik hoor altijd dat de AV (American Vintage) serie van 2012 - 2017 beter was van de AVRI, en tegen CS kwaliteit aanleunt.
    Heb ook zelf die ervaring met een AVRI en AV jazzmaster die ik gehad heb. De latere serie was echt een stap hoger.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door keef Bekijk bericht
    Ik heb wel een zwak voor de (vroege) american standards - de gitaar die Fender heeft gered. Goed doordachte en gemaakte apparaten waar alles aan werkt. Niet interessant voor de verzamelaar, maar who cares.

    Ik zag de mijne hangen, 30 jaar terug, onder de lampen bij Sam Ash in New York. Geel (vintage yellow), palissander toets. Pakte dat ding op en was verkocht - voor het eerst een vlakkere radius, gladde brugzadels, en 22 frets, allemaal zaken die voor een onervaren speler echt verschil maakten. $375 nieuw, toen al een spotprijs, zonder koffer, want ie werd in een cheapo zak op mijn rug het thuisland in gesmokkeld. Op geen gitaar heb ik live vaker gespeeld. Niks speciaals, maar een fijn en betrouwbaar werkpaard dat ik nooit meer wegdoe.

    Tja, en onlangs sloeg de nostalgie toe. De eerste american standard die ik zag, in de herfst van 1987 een voorstadje van Boston, achter de ramen van een kleine mom & pop store, was donkerblauw. Wat een coole kleur dacht ik - en sinds een paar dagen staat ie hier, ook een uit '87, in Gun Metal Blue (want zo heet die kleur), verder een kloon van de gele qua gewicht, feel en hals. Ik had mazzel denk ik..

    Ooooooow, ik ga kapot hier!
    Ik ben het 100% met je eens. Gewoon een waanzinnig goede serie gitaren. Ik had een prachtige American Standard Stratocaster. Zwart, all maple neck, zwarte body, witte trim, diepe, uitermate sierlijke cutaways (belly & arm)...., schitterend!!! Ik droom er nu nog wel eens van. Ik vond de pu's namelijk wel kut. Nu had ik uiteraard nieuwe pu's er in kunnen (laten) zetten, maar in die tijd had ik al 5 Stratocasters en ik was volledig verliefd op de Telecaster, een gitaar dat ik helaas nog niet in mijn bezit had. Ik besloot toen mijn American Standard Stratocaster te ruilen tegen een American Standard Telecaster. Met die laatste heb ik hele veldslagen uitgevochten. Wat een heerlijke gitaar!!!

    Mensen zijn altijd blijven zeiken over die zadels. Snap ik niet. Ik vind ze mooi en ze functioneren perfect.

  9. #29

    Standaard

    Niks mis met die zadels, nee. Tenminste geen schroefjes die in je hand prikken. Die pickups vind ik wel OK - Alnicos geloof ik, maar met wat extra bite, en dat werkte goed voor blues.

    Speciaal voor Vulf ook nog een plaatje van de gele (net als de blauwe met een oktober '87 neck), mijn eerste behoorlijke gitaar:


  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Bedankt, Keef. Lief van je.
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top