Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Barloef Bekijk bericht
    Zo hehe, was eindelijk gelukt om die foto's te posten. maar het is gelukt.

    Ik kon toch niet meer langer wachten dus heb gekeken waar ze deze gitaar nog meer hadden.
    Naast Dijkman in Amsterdam en TFOA in verweggistan. ook bij Kees Dee in Amerfoort, wat niet zo ver van Almere is. Daar hadden ze een hele boel Les Pauls. Naast veel Gibsons ook een Maybach en dus diverse Eastmans. Ik kon daar rustig mn gang gaan en goed vergelijken. Wederom vielen de Gibsons me tegen.
    Niet echt iets op aan te merken, maar imho niets spectaculairs. De Maybach had dit overigens wel. Ook een te gekke gitaar. Het viel me op dat hij erg licht was in vergelijking met alle andere. Sound/feelwise top, echter de verouderde look sprak mij niet zo aan. Bovendien was deze weer 400 euries duurder dan de Eastmans.

    Dan de Eastmans SB59. Er stonden er totaal 4. 2 duurdere met speciale Antique Varnish finish (wat mij minder aansprak) en twee met normale finish. Deze hadden qua uiterlijk mijn voorkeur en waren ook nog eens 400 euries goedkoper. Allen klonken en speelden trouwens top, maar hadden onderling toch kleine verschillen in geluid. Uiteindelijk moest ik kiezen tussen de Goldburst en Sunburst finish. Ik neigde qua looks iets meer naar de sunburst, maar vond de Goldburst net iets mooier klinken. Hierom toch op zeker gespeeld en voor de Goldburst gekozen die mij bij de eerste aanslag direct overtuigd had.

    De eigenaar was trouwens erg aardig en behulpzaam. Nog even lekker relaxt mee gekletst. Helemaal niet opdringerig oid en liet me verder lekker mn gang gaan. Helemaal top! Hij gaf me nog spontaan 100 euro korting en stond erop, nadat de deal al beklonken was, om nog wat extra's uit te kiezen. Zodoende ook nog een mooie lederen band erbij gescoord .

    Dus vooralsnog helemaal happy en zou iedereen die een LP zoekt de tip willen geven om zeker de Eastmans en Maybachs te gaan testen.
    Top service zeg, zo zie je het graag!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Nice, gast, errug mooie lp!
    Dus toch de versie met de Seymour Duncans genomen ?
    Nu sound clips graag!
    Ja inderdaad pickups zijn: Seymour Duncan Classic 59. Ik zal van de week een kijken of ik wat kan opnemen.
    huh?

  3. #13

    Standaard

    Mooie plank! Ebony toets toch? Merkte je daar nog veel verschil in tov rosewood?
    Mijn akoestische eastman heeft ook een ebben toets, speelt voor mij soepeler dan rosewood maar ik ben bij de LP benieuwd naar verschillen in toon die uitversterkt is.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    168

    Standaard

    Ik merk zelf geen verschil tussen rosewood en ebben. Ook in geluid niet. Ik dacht altijd dat in het algemeen ebben iets helderder klinkt. Maar ik denk dat meer tussen de oren zit.
    Wel vind ik een donkere toets mooier staan, da's natuurlijk ook belangrijk

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top