Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 23
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    wanneer ik de volume knop helemaal dichtdraai dan klinkt t pedaal op bypass volume, als ik hem opendraai(dus helemaar met de klok mee) dan wordt ie minder hard.
    Als de pot verkeerd om regelt moet je de draden op de buitenste 2 oogjes verwisselen.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #12

    Standaard

    Vijgen na pasen en niet geheel on topic, maar op deze site hebben ze goede kitjes van meer boutique pedaaltjes dan wat Newton aanbiedt.
    Echt goeie kwaliteit, en niet zo duur.

    Hier de Klon:
    https://shop.pedalparts.co.uk/Klone_..._10612129.aspx

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Daarna is het een kwestie van je ingangsignaal langs elke trap volgen.

    Heb je iets wat een toon genereert? (goedkope chines gen of een synth desnoods?)
    Heb je een scoop? - anders met een oud gitaarsnoertje en een meetpennetje (en een C-tje in serie) een signaal volger in elkaar zetten. Prik je met de jack in je amp en met de meetpen tegen de uitgang van elke trap. Het C-tje is er om eventuele gelijkspanning uit je amp te houden.

    Als we weten waar het signaal stopt of danig zwakker wordt, kunnen we verder redeneren. Zonder meten zit je tijd te verdoen.
    ik heb nu een looper pedaaltje op de input zitten en ga weer even meten en met de audioprobe kijken.
    ik heb ook een nieuwe, goeie multimeter gekocht.

    @plant maar das toch raar als het goed staat volgens t schema? het zijn pcb mounted pots..

    @dejohan: toch bedankt! wil deze wel eerst werkend krijgen maar wie weet haal ik daar wel een keer iets leuks.
    Laatst gewijzigd door rozh; 29 maart 2018 om 16:01
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    let niet op mn handschrift :P
    weet iemand zo al iets raars te zien? bijv bij c7 en c8 was er geen geluid, zou ik daar de verkeerde condensatoren hebben?
    tot aan ic 1b gaat t redelijk goed, maar waarom komt er vanaf ic2a vooral ruis uit? is dat normaal?
    zijn er meer plekken die ik even moet meten? heb nu maar even t signaal gevolgd en verder wist ik t ook niet.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door rozh; 29 maart 2018 om 16:39
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    IC3 (TC1044) maakt van +9V de 2 andere voedingsspanningen -9V en +18V. Check eerst eens of deze 2 er zijn, want het feit dat je op de uitgang pin7 van IC1B wel audio hebt en op de uitgangen pinnen 1 en 7 van IC2A ruis kan duiden op het ontbreken van (een van de) voedingsspanningen.

    Dus even DC spanningen meten over C22 (+18V) en C19 (-9V).

    edit: check ook even VB over C18, die zou door spanningsdeler R29 / R30 (beide 27k) ongeveer +4,5V moeten zijn.
    Laatst gewijzigd door Plant; 29 maart 2018 om 21:23
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    IC3 (TC1044) maakt van +9V de 2 andere voedingsspanningen -9V en +18V. Check eerst eens of deze 2 er zijn, want het feit dat je op de uitgang pin7 van IC1B wel audio hebt en op de uitgangen pinnen 1 en 7 van IC2A ruis kan duiden op het ontbreken van (een van de) voedingsspanningen.

    Dus even DC spanningen meten over C22 (+18V) en C19 (-9V).

    edit: check ook even VB over C18, die zou door spanningsdeler R29 / R30 (beide 27k) ongeveer +4,5V moeten zijn.
    c22 geeft -7,68 volt
    c19 geeft +9,07v
    c18 geeft +4,08

    ik heb t aantal keer opnieuw gecheckt maar dit is echt wat eruit komt..
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    Heb je dit gemeten met de opamps in hun sockets?, zo ja, zou ik deze er even uithalen en dan de
    spanningen nogmaals meten ... De TC1044 natuurlijk laten zitten.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dutch66 Bekijk bericht
    Heb je dit gemeten met de opamps in hun sockets?, zo ja, zou ik deze er even uithalen en dan de
    spanningen nogmaals meten ... De TC1044 natuurlijk laten zitten.
    als je hiermee de tl072p's bedoeld, ja deze zaten nog in de sockets.
    ik denk dat ik nu wel snap wat je bedoeld, ik moet zeker de spanning meten in de socket bij pin 8 en nie letterlijk de min en plus van de condensator meten.

    deze geeft bij pin 8 van ic 2 een waarde van -9,17V

    (en bij pin 5 van de tc1044 ook)
    bij pin 4 van ic 2 krijg ik .07V


    over c18 krijg ik idd 4,59V


    pin 3 van de 1044 geeft 0Volt. zou het misschien aan die diodes kunnen liggen ?
    ik heb van die russische d9E diodes voor de 1n4001's genomen aan de hand van de handleiding.
    ik heb overigens een MAX tc1044 en daarvoor ook een andere zener. (https://www.musikding.de/TC1044S_1) en (http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=412)
    Laatst gewijzigd door rozh; 3 april 2018 om 18:25
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    als je hiermee de tl072p's bedoeld, ja deze zaten nog in de sockets.
    ik denk dat ik nu wel snap wat je bedoeld, ik moet zeker de spanning meten in de socket bij pin 8 en nie letterlijk de min en plus van de condensator meten.

    deze geeft bij pin 8 van ic 2 een waarde van -9,17V

    (en bij pin 5 van de tc1044 ook)
    edit: Pin 5 van IC3 hoort -9V te zijn dus dat klopt, pin 8 van IC2 hoort +18V te zijn en niet hetzelfde. Dat klopt dus niet.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    bij pin 4 van ic 2 krijg ik .07V
    edit: Nee, dit is niet goed. Dit is trouwens een andere spanning dan die je voorheen over C19 hebt gemeten, daar had je wel spanning. Is er verbinding tussen IC2 pin 4 en IC3 pin 5?

    Op pin 8 van van IC2 meet je dus de spanning die je op pin 4 hoort te meten en op pin 4 staat bijna niks. Begrijp ik het zo goed?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    over c18 krijg ik idd 4,59V
    Klopt.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    pin 3 van de 1044 geeft 0Volt. zou het misschien aan die diodes kunnen liggen ?
    0 Volt klopt, die pin zit volgens het schema aan ground dus dit is goed.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik heb van die russische d9E diodes voor de 1n4001's genomen aan de hand van de handleiding.
    Google zegt mij dat dat germaniumdioden zijn (0,22 - 0,26V doorlaatspanning tegen 0,8V voor een silicium 1N4001). Maar goed, als dat op recept is zal het wel. Lijkt me geen oorzaak van het niet werken.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    ik heb overigens een MAX tc1044 en daarvoor ook een andere zener. (https://www.musikding.de/TC1044S_1) en (http://www.newtone-online.nl/catalog...roducts_id=412)
    Die zenerdiode hoort 12V zener te zijn (1N4742) en lijkt een overspanningsbeveiliging. Op zich kan een 9,1V zenerdiode geen kwaad zolang je maar niks boven die spanning uitkomt als voedingsspanning. Indien wel, dan gaat er namelijk meteen (veel) stroom lopen, er is geen begrenzingsweerstand dus die diode sneuvelt snel. in de praktijk zal deze 'doorslaan' en kortsluiten.
    Laatst gewijzigd door Plant; 3 april 2018 om 20:53
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    edit: Pin 5 van IC3 hoort -9V te zijn dus dat klopt, pin 8 van IC2 hoort +18V te zijn en niet hetzelfde. Dat klopt dus niet.



    edit: Nee, dit is niet goed. Dit is trouwens een andere spanning dan die je voorheen over C19 hebt gemeten, daar had je wel spanning. Is er verbinding tussen IC2 pin 4 en IC3 pin 5?

    Op pin 8 van van IC2 meet je dus de spanning die je op pin 4 hoort te meten en op pin 4 staat bijna niks. Begrijp ik het zo goed?



    Klopt.



    0 Volt klopt, die pin zit volgens het schema aan ground dus dit is goed.



    Google zegt mij dat dat germaniumdioden zijn (0,22 - 0,26V doorlaatspanning tegen 0,8V voor een silicium 1N4001). Maar goed, als dat op recept is zal het wel. Lijkt me geen oorzaak van het niet werken.



    Die zenerdiode hoort 12V zener te zijn (1N4742) en lijkt een overspanningsbeveiliging. Op zich kan een 9,1V zenerdiode geen kwaad zolang je maar niks boven die spanning uitkomt als voedingsspanning. Indien wel, dan gaat er namelijk meteen (veel) stroom lopen, er is geen begrenzingsweerstand dus die diode sneuvelt snel. in de praktijk zal deze 'doorslaan' en kortsluiten.
    ic 3 voltages gemeten op de ic zelf:
    1 9,18
    2 5,46
    3 0
    4 -3,7
    5 -9,18
    6 4,19
    7 5,7
    8 9,18

    ic 2:
    1 4,58
    2 4,38
    3 4,3
    4 0,07
    5 4,4
    6 4,57
    7 4,57
    8 -9,15

    die zener heb ik genomen omdat er in t bouwverslag stond dat de max1044 ic minder voltage aankon en daarom een lagere zener moest nemen, ik weet nou niet of dat ook voor deze ic geldt want er stond alleen dat deze ic vergelijkbaar is met een max1044

    de germanium diodes stonden inderdaad in het bouwverslag : https://www.dropbox.com/s/4xhwadzx2r...on-v2.pdf?dl=1

    er lijkt inderdaad geen verbinding te zijn tusen ic 3 pin 5 en ic2 pin 4, met de kortsluiting piepstand dinges gaat ie iig niet piepen(mn multimeter)

    EDIT: ik heb nu de pin 5 met pin 4 verbonden en nu krijg ik inderdaad wel -9,19V op pin 4 ic2 !
    maar op pin 8 dus ook van ic2
    Laatst gewijzigd door rozh; 5 april 2018 om 15:05
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top