Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    vraagje London City Spitfire elementen

    Beste gitaristen,

    ik heb een London City Spitfire strat uit de zogenaamde eerste serie. Deze heeft geen serienummer op de headstock maar op een sticker op de hals. Speelt en klinkt prima. Blij mee. Ik heb er wel een vraagje over. Mijn gitaar heeft geen elementen met staggered polepieces. Alle andere die ik zie hebben dat wel. Nu maakt mij dat niet zoveel uit maar ik ben wel benieuwd naar wat er dan wel voor elementen in zitten. Het zouden Dimarzio's Alnico V moeten zijn meen ik mij te herinneren. Weet iemand iets over de elementen of over die Spitfires?

    Gr. Stef.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Ik kan mij niet voorstellen dat het dimarzios zijn anders zouden ze dat wel als verkoopargument gebruiken. Eerder iets uit de donlis of artec fabriek.

    Prima kwaliteit voor het geld.

  3. #3
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard

    Dimarzio OEM, het staat er dus niet op. Bewijs heb ik niet. "Op internet zeggen ze het". Maar dat zijn die met staggered polepieces.
    De vorige en eerste eigenaar was een jochie van destijds 12 jaar en heeft nooit op die gitaar gespeeld, laatstaan de elementen vervangen.

    De gitaar
    Wat betreft het Spitfire-model is de mk II de duurdere uivoering van, jawel, de mk I. De body van de mk II is van elzen (alder), een esdoorn (maple) nek met palissander (rosewood) toets. Tot dusver niets bijzonders, ware het niet dat deze gitaar 275 euro kost. Concurerende merken gebruiken in deze prijsklasse meestal voor de body het veel goedkopere (en zwaardere) Agathis. De hals telt 21 medium frets, netjes gevlakt, geen scherpe randjes. De hardware is verchroomd, het tremoloblok is van het vintage type dus bevestigd met 6 schroeven en heeft gebogen zadels. De stemmechanieken zijn wederom vintage dus van die dunne Kluson-achtige mechanieken waar je de snaar makkelijk in kan haken. De achterzijde van de hals is hoogglans gelakt, in een ietwat donkergelige lak waardoor de hals er "aged" uit ziet. Een witte, 3-delige slagplaat is op de bekende manier op de body geschroefd. Hierin zitten volgens JIC drie OEM-Dimarzio's (!!!), dus echte Dimarzio elementen (AlNiCo, staggered) welke geen modelnaam mogen dragen en hun weg vinden naar diverse gitaarfabrikanten. Het middelste element is van het type RW-RP (Reverse Wind - Reverse Pole) wat neerkomt op bromvrij geluid in de tussenstandjes, ook weer vrij uitzonderlijk in deze prijsklasse. Detail wat niet onvermeld mag blijven is dat JIC ook importeur van Dimarzio is. Tot slot de enkele volumepot en dubbele tonepots welke alleen op de middelste en nekpup werken.
    Laatst gewijzigd door steeferdesteef; 15 maart 2018 om 16:35

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Grappig, da’s mijn review van Gitaar.net, van 13 jaar geleden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Ik kan mij niet voorstellen dat het dimarzios zijn anders zouden ze dat wel als verkoopargument gebruiken. Eerder iets uit de donlis of artec fabriek.

    Prima kwaliteit voor het geld.
    Nee, het zijn (of waren) weldegelijk DiMarzio’s. Deze LC gitaren werden i.o.v. de Nederlandse importeur JIC in China gebouwd. JIC was in die tijd tevens importeur van DiMarzio dus voor hen een hele korte lijn om deze gitaren van goede elementen te voorzien.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb er thuis ook nog 1. Vreselijk die dunne neck.

  7. #7
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard

    Ik heb er thuis ook nog 1. Vreselijk die dunne neck.
    Daar heb ik ook wel een beetje last van. Laatst een Squier bespeeld in de winkel.
    Deze had een veel bollere hals (aan de achterkant). Toch wel prettig.

  8. #8
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    London City, dat is toch dat merk dat een tijdje terug hele goede gitaren maakte voor weinig geld?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brad Bekijk bericht
    London City, dat is toch dat merk dat een tijdje terug hele goede gitaren maakte voor weinig geld?
    Ja
    Ik heb jaren zo'n tele gehad. Goed ding. Wel een erg dunne hals idd.
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Toen ik die topic titel zag dacht ik onmiddellijk: OEM Dimarzio. Ik heb zelf ook vroeger wel wat LC gitaren gehad en indertijd om me over die planken in te lezen genoeg fora en verhaaltjes onder ogen gekregen waardoor ik vrij zeker was dat het dergelijke elementen zijn. Welke topics enz weet ik niet meer hoor en ik ga er niet meer achter liggen zoeken, de laatste is al zeker 10 jaar de deur uit.

    MS

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top