Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 8 van 8
  1. #1

    Standaard Killswitch - welke schakelaar/drukknop is geschikt?

    Ik ben met een projectje bezig met een stratbody waar naast een volumeknop een klein schakelaartje heeft gezeten.
    (Dat was een aardlekschakelaartje - vanwege gescheiden uitgangen voor piëzo en normale uitgang)
    Op die plek wil ik nu een killswitch maken, liefst een drukknop die niet na drie keer drukken ermee ophoudt.
    Ook moet het ding niet te lomp groot zijn - zoals die op de EVH Wolfgangs, maar dan de helft kleiner.
    (En zwart/chroom - geen LED toestanden)

    Nu neem ik aan dat ik zo'n ding gewoon via Conrad oid kan bestellen, ik weet alleen niet welke daar geschikt voor zijn.
    Het moet een 'momentary' switch zijn begreep ik?

  2. #2

    Standaard

    Bij Conrad zie ik alleen zoiets: https://www.conrad.nl/nl/r18-23b-2-h...ks-706175.html

    Ik denk dat je meer kans maakt bij een arcade shop. Hier bijvoorbeeld de zwarte versie van de killswitch die Buckethead gebruikt: http://www.arcadewinkel.nl/besturing...shbutton-zwart

    Deze vind je waarschijnlijk te lomp, maar als je een beetje verder kijkt op die site dan zal er misschien wel iets kleiners te vinden zijn.
    Laatst gewijzigd door mountainman; 14 maart 2018 om 00:14
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    De hierboven genoemde switch van Conrad is niet de juiste, die is namelijk van het type NO = Normaly Open. M.a.w. die laat alleen signaal door als je 'm ingedrukt houdt en je wil dat net andersom. Dus zoek naar het type NC = Normaly Closed.

    Shadow heeft volumepots met ingebouwde kill switch, zou ook een oplossing kunnen zijn:
    https://www.thomann.de/nl/shadow_sh124500_kill_pot.htm

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    De hierboven genoemde switch van Conrad is niet de juiste, die is namelijk van het type NO = Normaly Open. M.a.w. die laat alleen signaal door als je 'm ingedrukt houdt en je wil dat net andersom. Dus zoek naar het type NC = Normaly Closed.

    Shadow heeft volumepots met ingebouwde kill switch, zou ook een oplossing kunnen zijn:
    https://www.thomann.de/nl/shadow_sh124500_kill_pot.htm
    Volgens de informatie die ik hierover heb gevonden (toegegeven... via Google) moet je juist wel een normally open switch hebben. Een killswitch moet namelijk contact maken met de aarde en daardoor valt dan je signaal weg. Onderbreek je simpelweg het signaal dan kan dat ongewenste bijgeluiden veroorzaken.
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.586

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mountainman Bekijk bericht
    Volgens de informatie die ik hierover heb gevonden (toegegeven... via Google) moet je juist wel een normally open switch hebben. Een killswitch moet namelijk contact maken met de aarde en daardoor valt dan je signaal weg. Onderbreek je simpelweg het signaal dan kan dat ongewenste bijgeluiden veroorzaken.
    Je hebt gelijk, mijn fout. De manual van die Shadow Kill Pot zegt exact hetzelfde.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Ja, je sluit in weze je signaal uit je elementen kort en daarmee sluit je ook de ingang van je amp (of eerste pedaaltje) kort waardoor je niks meer hoort. Dus idd een NO heb je nodig.

    Ik heb het een keer geprobeerd met een el-cheapo switch: dat was geen succes, allemaal gekraak en getik. Koop dus kwaliteit.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  7. #7

    Standaard

    Thnx allen, ik ben weer wat wijzer. Ga het checken.
    De pot met ingebouwde switch is geen optie omdat ik juist dat extra boorgaatje in de body kwijt wil.
    Maar wel grappig te weten dat die bestaan.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 juni 2007
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.179

    Standaard

    Hou er wel rekening mee dat je een klik zal horen op het moment dat de schakelaar contact maakt. Zeker als je clean speelt zal je dit horen, met wat distortion is het effect minder hoorbaar. Ik heb vroeger ook een keer een killswitch ingebouwd, en ik merkte dat de hoeveelheid klik per schakelaar verschilde. Mijn advies is dus ook om er een paar te proberen om te kijken welke het beste werkt.
    Te koop:
    Hughes & Kettner Duotone 100W buizentop
    Kool & Elfring 2 x 12" cabinet (Celestion Vintage 30)
    Blackstar DistX buizendistortion in goede staat, incl adapter

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top