Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 32
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    En weer opgelost. Nieuwe snaren, setje 010 ipv 09, topkam gesmeerd, en nu wel goed geintoneerd. Stem mechanieken draaien wat strakker, zijn nu minder gammel.

    Wat blijft is dat als ik een open akkoord hard indruk dicht bij de kam, vooral de E, dan wordt het vals, daar moet ik dan op letten. Mijn zoontje zal hier helemaal geen last van hebben.

    En verder is het een leuk klein gitaartje, speelt lichter dan mijn stratocaster, benden, licks, het gaat allemaal wat gemakkelijker. De sound is wat “honky” , wat 1 dimensionaal, zal het basswood zijn en de simpele humbuckers.

    Iedereen bedankt voor de reacties.
    Laatst gewijzigd door raabje; 16 maart 2018 om 18:59

  2. #22

    Standaard

    Vooral het laatste denk ik. Met Lindenhout is niets mis, o.a. de Music Man EVH/Axis gebruikt het als bodyhout.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Toch herken ik dat 1-dimensionale wel bij lindenhouten body's.
    Oa mijnn MM Morse heeft dat ook. Is niet per se slecht, het dient ook wel een bepaald nut bij high gain.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Deze Mustang klinkt ook onversterkt wat honky vind ik, vanuit de brug die meetrilt.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Squier Bullet Mustang heeft toch geen traditionele Mustang brug, en ook geen tremelo..?
    Kan me niet voorstellen dat de brug een rol speelt eigenlijk, stabiele topload lijkt mij.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Het is geen klacht hoor, alles in de juiste verhouding, dit is een 130 euro studie gitaar. Ding klinkt wat hol, ook onversterkt. Dat is alles.

    En een edit, een dag later: je kan dus enorm goed punk rocken op deze Mustang, met alles open (gain, boost) op een Pathfinder 15R, en alles op de gitaar open, klinkt prima, en die 24 inch hals speelt heel vloeiend.
    Laatst gewijzigd door raabje; 17 maart 2018 om 17:53

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    De update is dat het echt een fijne gitaar is, blijft goed op stemming, en lekkere hals. Alleen de schroeven om de zadels mee te stellen zijn te lang, deze staan nu bij ca. 3 zadels echt tegen de snaren aan. Die moet ik korter zagen.

    En ik ga er een setje Dimarzio Breed pickups inzetten, die matchen goed met een basswood body, dan wordt het helemaal een lekkere scheur gitaar. PU’s kosten meer dan de gitaar zelf, nog even wachten.

  8. #28
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door raabje Bekijk bericht
    Het is geen klacht hoor, alles in de juiste verhouding, dit is een 130 euro studie gitaar. Ding klinkt wat hol, ook onversterkt. Dat is alles.

    En een edit, een dag later: je kan dus enorm goed punk rocken op deze Mustang, met alles open (gain, boost) op een Pathfinder 15R, en alles op de gitaar open, klinkt prima, en die 24 inch hals speelt heel vloeiend.
    Zo is dat. Leve de 24'' gitaren. Een ander positief punt van die gitaar vind ik dat hij niet van die dunne fretjes maar medium jumbo frets. Die frets zijn lekkerder dan die van die Fender offset serie.
    Laatst gewijzigd door Brad; 28 maart 2018 om 23:46

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Er zitten nu 011 snaren op, Ernie Ball Power Slinky. En ik heb de gitaar zelf afgesteld, met 011 snaren werd de action groter. Ik heb gitaar afgesteld volgens deze instructie

    http://www.donhofstee.nl/zelf%20afstellen.php

    Ik heb alles gedaan, hals kromming wat minder, kam met wat schuurpapier dieper gemaakt, action lager gezet, 12inch radiusboog gemaakt van karton. G snaar geintoneerd, rest was nog goed. Ik moet alleen nog de bovenkant van de kam vijlen, zodat de snaren er half op liggen ipv helemaal erin. Elementen ook een stuk naar beneden gezet, mijn zoontje had geen ruimte voor zijn plectrum. Stock pickups hebben hoge outout, stuk lager zetten kan prima.

    De gitaar is nu redelijk stabiel met open akkoorden. Open E akkoord klink niet helemaal fris, beetje dof, maar ik begrijp dat meer gitaren hier last van hebben. En als ik een open A pak met drie vingers, op de (smalle) 2e fret, dan klinkt de D snaar niet helemaal lekker, druk ik te ver van de stalen fret in met mijn wijsvinger. Druk ik drie snaren met 1 vingen in, dan klinkt het goed, dat is dus vooral techniek.

    Pickups laat ik maar zo, setje SD 59 lijkt me wel mooi, maar heeft geen haast, het is mijn eigen gitaar niet.

    Lang verhaal weer, sorry daarvoor, maar ik ben wel benieuwd of anderen dit ook hebben met een short scale, open E akkoord die een beetje mat klinkt.
    Laatst gewijzigd door raabje; 5 mei 2018 om 14:09

  10. #30

    Standaard

    Leuk verhaal om te lezen. Je bent lekker bezig voor jullie twee. Wat is de muzieksmaak van je zoon ?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top