Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 23 van 23
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ic 3 voltages gemeten op de ic zelf:
    1 9,18
    2 5,46
    3 0
    4 -3,7
    5 -9,18
    6 4,19
    7 5,7
    8 9,18

    ic 2:
    1 4,58
    2 4,38
    3 4,3
    4 0,07
    5 4,4
    6 4,57
    7 4,57
    8 -9,15

    die zener heb ik genomen omdat er in t bouwverslag stond dat de max1044 ic minder voltage aankon en daarom een lagere zener moest nemen, ik weet nou niet of dat ook voor deze ic geldt want er stond alleen dat deze ic vergelijkbaar is met een max1044

    de germanium diodes stonden inderdaad in het bouwverslag : https://www.dropbox.com/s/4xhwadzx2r...on-v2.pdf?dl=1

    er lijkt inderdaad geen verbinding te zijn tusen ic 3 pin 5 en ic2 pin 4, met de kortsluiting piepstand dinges gaat ie iig niet piepen(mn multimeter)

    EDIT: ik heb nu de pin 5 met pin 4 verbonden en nu krijg ik inderdaad wel -9,19V op pin 4 ic2 !
    maar op pin 8 dus ook van ic2

    Bij IC2 pin 4 miste je juist die -9V en die heb je nu met een draadje naar IC3 pin 5 doorverbonden en dat werkt. Een printspoor had die verbinding al moeten maken, mogelijk is hier met solderen iets kapot gebakken. Kun je het spoor tussen die pinnen volgen en die onderbreking zien?

    Zo te zien staan alle juiste spanningen nu op IC2 behalve op pin 8.
    Ik zou me richten op waarom die -9.19V op pin 8 van IC2 staat terwijl daar +18V hoort te staan. Ik denk dat het printspoor vanaf IC2 pin 8 ergens langs is kortgesloten naar -9.19V.

    De 18V voeding uit IC3 kan niet veel stroom leveren en hoeft dat in de praktijk ook niet. Je meet op condensator C22 ook -7,68V i.p.v. +18V, ik vermoed dat die +18V min of meer wordt 'weggedrukt' door de krachtigere -9,19V.

    Meet met je piepstand ook maar eens tussen IC2 pin 4 en 8, dan hoor je waarschijnlijk nu een verbinding die daar absoluut niet hoort.

    Zoek dus naar een kortsluiting langs het spoor vanaf IC2 pin 8 naar een punt waar die -9,19V staat en verwijder de kortsluiting. Dan ben je waarschijnlijk al klaar.
    Laatst gewijzigd door Plant; 6 april 2018 om 01:04
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Bij IC2 pin 4 miste je juist die -9V en die heb je nu met een draadje naar IC3 pin 5 doorverbonden en dat werkt. Een printspoor had die verbinding al moeten maken, mogelijk is hier met solderen iets kapot gebakken. Kun je het spoor tussen die pinnen volgen en die onderbreking zien?

    Zo te zien staan alle juiste spanningen nu op IC2 behalve op pin 8.
    Ik zou me richten op waarom die -9.19V op pin 8 van IC2 staat terwijl daar +18V hoort te staan. Ik denk dat het printspoor vanaf IC2 pin 8 ergens langs is kortgesloten naar -9.19V.

    De 18V voeding uit IC3 kan niet veel stroom leveren en hoeft dat in de praktijk ook niet. Je meet op condensator C22 ook -7,68V i.p.v. +18V, ik vermoed dat die +18V min of meer wordt 'weggedrukt' door de krachtigere -9,19V.

    Meet met je piepstand ook maar eens tussen IC2 pin 4 en 8, dan hoor je waarschijnlijk nu een verbinding die daar absoluut niet hoort.

    Zoek dus naar een kortsluiting langs het spoor vanaf IC2 pin 8 naar een punt waar die -9,19V staat en verwijder de kortsluiting. Dan ben je waarschijnlijk al klaar.
    inderdaad, daar is kortsluiting tussen. Echter kan ik niet vinden waar, is sowieso lastig om dat te zien op dit zwarte pcb'tje met aan beide kanten sporen.

    ik vermoed dat het kortsluiting in de sockets is, zal eens kijken of ik deze er voorzichtig af kan halen want ik zie verder echt niks.

    edit: nee dat was t ook niet.. kan t niet echt vinden, heb er zelfs wat dingen afgesloopt om te kijken of er ergens iets verkeerd zit of dat een spoortje doorbroken is maar nee.
    Wat ik wel raar vind is dat het spoor van ic2 pin 8 door de min van c19 loopt?

    maar goed.. dat wordt dus weer even nieuwe parts bestellen voor ik weer verder kan.

    ben wel aant twijfelen om dat kitje uit de uk te halen en opnieuw te beginnen of gewoon een sugar drive van mxr :P
    Laatst gewijzigd door rozh; 6 april 2018 om 13:10
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Wat ik wel raar vind is dat het spoor van ic2 pin 8 door de min van c19 loopt?
    Als dat spoor echt fysiek zo loopt is er idd iets raars aan de hand.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    als je hiermee de tl072p's bedoeld, ja deze zaten nog in de sockets.
    ik denk dat ik nu wel snap wat je bedoeld, ik moet zeker de spanning meten in de socket bij pin 8 en nie letterlijk de min en plus van de condensator meten.

    deze geeft bij pin 8 van ic 2 een waarde van -9,17V

    (en bij pin 5 van de tc1044 ook)
    bij pin 4 van ic 2 krijg ik .07V...
    Even terug naar hier, is dit nou gemeten zonder IC2 in de socket? Zo niet, meet dit alsnog eens zonder IC2?
    IC2 pin 8 is het enige dat aangesloten is op die +18V.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top