Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 23
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard Klon werkt (ook al) niet

    Heb even 2 topics gemaakt zodat t overzichtelijk blijft.
    Heb laatst een klon gebouwd maar deze doet t niet, hij geef wel signaal door, ook wanneer hij ingeschakeld is. Echter is het volume ietsje gedempt ten opzichte van de bypass toestand.
    het was nogal lastig om de parts te vinden, newtone had niet alles liggen namelijk. zo heb ik een grote condensator moeten gebruiken voor c6. Daarnaast heb ik 430k genomen voor r12 omdat ik geen 422k kon vinden bij newtone..





    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door rozh; 8 maart 2018 om 15:41
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #2

    Standaard

    Moeilijk zo te zeggen, post het schema en de bom eens als je wil...

    Verder kan het zijn dat er sprake is van een kortsluiting door minder goed soldeerwerk, of juist een slecht contact.

    Je test zonder behuizing, zijn alle massa’s verbonden nu?

    Wellicht verkeerde componenten gebruikt als gewone elco ipv bipolair?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Bij dit soort klusjes is je soldeervaardigheid wel belangrijk Zo zie ik op de eerste foto een vette klodder hangen aan de rode diode bovenaan. Ziet er naar uit dat hij flink is gebakken en daar zijn diodes niet zo blij mee.

    Wil je dit aan de praat krijgen zou ik eerst een visuele inspectie doen op soldeerbrugjes. Niet naderhand zoals ze wel eens zeggen "het tin nog een keer laten vloeien". Je maakt het daar alleen maar slechter mee, je verbrand het tin en je print. Kun je visueel niets ontdekken dan schema erbij en signaal volgen en/of instelspanningen meten. Zolang je alles goed gedocumenteerd hebt is het allemaal mogelijk.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    https://aionelectronics.com/wp-conte...ntation-v2.pdf

    ja heb de massa met een clipje verbonden
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Heb laatst een klon gebouwd maar deze doet t niet, hij geef wel signaal door, ook wanneer hij ingeschakeld is. Echter is het volume ietsje gedempt ten opzichte van de bypass toestand...
    Afgezien van het volume doet ie wel wat ie moet doen? Dus de klank is wat je verwacht, de gain-, tone- en volumeregelaar werken naar behoren maar je krijgt het alleen niet op bypass-volume?
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Afgezien van het volume doet ie wel wat ie moet doen? Dus de klank is wat je verwacht, de gain-, tone- en volumeregelaar werken naar behoren maar je krijgt het alleen niet op bypass-volume?
    Nee, draaiknoppen hebben niet echt effect. alleen de volume knop een beetje.
    je hoort iig geen overdrive oid.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 mei 2009
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.159

    Standaard

    en met een audio probe op de uitgang(en) van de op-amps ?

    EDIT.: en nav pics andere topic, check je soldeerverbindingen, er is zeker nog wat ruimte
    voor verbetering ...
    Laatst gewijzigd door Dutch66; 9 maart 2018 om 09:58

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Kan het op de foto niet goed zien, maar zorg ervoor dat de metalen behuizing van de pots geen korsluiting veroorzaken op de onderliggende print. Een papiertje, plasticje of wat tape kan hier tijdelijk in helpen.

    Lift de ICs even uit de voetjes en kijk of er geen pootjes zijn verbogen.

    Controlleer of alle eleco's (die grote zwarte met witte band) er goed om in zitten.

    Check met je multi-meter of er geen soldeerverbindingen zijn die er niet moeten zijn (kortsluiting). Dit kan lastig zijn omdat de componenten de meetwaarde kunnen beinvloeden. Zonder ICs scheelt weer en je bent op zoek naar < 1 Ohm.

    Soldeer tip: meer flux, minder soldeer.

    Laat je niet uit het veld slaan, dit is veel leerzamer dan iets dat in 1x werkt

    [2c]
    Laatst gewijzigd door obiwanjacobi; 9 maart 2018 om 13:06
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door obiwanjacobi Bekijk bericht
    Kan het op de foto niet goed zien, maar zorg ervoor dat de metalen behuizing van de pots geen korsluiting veroorzaken op de onderliggende print. Een papiertje, plasticje of wat tape kan hier tijdelijk in helpen.

    Lift de ICs even uit de voetjes en kijk of er geen pootjes zijn verbogen.

    Controlleer of alle eleco's (die grote zwarte met witte band) er goed om in zitten.

    Check met je multi-meter of er geen soldeerverbindingen zijn die er niet moeten zijn (kortsluiting). Dit kan lastig zijn omdat de componenten de meetwaarde kunnen beinvloeden. Zonder ICs scheelt weer en je bent op zoek naar < 1 Ohm.

    Soldeer tip: meer flux, minder soldeer.

    Laat je niet uit het veld slaan, dit is veel leerzamer dan iets dat in 1x werkt

    [2c]
    ik heb er van die plastic kapjes op zitten tegen stof en kortsluiting.

    wanneer ik de volume knop helemaal dichtdraai dan klinkt t pedaal op bypass volume, als ik hem opendraai(dus helemaar met de klok mee) dan wordt ie minder hard.

    elco's zitten allemaal goed, evenals ic's. heb ook geen kortsluiting zo te zien, zal t nog even nagaan vanavond.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 december 2011
    Locatie
    Mijdrecht (UT)
    Berichten
    1.178

    Standaard

    Daarna is het een kwestie van je ingangsignaal langs elke trap volgen.

    Heb je iets wat een toon genereert? (goedkope chines gen of een synth desnoods?)
    Heb je een scoop? - anders met een oud gitaarsnoertje en een meetpennetje (en een C-tje in serie) een signaal volger in elkaar zetten. Prik je met de jack in je amp en met de meetpen tegen de uitgang van elke trap. Het C-tje is er om eventuele gelijkspanning uit je amp te houden.

    Als we weten waar het signaal stopt of danig zwakker wordt, kunnen we verder redeneren. Zonder meten zit je tijd te verdoen.
    Grtx, Marc
    Bekijk hier mijn gear.
    Een Aap Die Geen Bananen Eet! Easter Bunny Gets Drunk After Easter! Eet Alle Dagen Grote Borden Erwtensoep!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top