Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
  1. #1

    Standaard Blessed Relief (Frank Zappa) Repetitieopname

    Rehearsal footage, recorded on Zoom R16 (8 track) A wonderfull little ditty by one Frank Zappa. To my best knowledge only recorded for the Grand Wazoo, but never played live by FZ. A beautifull jazz waltz, with a fairly strange sequence of chords for the solo section. We love to play this one

    https://www.youtube.com/watch?v=cMT0OodUMjY

  2. #2

    Standaard

    Een groot genoegen om naar te luisteren, Harald! Heerlijke wals en die R16 doet het voortreffelijk.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  3. #3

    Standaard

    Dank je Yes, onkarakteristiek stukje voor Zappa. Misschien dat hij het daarom nooit live gedaan heeft.

    Die R16 is echt waanzinnig veel bang for the buck. 8 track kunnen opnemen op locatie voor minder dan 300 euro nieuw... maar goed, statieven, kabels, en microfoons had ik al. Wil je niet weten wat ik voor de bass drum gebruikt heb...

    Thuis ook nog wat gepingeld met de interne microfoons. Is ook niet slecht. Eerlijk gezegd, hoewel het in een studio, met een mooie microfoon verzameling nog beter zou moeten klinken, vraag ik me nog af hoe groot de winst in geluidskwaliteit wordt. iig voor dit soort muziek. Bas en gitaar zijn trouwens via DI opgenomen, vanuit Zoom effecten bassist, en mijn Pod HD500 voor de gitaar. Sax met een clip-on microfoon. Drawback is vooral dat er maar voor 2 kanalen fantoomvoeding is, en de maximale opnameresolutie is niet meer helemaal van deze tijd... Dit is op 44,1 Khz 16 bit opgenomen.
    Laatst gewijzigd door Harald; 16 maart 2018 om 16:04

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Klinkt erg goed en ook lekker gespeeld Harald. Kende deze helemaal niet van Zappa.

  5. #5

    Standaard

    Dank je! Staat op the Grand Wazoo, een plaat die ws. hij nooit gemaakt had als hij niet door een boze 'fan' een orkestbak in geduwd was... Hij belandde een paar maanden in een rolstoel en zette een soort big band project op. Daar is ook mee getoured, maar dit nummer is nooit live gespeeld. Big Swifty (van de opvolger Waka Jawaka/Hot Rats) en Eat that question zijn voor zover ik weet de enige nummers van die plaat die door zijn rockbands live gespeeld zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top