Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 32
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 januari 2006
    Locatie
    Zeeland
    Berichten
    1.825

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Je open posities kunnen nooit vals klinken als je op losse snaren stemt en als de gitaar daarbij goed -flageolet- geïntoneerd is, zoals je zegt, MOET het probleem wel bij de frets gezocht worden.
    Zegt de logica.
    Maar ik ken het probleem, dan wordt het tijd voor nieuwe snaren.
    De scale heeft er natuurlijk niks mee te maken, dat zien we maar als een grapje.
    Je kunt een flageonet wel gebruiken om te intoneren maar alleen als eerste toon.
    Dus eerst een losse snaar of de flageonet op de 12 de positie, en dan de noot op de 12de positie
    Hij deed dus losse snaar en dan de flageonet tja dat gaat niet werken.

  2. #12
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Ik heb er eentje als oefengitaar en die doet het prima. Het zal exemplarisch zijn.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Mijn dochter heeft een 3/4 Jackson Randy Rhoads, daar moeten dikkere snaren op dan normaal om hem niet vals te maken. Met dunne snaren zijn ze veel gevoeliger voor te hoge noten bij hard aanslaan en te hard indrukken van de snaren.

    Persoonlijk denk ik dat de topkam niet diep genoeg is gevijld. Laat daar maar eens goed naar kijken.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14

    Standaard

    Is het een aanrader die gitaar? De prijs is bijna belachelijk zo laag. En oogt leuk, ook wel van belang.

  5. #15
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Weinig elektrische gitaren tot pakweg 800 euro zijn aanraders en daarboven is het ook niet altijd goed. Qua sound en feel zeker een aanrader. Maar zoals zoveel (goedkope) gitaren laat het op stemming blijven te wensen over.
    Maar goed ik heb eens gitaren van 700 euro getest die nog geen 5 seconden op stemming bleven, en dan overdrijf ik niet. Overigens dat was bij de niet integere verkoper waar ik het eens over gehad heb. Die vertelde dat je er minstens 011 op moet zetten want dan zou het opgelost zijn. Als het al zo is, geen trek om op staalkabels te spelen.


    Verder hangt het sterk van het exemplaar af. Ik heb de mijne eerst rustig kunnen testen want die hing gewoon in het rek. Er was er nog een en die klonk minder en een snaar liep behoorlijk aan. Ook was er iets met een zadeltje geloof ik.
    Laatst gewijzigd door Brad; 15 maart 2018 om 13:22

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Die Jackson Minion? Ja, voor het geld is het zeker een heel leuk gitaartje. Klinkt goed, stemmen is wel een ding. Of het door de korte mensuur komt of door de stemmechanieken weet ik niet, maar het komt nogal gevoelig dat stemmen. Een kleine draai levert een groot toonhoogteverschil op. En dus een beetje dikke snaren erop. Maar hij klinkt echt heel goed en voor iemand van 8 een stuk leuker om mee te beginnen dan de gemiddelde Spaanse van dezelfde prijs.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Ik ben bij de winkel geweest, morgen wordt de gitaar alsnog afgesteld. Ik had de gitaar niet mee moeten nemen gisteren, maar ik had een beetje haast gisteren, ik heb het probleem onderschat, ik dacht dat het de snaren waren die nog teveel rek hadden.

    Die gitaar is voor mijn zoontje van 8 om mee te beginnen. Gitaar is goedkoop, lekker licht, korte platte hals, weinig knoppen, simpele brug. Geluid is nog heel aardig. Alleen de tuners zijn wat gammel, die ga ik nog wel een keer vervangen, alleen zijn het geen standaard tuners, maat is kleiner.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Er bestaat niet zoiets als "standaard" tuners dus bezint eer ge besteld.
    Alle goede adviezen ten spijt, de winkel het probleem laten oplossen was ook het beste (Gus) advies.
    Maar wel even aan de winkel vragen waarom & hoe en dat dan hier weer terug rapporteren, misschien leren we dan allemaal wat.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 maart 2018 om 13:53
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door benwave Bekijk bericht
    Je kunt een flageonet wel gebruiken om te intoneren maar alleen als eerste toon.
    Dus eerst een losse snaar of de flageonet op de 12 de positie, en dan de noot op de 12de positie
    Hij deed dus losse snaar en dan de flageonet tja dat gaat niet werken.
    Geen idee of je hetzelfde bedoelt maar soit:

    Strikt genomen zegt een flageolet je helemaal niks behalve de stemming van de topkam. Het kan je wel iets zeggen over de absolute plaatsing van de 12 fret.
    Intoneren wil ook niets meer zeggen dan dat de plaatsing van de topkam, brug en 12 fret relatief aan elkaar kloppen.
    Dat zegt dan weer niks over de absolute plaatsing van de frets.
    Dus, het enige wat je weet wanneer je topkam gestemd is maar een open akkoord vals dat je frets relatief aan de topkam niet zuiver is.
    Dat kan aan de fret liggen of aan de snaar. Is bijna altijd de snaar.
    Vandaar mijn advies, nieuwe snaren.
    Ik gok dat de winkel niks anders zal doen, setje nieuwe snaren er op.
    Maakt niet uit, als het maar werkt maar handig om te weten voordat je bij elke versleten setje naar een winkel loopt.
    Laatst gewijzigd door Pepe; 15 maart 2018 om 15:29
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #20
    Member
    Geregistreerd
    18 januari 2007
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    70

    Standaard

    Alle gitaren ontstemmen bij gebruik, zelfs bij niet gebruiken. Ook de duurste. Goed afstellen, en intoneren lost heel veel problemen op. Even de schroefjes in de tuners een beetje aandraaien en zorgen dat de snaren goed zijn en niet klemmen in de topkam. Een goed ingevijlde en gesmeerde (grafietpoeder, potlood) topkam neemt heel veel stemmingsproblemen weg. De topkam is vaak een probleem bij de goedkope gitaren. Puur theoretisch kan een gitaar nooit 100% zuiver een toon produceren. Voor ons gehoor wel, daar gaat het om. ik vind die Squier Mustang dingen echt leuk en het geld zeker waard. Veel plezier ermee!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top