Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 16 van 16
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Nou ik heb zo’n thinline tele. Daar heb ik twang kings van dimarzio ingezet en die klinken anders dan de stock elementen dus die zijn het in ieder geval niet.

  2. #12
    Dictator
    Geregistreerd
    26 april 2005
    Locatie
    058 - Leeuwarden Geneuzel: 99%
    Berichten
    17.749

    Standaard

    Ik heb ook een LC uit de eerste serie, met het gouden logo. Het Dimarzio verhaal zegt mij niets. Denk eerder dat het gewoon Chinese OEM elementen zijn. En zo goed waren de originele elementen ook niet. Vind de bouwkwaliteit juist goed van dat ding, hals kan mij wel bekoren. De elementen heb ik al vrij snel vervangen door een Seymour Duncan setje en dat was echt tig stappen vooruit.
    Gezocht: Ibanez DE7

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 augustus 2007
    Locatie
    Doetinchem, NL
    Berichten
    2.761

    Standaard

    Ik heb ook een spitfire. Prima gebouwd en afgewerkt, maar de elementen heb ik laten vervangen door een setje Leo Sounds 'Blues standard'. Die vind ik toch wel beter klinken.

  4. #14
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2008
    Locatie
    Weesp
    Berichten
    23

    Standaard

    Sorry voor het aanzwengelen van dit topic, maar ik zit met een vergelijkbaar dingetje. Ik heb sinds een jaar of 10 een London City Comet in bezit. Die heb ik lekker geupgrade het afgelopen jaar: topkam van een stukkie been, cts pots, 4 way switch. So far, so good. Heb ook de holtes ge-huis-tuin-en-keuken-shield met aluminium folie. Dat maakt trouwens dus echt geen reedt uit voor het verminderen van brom, dus daar hoef je geen tijd in te steken .

    Maar wat viel mij nou op: de pickups zijn géén AlNiCo, maar 'gewoon' keramisch! Altijd gedacht dat er in de LC's AlNiCo's zaten. Is dus niet zo. Althans, bij die van mij. Ik moet er wel bij zeggen: ik heb een Comet van een latere serie, ik denk bouwjaar 2009. Schroefjes bij de neck pickup in de slagplaat. Ook opvallend: bij het vervangen van de pots: er zaten 500k Alpha's in. Geen 250k zoals je zou verwachten bij een single coil gitaartje.

    Ik dacht ik dump hier even mijn bevindingen, wellicht heeft iemand er wat aan .

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb een mk1 Comet tele. Ik heb de originele elementen nog even opgezocht. Daar zitten staafmagneten onder. Staat verder niks op. Kan me niet voorstellen dat het DiMarzio's zijn. Heb ze al lang geleden vervangen door GFS minihums. Heb 25 optredens met die gitaar gedaan, heeft zichzelf allang terugverdiend. Gebruik hem nog steeds in de studio. Platte neck idd, kwestie van smaak. Prima gitaar.

  6. #16
    Junior Member
    Geregistreerd
    15 mei 2008
    Locatie
    Weesp
    Berichten
    23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door munkie Bekijk bericht
    Ik heb een mk1 Comet tele. Ik heb de originele elementen nog even opgezocht. Daar zitten staafmagneten onder. Staat verder niks op.
    Goed om te weten dat ik niet de enige ben!

    Er ligt een setje Tonerider Hot Classics onder de kerstboom, dus het komt helemaal goed

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top