Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door barno Bekijk bericht
    nooit gezien, die bovenste brug, idioot ook want ook voor een gebogen top is dit nonsens. studs boor je recht. op te lossen met wat gevijl, dat wel.

    Qua rollerbrug, en zeker als het een goedkope is, zou ik oppassen, nogal wat van die systemen rollen helemaal niet, druk snaren op de zadels is te hoog voor de asjes, waarbij dus bij vele rollerbridges de snaren gewoon over de rolzadels schuiven en er dus niks rolt.
    ik vond die eerste brug ook heel vreemd, maar kan mij niet voorstellen dat die verbogen is, zie geen breukjes op de bovenkant of zo.

    nu hoeft in mijn geval een roller bridge ook niet te rollen, ik hoop dat hij voor mij prettiger aanvoelt dan een normale tuneomatic brug als mijn hand erop rust.

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    De brug komt uit mijn 'grote onderdelen bak'. Ik weet niet meer van welke gitaar deze precies kwam maar ik vermoed van een semi hollow. Ik weet wel zeker dat hij niet verbogen is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    De brug komt uit mijn 'grote onderdelen bak'. Ik weet niet meer van welke gitaar deze precies kwam maar ik vermoed van een semi hollow. Ik weet wel zeker dat hij niet verbogen is.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
    Klopt Alex, dat is hij ook niet, maar bij veel van dit soort bruggen zie je dat ze in het midden wel gebogen zijn maar op de uiteinden horizontaal eindigen zodat die schijfjes van de studs er vlak tegen aan komen.
    het enige wat ik mij nog zou kunnen voorstellen is dat dit deel op een hardhouten 'onderstel' lag

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    Klopt Alex, dat is hij ook niet, maar bij veel van dit soort bruggen zie je dat ze in het midden wel gebogen zijn maar op de uiteinden horizontaal eindigen zodat die schijfjes van de studs er vlak tegen aan komen.
    het enige wat ik mij nog zou kunnen voorstellen is dat dit deel op een hardhouten 'onderstel' lag
    Niet dat ik mij dat kan herinneren dat ik een gitaar heb gehad (op een Gretsch na, maar daar zat deze brug zeker niet op) met een houten 'onderstel'.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Niet dat ik mij dat kan herinneren dat ik een gitaar heb gehad (op een Gretsch na, maar daar zat deze brug zeker niet op) met een houten 'onderstel'.
    ik heb hem al gevonden Alex.
    het is een ABM 2300-C, heb alleen nog geen foto's gevonden van de voorzijde of deze daar ook zo gebogen is.
    dus niet een deel van een combi hout/metaal brug.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    na wat heen en weer mailverkeer met de verkoper $ 5, korting bedongen.
    hij bleef maar hameren op het inslaan van de bovenkant met een kunststof hamer maar daar wilde ik niet aan, ook het ruimen van de openingen in de brug leek me niet verstandig.
    dus bij tonefactory een conversie set gevonden die aan de maten voldeed
    https://www.tonefactory.nl/verloop-m4-m8-voor-lp-brug

    en het past super



    maar nu een ander probleem, de hals blijkt een stevige upbow te hebben die ik er niet helemaal uit krijg met de trussrod.
    met clamping krijg ik hem wel in de bocht die ik nodig heb maar is het ook verstandig hem een tijdlang zo te laten staan?

    ik moet trouwens nog een aantal vulringen op maat maken om te zien of ik zo meer druk kan zetten

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    na wat heen en weer mailverkeer met de verkoper $ 5, korting bedongen.
    hij bleef maar hameren op het inslaan van de bovenkant met een kunststof hamer maar daar wilde ik niet aan, ook het ruimen van de openingen in de brug leek me niet verstandig.
    dus bij tonefactory een conversie set gevonden die aan de maten voldeed
    https://www.tonefactory.nl/verloop-m4-m8-voor-lp-brug

    en het past super



    maar nu een ander probleem, de hals blijkt een stevige upbow te hebben die ik er niet helemaal uit krijg met de trussrod.
    met clamping krijg ik hem wel in de bocht die ik nodig heb maar is het ook verstandig hem een tijdlang zo te laten staan?

    ik moet trouwens nog een aantal vulringen op maat maken om te zien of ik zo meer druk kan zetten
    De brug van mij is het niet geworden begrijp ik. Jammer.


    Voor alle duidelijkheid: bovenstaande verkoper was ik niet.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    maar nu een ander probleem, de hals blijkt een stevige upbow te hebben die ik er niet helemaal uit krijg met de trussrod.
    met clamping krijg ik hem wel in de bocht die ik nodig heb maar is het ook verstandig hem een tijdlang zo te laten staan?

    ik moet trouwens nog een aantal vulringen op maat maken om te zien of ik zo meer druk kan zetten
    upbow ook met snaren op spanning erop? lichte upbow zonder snaarspanning is nl niet ongewoon.

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.653

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    De brug van mij is het niet geworden begrijp ik. Jammer.


    Voor alle duidelijkheid: bovenstaande verkoper was ik niet.
    nee alex, dit ging om die rollerbridge verkoper op aliexpress.
    die van jouw blijkt 1 van de eerste versies van deze brug te zijn van ABM 2300C, en tegenwoordig zijn de uiteinden aan de onderkant zo aangepast dat ze evenwijdig met de body top lopen en dat doet deze niet. je krijgt dan ook nooit een goed contact met de wieltjes van de stud die er onder zitten.

  10. #20

    Standaard

    Ben benieuwd hoe die roller bridge van de ali bevalt. heb hier nog een Epiphone SG Junior staan met een bigsby erop. snaren lopen nog over de originele wraparound bridge, en ook hier onstemt het verschrikkelijk doordat de snaren aan de brugzadels blijven hangen.
    Goedkoop rollerbridgje wil ik dan wel wagen om erop te zetten. maar geen duur spul voor deze gitaar
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top