Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 16
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard overdrive pedaaltje werkt niet

    Hoi,

    ik zit al een tijdje aan te kloten met een ovedrive (box of rock) maar ik krijg hem maar niet aan de praat.
    Zelfs met een audio probe lukt t me niet t probleem te vinden.
    bypass doet t gewoon, ledjes doen t.
    als ik een van de (of beide) voetschakelaars indruk dan komt er geen signaal door.
    als ik aan de potmeters draai hoor ik de crackle, maar verder geen signaal.


    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    hier fotos van de pcb:



    ik heb de bedrading een aantal keer nagelopen die moet kloppen, heb wel de accu aansluiting weggelaten maar dat zou geen probleemmoeten zijn..

    Dus... anyone tips waar ik zou moeten kijken? zouden de bs170's kapot kunnen zijn? diodes zijn intact iig. en verder?

    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Is dit het circuit?



    FETs zijn statisch gevoelig en het is recent nogal droog geweest dus je kunt ze met de vingers hebben opgeblazen als je lekker was opgeladen en niet ESD-veilig werkt. Zitten ze toevallig niet verkeerd om? Laatst hadden we ook zo'n geintje dat de pin-out van een bepaald fabrikaat afweek.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Is dit het circuit?



    FETs zijn statisch gevoelig en het is recent nogal droog geweest dus je kunt ze met de vingers hebben opgeblazen als je lekker was opgeladen en niet ESD-veilig werkt. Zitten ze toevallig niet verkeerd om? Laatst hadden we ook zo'n geintje dat de pin-out van een bepaald fabrikaat afweek.
    circuit is niet beschikbaar staat er: http://www.taydakits.com/instructions/box-of-rock

    maare wat jij stuurt zou best eens kunnen kloppen.

    Die bs170's zouden toch best wel tegen een stootje moeten kunnen? ze zitten zoals de fabrikant aangeeft dat ze moetne zitten, is aangegeven op t pcbtje.
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Ik denk dat je echt wat kritischer naar jouw soldeerwerk moet kijken.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Ik denk dat je echt wat kritischer naar jouw soldeerwerk moet kijken.
    Ja true, grappige is dat als ik een pedaaltje voor mezelf maak ik stukken slordiger ben dan wanneer het voor een ander is, stom!
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rozh Bekijk bericht
    Ja true, grappige is dat als ik een pedaaltje voor mezelf maak ik stukken slordiger ben dan wanneer het voor een ander is, stom!
    Aan die kwaal lijd ik ook. Rijd zelf rustig een paar maanden met een MIL vanwege een kapotte sensor rond, terwijl ik dan aan allerlei zooi van anderen heb gesleuteld.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Als je het visueel niet kunt vinden, moet je met een DC-voltmetertje de instellingen van de FETs maar meten. Metingen aan gates (G) van de FETs t.o.v. massa zullen te laag uitvallen, omdat daar overal 1MΩ weerstanden aan zitten en een meter die impedantie ook heeft.
    Maar op de Drains (D) t.o.v. massa zal overal een aantal Volt staan (mogelijk richting halve voedingsspanning) en op de Sources (S) t.o.v. massa een kleine spanning.

    Verder kun je met een audio-tracertje (die heb je dacht ik te lezen?) de Drains 1 voor 1 af gaan.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 januari 2010
    Locatie
    Utrecht
    Berichten
    870

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Als je het visueel niet kunt vinden, moet je met een DC-voltmetertje de instellingen van de FETs maar meten. Metingen aan gates (G) van de FETs t.o.v. massa zullen te laag uitvallen, omdat daar overal 1MΩ weerstanden aan zitten en een meter die impedantie ook heeft.
    Maar op de Drains (D) t.o.v. massa zal overal een aantal Volt staan (mogelijk richting halve voedingsspanning) en op de Sources (S) t.o.v. massa een kleine spanning.

    Verder kun je met een audio-tracertje (die heb je dacht ik te lezen?) de Drains 1 voor 1 af gaan.
    waar moet ik wat meten? als ik in het SHO circuitje zit te draaien aan de potmeter lijkt t wel alsof de potmeter verkeerd om zit, terwijl hij wel goed zit volgens de handleiding.
    ik heb een nieuwe multimeter en kan nu hfe's meten. 2 bs170's geven rond de 60 hfe, eentje geeft maar 22! deze 3 zaten in het box of rock circuit.

    de 4e bs170 geeft 220 hfe, deze zat in het sho circuitje

    betekent dit dat die andere 3 transitoren kapot zijn? waardoor is dat gebeurd? verkeerde weerstand oid? statische schok?
    Keivette pedal & geardemo's by yours truly:
    https://www.instagram.com/rozhseow/
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TDZH Bekijk bericht
    Wat een prachtig forum is dit toch. Iedereen houd van gitaren en heeft een hekel aan voetbal

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    hfe meten met de multimeter werkt voor bjt's (bipolar junction transistors) met basis, collector en emitter en niet voor fets.

    Meet in circuit met de voedingsspanning aangesloten en geen gitaarsignaal de DC-spanningen op de pootjes t.o.v. massa.

    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top