Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Adam A3X

  1. #1

    Standaard Adam A3X

    Iemand ervaring met deze monitoren? Zijn ze ook bruikbaar voor bas? Ik zie namelijk dat ze niet lager gaan dan 60Hz....

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Ik ben erg gesteld op mijn Adam monitors (s1x) maar ken de a3x niet. Ze zullen inderdaad wat licht in de bas lijken te gaan maar je zal vooral een keer moeten luisteren. En naar alle andere opties in je budget klasse. Is vaak nog leuk om te doen ook.

  3. #3

    Standaard

    Dat is inderdaad een heel andere prijsklasse. Vergelijken is helaas geen optie, er zijn geen winkels in de buurt waar dat kan. Ik denk dat ik ze gewoon ga bestellen. Mochten ze tegen vallen, stuur ik ze terug.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Prima optie inderdaad. Ik ben benieuwd wat je er van vind. Vooral op stemmen (mijn grootste bezigheid hier) vind ik de ribbon erg mooi.

  5. #5

    Standaard

    Ze zijn inmiddels binnen. Wat mij opviel (klinkt misschien heel zweverig), is dat ik bij het kijken van YouTube filmpje de ruimte (waar de persoon zich in bevond) kon horen.
    Ik lees op meerdere plaatsen dat de speakers ingespeeld dienen te worden met pink noise. Wat is waarheid? En als dit klopt, hoe pak ik dat aan?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    YouTube is niet echt vergelijkings materiaal in mijn ogen maar je krijgt met (goede) studio monitoren een ander beeld van geluid.

    Speakers moet je idd 'inwerken' en pinknoise is een optie. Google even pink noise of zet gewoon een dag je favoriete muziek aan. Het gaat er vooral om dat de speakerconus en de ribbon aan het werk zijn. Net als bij een knappe koptelefoon verandert het geluid na een tijdje. Meestal in positieve zin

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    En? Bevallen ze? Ii ben benieuwd!!

  8. #8

    Standaard

    Sorry voor de late reactie. Ik ben zeer tevreden. Deze speakers geven een mooi stereobeeld (je hoort precies waar je wat plaatst in de mix) en langdurig luisteren is geen probleem. Wel heb ik er nog een subje bij gekocht, voornamelijk omdat ik bassist ben en deze boxjes in het laag nèt wat te kort schoten.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 mei 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    1.734

    Standaard

    Goed om te horen. Ik begrijp je laag probleem. Voor mijn werk is dat geen probleem. Heb je een sub van Adam gekocht?

  10. #10

    Standaard

    Jup, de sub7. Die vullen de monitors mooi aan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top