Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 8 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 76
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard *** Thus_spoke_Zarathustra.mp3 *** _______ by Bosch ______

    Beste Edelgestrenge Fretboardknaagdieren,

    Vanmiddag heb ik "Thus spoke Zarathustra" opgenomen.

    Melodie, melodie, melodie, ..... en shred?! Nah, een heel klein beetje dan.

    Onder het motto; zeik eens op wat anders dan shred; zeik op melodie:
    [Wel Positief bedoeld, ... althans min of meer ]

    Thus spoke Zarathustra

    Save As:

    http://home.hetnet.nl/~boschracing/T...arathustra.mp3

    Howdie,

    ~Bosch~
    Elke beperking is een verrijking.

  2. #2

    Standaard

    Ik wilde hem eigenlijk uitgebreid geen analyzeren, maar heb geen zin.

    Ik vind het over het algemeen heel lekker klinken, een paar dingen vind ik wat minder. Het stuk van ongeveer 0:30 - 0:50 vind ik niet zo geweldig, klinkt alsof je met moeite wat kun verzinnen ajbwib.

    En dat stukje van 2:30 tot +/- 2:50 kan me niet zo bekoren, het zorgt wel voor een break, maar ik vind het niet zo mooi.

    Het is wel altijd leuk om herhalende patronen en thema's terug te horen.

    Stukken beter dan de rehersal_frogs, maar nog steeds af en toe wat saai, maar dat ligt niet echt aan jou.

    * En wie is Zarathustra. (iets van Nietzsche?)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    kijk, dit kan ik waarderen....meer mijn snelheid Ligt tenminste iets van gevoel in, de dubs zijn waanzinnig Vai geinspireerd....vind alleen je tone nog steeds niet optimaal (maar dat kan aan mij liggen..ik ben een liefhebber van een vet vol zwaar geluid :-( )
    Lijkt me inderdaad moeilijk om meer dan 3 minuten spannend en boeiend te houden.

    durf het bijna niet te vragen: Hebbie misschien de kale backing track voor me ??





  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.267

    Standaard

    In Also sprach Zarathustra (1883) zet Nietzsche ijkpunten van zijn denken als afgrondelijke gedachten, de Bijbel parodiërend, uiteen. De verstrengeling van het denken in zichzelf komt naar voren in het hoofdstuk "Van visioen en raadsel". Zarathustra loopt bergopwaarts naar de poort waarboven staat: ‘Ogenblik’. Als het kruispunt van alles wat geweest is en alles wat nog komen gaat, overschrijdt het ogenblik de lineaire tijd waar de moderne mens in verstrikt is geraakt. Het Ogenblik als momentum neemt alles in zich op wat gebeurd is en nog te gebeuren staat. Zelfs de gedachte van Zarathustra aan dit moment zelf: "En deze trage spin die voort kruipt in de maneschijn, en deze maneschijn zelf, en ik en jij bij deze poort, samen fluisterend, van eeuwige dingen fluisterend - moeten wij niet allen al eens geweest zijn?"





  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard



    Bedankt voor de feedback!

    Wat betreft het stuk van 0:30 - 0:50 ben ik het helemaal met je eens, je analyse is correct. Het was moeilijk om dat beter gevuld te krijgen, dus klinkt het idd minder fantasierijk.

    Het stukje van 2:30 tot +/- 2:50 had beter uit de verf moeten komen. Ik dacht dat te kunne oplossen dmv pitch maar ook hier ben ik het met je eens, ..... ik wil te vlug afronden en dan hou ik altijd dit soort dingen :-?

    Het enige wat nummer nog echt nodig heeft, is een soort intermezzo dat je even helemaal los komt van de rode draad. Maar goed, ik ga weer verder met de volgende kameel :razz:

    Ik vond de tone hier juist helemaal tegek Voor mij pastte die perfect bij de backing. Maar goed, het kan altijd zwaarder

    Zarathustra is inderdaad de belangrijkste personage die Nietzsche heeft neergezet. De passage van roadkill gaat over de leer van de eeuwige wederkeer. Boeiend, voor mij iig.

    Greetz,

    ~Bosch~
    Elke beperking is een verrijking.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 augustus 2001
    Locatie
    Zoetermeer
    Berichten
    2.599

    Standaard

    Klinkt fraai,

    ik ken "also sprach zarathustra" van Straus, als begin thema van Stanley Kubricks Space Odysey 2002.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard

    Hmmmm, interessant. Nietzsche wordt namelijk vaker genoemd in combinatie met de naam Wagner. Deze tijdsgenoot van mijn held was eerst een goede vriend en later een slechte vriend/vijand van Nietzsche.

    Wagner probeerde het metafysische in de muziek te toveren. Eerst was Nietzsche enthousiast maar later vond hij dit toch een te beperkte rechtvaardiging voor alles (het leven e.d.).
    Elke beperking is een verrijking.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 september 2002
    Locatie
    ijmuiden
    Berichten
    554

    Standaard

    Hier zitten zeker koele stukjes in .. ben gek op die flageoletten die met de whammy de nek om worden gedraaid. Kritiekpuntje vind ik de opname kwaliteit. De gitaar lijkt wat los van de begeleiding te staan (alsof de begeleiding in de badkamer en de gitaarpartijen in de slaapkamer zijn opgenomen)

    Speel je op een 24 frets gitaar (het is af en toe zo hoog)?

    1.25 is een geinige arpeggio Die zou best in een jazzrock of Zappa stukkie passen.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2002
    Locatie
    Duiven
    Berichten
    755

    Standaard



    Thanx.

    Die ap~1 was mijn nieuwste ap~1, dus leuk dat je die opmerkt. Ik kon hem nog niet snel( :P ), maar langszaam en tweestemmig lijkt het best wat.

    Over het gitaargeluid was ik zelf dus erg tevreden; vond het, het beste tot nog toe :-?

    Adios,

    ~Bosch~

    edit: ja 24 frets (altijd:P)
    Elke beperking is een verrijking.

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2002
    Locatie
    St Lievens Houtem (België)
    Berichten
    604

    Standaard

    ben eigenlijk ook wel geïnteresseerd in die backing track.... ops:
    "Lyrics...Wasted time between solos" - Gibson

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top