Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    Ja sorry, direct op de generator gemeten (50mV/div) beslaat de sinus nagenoeg 1 divisie.
    Vergat ik ff te vermelden
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Scopebeelden zien er prima uit, je hebt gewoon een best gevoelige amp denk, is niet raar. Signaal kan ook prima wat lager.
    Ja klopt, is een heel gevoelige amp natuurlijk.
    Maar wordt dan de berekening ook anders neem ik aan met een andere input?
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    De berekening blijft gewoon hetzelfde. Gaat alleen over de output namelijk. De sterkte van het ingangssignaal maakt niet veel uit omdat je toch de versterking van de amp regelt met de knop.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ja sorry, direct op de generator gemeten (50mV/div) beslaat de sinus nagenoeg 1 divisie.
    Vergat ik ff te vermelden
    Als de toptop waarde maar een divisie is dan is je effectieve waarde 1/2√2 x 50mV is 17.7mV. Omdat jij een bak oversturing blijkt te hebben klopt daar geen reed van.

    Meestal heb je een meetkabel met 1:10 meetkop dus meet je in werkelijkheid 10 x meer dan je afleest. Dit zou betekenen dat je ingang spanning 177mV is en ja dat is hard. Houd gewoon 100mV aan. Dit is geen geschreven wet maar ik houd voor mezelf die waarde als standaard.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  5. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cluseau Bekijk bericht
    Als de toptop waarde maar een divisie is dan is je effectieve waarde 1/2√2 x 50mV is 17.7mV. Omdat jij een bak oversturing blijkt te hebben klopt daar geen reed van.

    Meestal heb je een meetkabel met 1:10 meetkop dus meet je in werkelijkheid 10 x meer dan je afleest. Dit zou betekenen dat je ingang spanning 177mV is en ja dat is hard. Houd gewoon 100mV aan. Dit is geen geschreven wet maar ik houd voor mezelf die waarde als standaard.
    Oja natuurlijk, m'n probe is 1:10 idd. Stom zeg.
    Zal het nog eens opnieuw doen. Altijd leuk om een beetje leerzaam bezig te zijn
    My Róisín Dubh is my one and only true love

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Oja natuurlijk, m'n probe is 1:10 idd. Stom zeg.
    Zal het nog eens opnieuw doen. Altijd leuk om een beetje leerzaam bezig te zijn
    Nou, zo stom is dat niet hoor. Noem het gewoon een vergissing. Voor mij is het dagelijks werk en heb ook wel eens zoiets, zijn we mensen voor.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Het scopebeeld klopt prima. De amplitude is 1,4 hokje. De scoop staat op .5V/div dus 1,4*0,5 = 0,7. De probe is 1:10 dus de amplitude aan de dummy load is 7 Volt. (7 Volt)^2 / (8 Ohm) = 6,1 Watt aan maximaal blokgolfvermogen. Sinusvermogen is de helft dus 3 Watt maximaal sinusvermogen. 3 Watt is een kwart van 12 Watt (full power) dus dat klopt redelijk voor een paartje EL84.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Het scopebeeld klopt prima. De amplitude is 1,4 hokje. De scoop staat op .5V/div dus 1,4*0,5 = 0,7. De probe is 1:10 dus de amplitude aan de dummy load is 7 Volt. (7 Volt)^2 / (8 Ohm) = 6,1 Watt aan maximaal blokgolfvermogen. Sinusvermogen is de helft dus 3 Watt maximaal sinusvermogen. 3 Watt is een kwart van 12 Watt (full power) dus dat klopt redelijk voor een paartje EL84.
    We hadden het even over zijn input signaal. De generator staat gewoon veel te hoog, door zijn meetfout is dat bijna twee keer zoveel vandaar dat zijn gain bijna niet te regelen is.
    Hij zegt daarover:
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Agent_Smith Bekijk bericht
    Ja sorry, direct op de generator gemeten (50mV/div) beslaat de sinus nagenoeg 1 divisie.
    Vergat ik ff te vermelden




    Dan snap ik je reactie niet echt, zit je ook op een dwaalspoor of was het nog vroeg?



    Zijn scopeplaatje laat 20Vtt zien, dat is 20/ 2√2 is idd 7Veff. Die 7^2 /8 is dan 6,1Watt. Waarom jij dat dan nog door twee wil delen vat ik ff niet.


    Nu kan het ook zijn dat dit zijn plaatje is van low power stand.


    In dit geval zie ik een toptop waarde van 15V / 2√2 = 5.3Veff. Die 5.3^2 /8 is dan 3.51Watt maar dat is geen 1/4 Pmax.
    Laatst gewijzigd door cluseau; 15 maart 2018 om 15:24
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2008
    Locatie
    Delft
    Berichten
    1.378

    Standaard

    Het ging mij inderdaad om de low power stand. We doen de berekening iets anders maar het komt op hetzelfde neer. 3.5 Watt is toch prima 1/4 Pmax??

    Het ingangssignaal zal me voor dit type meting eigenlijk een worst wezen... Zolang je de eindtrap netjes kunt regelen van clean naar oversturing is het prima. Ik doe meestal 0.1 Volt amplitude, dus 71 mV effectief.

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fredjuh Bekijk bericht
    Zolang je de eindtrap netjes kunt regelen van clean naar oversturing . . . .
    En dat was nou net het probleem
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top