Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard Versterking Ibanez LS305TV

    Heren, ik ben een enorme Noob betreft akoestisch spelen. Nu heb ik enige tijd geleden een Ibanez LS305TV gekocht waar ik redelijk blij mee ben. Nu heb ik gisteren enkele nummers live gespeeld. De andere gitarist had een modernere akoestische gitaar met zo’n actieve versterking (toon/volumeregeling, batterij).
    Beiden via een DI naar de zanginstalatie achter de bar. Ik had een enorm beroerd geluid. De gig was te kort om serieus aan het geluid te knutselen. Balen dus want met een k*tgeluid speel ik niet fijn...

    De Ibanez LS305TV heeft dus een passieve piëzo.
    Nu twijfel ik... zal ik er zo’n actief systeempje in laten bouwen?
    Of koop ik deze:

    https://www.thomann.de/nl/harley_ben...tic_preamp.htm

    Ik neig naar het laatste.

    Wie heeft tips of wijze woorden voor mij?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  2. #2

    Standaard Ibanez beter versterken

    Hallo Jan,

    Zo te zien heb je best een goede gitaar (zelfs al met enige "vintage value", als je de resultaten voor de Lonestar serie op Google mag geloven). Dus ik ben bang dat een Harley Benton daarnaast een beetje een afknapper wordt - kun je beter naar een Sigma of Yamaha kijken, maar dat is weer een grotere investering.

    Maar gezien de kwaliteit van je gitaar is gaten boren voor een on-board preamp ook geen geweldig idee.

    Wat je kunt overwegen is een externe preamp gebruiken (bijv. K&K Pure Preamp, heb ik zelf heel lang gebruikt, L. R. Baggs Gigpro, Fishman Aura).

    Of je kunt de huidige piezo vervangen door iets met controls in het klankgat, zoals bijv. deze (wel meteen een hele goeie) of deze (geen ervaring mee, maar ziet er ook wel redelijk uit). Low budget oplossing is deze Artec.

    Of je doet zoals de meesten, want het is redelijk fool-proof voor live situaties: een Fishman Rare Earth in je klankgat - en de piezo mooi laten zitten waar hij zit, alleen afkoppelen en de jack ingang gebruiken voor de Fishman.

    Mogelijkheden genoeg dus...

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Top! Hier kan ik goed induiken. Thanx!

    (De Harley Benton leek mij ook leuk doordat er wat modulatie in zit..)
    Laatst gewijzigd door Jan Buurman; 16 maart 2018 om 12:05
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 november 2006
    Locatie
    Leiden
    Berichten
    2.949

    Standaard

    Overigens... op welke manier zou de HB een afknapper zijn?
    Te koop: Modtone Powerplant (+1 9V AC uitgang)

  5. #5

    Standaard

    Hallo Jan,

    Wat betreft kwaliteit heeft HB niet zo'n geweldige reputatie. Van het ding waar jij naar wijst weet ik niet veel,
    maar ik zie wel dat het heel veel features in een heel klein doosje heeft, zonder een duidelijk gebruiksmodel.
    Lijkt me niet ideaal om op een podium te gebruiken, met slechte verlichting en zo.

    Als je een preamp zoekt, koop dan een preamp - gewoon basic features als volume, tone en niet die hele bak effecten ingebouwd.

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Die kwaliteit van HB valt hard mee, je krijgt er tenslotte 3 jaar garantie op. Maar jij hebt dus een paar teleurstellingen er mee gehad?

  7. #7

    Standaard

    Zag net deze bij Thomann, is wat meer basic maar VEEL meer kwaliteit. Zit er zelfs over te denken hem zelf ook te bestellen...

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Die kwaliteit van HB valt hard mee, je krijgt er tenslotte 3 jaar garantie op. Maar jij hebt dus een paar teleurstellingen er mee gehad?
    Nee, want nooit spullen van gekocht. Maar wat ik her en der uitgeprobeerd heb (meest gitaren en een paar keer ook een versterker) was "waar voor z'n geld" zal ik maar zeggen - voelde en klonk goedkoop. Mogelijk zijn ze de laatste jaren wat beter geworden - ik winkel wat minder regelmatig voor nieuwe spullen (heb nu genoeg :-))

    Greetz,

    Han.
    --
    dadgad (and other open tunings).

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top