Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 21
  1. #1

    Standaard The scent of her love

    Maar weer eens een typisch Charlie-liedje...

    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Mooi hoor, beetje klavercimbel achtig gespeeld zo met die arpeggios en sound. Mooi breekbaar en gevoelig gezongen, voor mij je beste zangpartij ook. Doet me beetje denken "She's always a woman to me". En da's uiteraard een compliment.

    Instrumentale tussenstuk zou eigenlijk een mooie, rustige solo moeten hebben. Fluit oid.

    Mooi!

  3. #3

    Standaard

    Love it, dit zijn typisch van die stille dingen die ik wel wil, maar nooit kan schrijven.
    En als ik het dan al eens probeer, komt er weer wat anders uit.
    Dat is het fijne aan ‘Sounds’. Dan kom jij weer langs.....

    Heel fijn. Hij gaat gewoon nog eens op.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Prachtige opname! Heel mooi stereobeeld en je stem ligt er mooi bovenop, zonder de instrumenten in de weg te zitten. Mooie compositie en zanglijn! Complimenten

  5. #5

    Standaard

    Wat fijn om van drie senior leden lof te krijgen. Tussen allerlei bestuurlijke malheur door is het heerlijk mij zo nu en dan in mijn studiootje terug te trekken. Ja, Fusion, ik speelde zelf ook met het idee van een fluit in het intermezzo, maar uiteindelijk besloot ik toch om het maar simpel bij alleen cello te houden. Ik heb zo gauw de neiging om te 'overproduceren' . En Gus, voor mij geldt precies hetzelfde: ik wil zo graag eens iets anders schrijven (!), en dan komt er altijd weer zoiets uit... Ben blij met je opnametechnische complimenten, Pasqual. Ik heb er veel aan gedaan om de boel in balans te krijgen en de stem er bovenop te laten liggen. Was veel mixen en luisteren en mixen om het goed te krijgen en uiteindelijk een lichte master die de zaak omhoog moest trekken.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Mooi hoor, beetje klavercimbel achtig gespeeld zo met die arpeggios en sound. Mooi breekbaar en gevoelig gezongen, voor mij je beste zangpartij ook. Doet me beetje denken "She's always a woman to me". En da's uiteraard een compliment.

    Instrumentale tussenstuk zou eigenlijk een mooie, rustige solo moeten hebben. Fluit oid.

    Mooi!
    Wat de zang betreft, Fusion, moet ik wel opbiechten dat ik voor het eerst door een Neumann U87 heb gezongen. Onlangs wilde een vriend een studio-opname bewerken en onder andere zijn zangpartij uitbreiden met een nog niet bestaande brug. Terug naar de professionele studio zat er niet meer in, dus vroeg hij mij de ontbrekende stukken op te nemen. Ik kon beschikken over alle (droge en bewerkte) studiotracks. Maar wat ik ook probeerde met mijn Røde NT1 ik kreeg gewoon niet de prachtig klank(kleur) van het origineel. De stem met de NT1 helemaal opnieuw opnemen was geen optie, want daarmee zou het geheel, bleek, toch wel behoorlijk aan kwaliteit inboeten. De studio maar eens gebeld en gevraagd met welke microfoon ze hadden gewerkt. Heel hulpvaardig kreeg ik te horen dat het de Neumann U87 was... En tja, toen ging ik een bloednerveuze tijd tegemoet. Honderd en één opgezocht, uitgeplozen, vergeleken. De Neumanns, de talloze kloons, de alternatieven, en niet in de laatste plaats de prijzen. Een nieuwe U87 was out of the question. Uiteindelijk, na een paar slapeloze nachten en overleg mijn wederhelft, besloot ik op de tweedehands markt rond te kijken. De duik in m'n portemonnee was diep maar toen ik bovenkwam kon ik toch nog ademhalen, en wat geruststellend was, de eerste eigenaar kwam 'm helemaal van de andere kant van het land langsbrengen. De microfoon bleek na inwendige inspectie in mint conditie. Na de hele zangpartij met mijn vriend opnieuw te hebben opgenomen, bleek er geen verschil te horen met het origineel - kon ik zelfs switchen tussen en knippen in beide opnames voor het mooiste resultaat. Zo is het gekomen... En in geval van zwart zaad, zal ik 'm voor een redelijke prijs op dit forum aanbieden.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Charlie McD Bekijk bericht
    Wat de zang betreft, Fusion, moet ik wel opbiechten dat ik voor het eerst door een Neumann U87 heb gezongen. Onlangs wilde een vriend een studio-opname bewerken en onder andere zijn zangpartij uitbreiden met een nog niet bestaande brug. Terug naar de professionele studio zat er niet meer in, dus vroeg hij mij de ontbrekende stukken op te nemen. Ik kon beschikken over alle (droge en bewerkte) studiotracks. Maar wat ik ook probeerde met mijn Røde NT1 ik kreeg gewoon niet de prachtig klank(kleur) van het origineel. De stem met de NT1 helemaal opnieuw opnemen was geen optie, want daarmee zou het geheel, bleek, toch wel behoorlijk aan kwaliteit inboeten. De studio maar eens gebeld en gevraagd met welke microfoon ze hadden gewerkt. Heel hulpvaardig kreeg ik te horen dat het de Neumann U87 was... En tja, toen ging ik een bloednerveuze tijd tegemoet. Honderd en één opgezocht, uitgeplozen, vergeleken. De Neumanns, de talloze kloons, de alternatieven, en niet in de laatste plaats de prijzen. Een nieuwe U87 was out of the question. Uiteindelijk, na een paar slapeloze nachten en overleg mijn wederhelft, besloot ik op de tweedehands markt rond te kijken. De duik in m'n portemonnee was diep maar toen ik bovenkwam kon ik toch nog ademhalen, en wat geruststellend was, de eerste eigenaar kwam 'm helemaal van de andere kant van het land langsbrengen. De microfoon bleek na inwendige inspectie in mint conditie. Na de hele zangpartij met mijn vriend opnieuw te hebben opgenomen, bleek er geen verschil te horen met het origineel - kon ik zelfs switchen tussen en knippen in beide opnames voor het mooiste resultaat. Zo is het gekomen... En in geval van zwart zaad, zal ik 'm voor een redelijke prijs op dit forum aanbieden.
    Gaaf verhaal Ik heb ook de Rode NT1 (A geloof ik?). Dat is dan toch blijkbaar ff wat anders haha

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Gaaf verhaal Ik heb ook de Rode NT1 (A geloof ik?). Dat is dan toch blijkbaar ff wat anders haha
    Hou vooral vast aan je Røde! Ik maak er al jarenlang met veel plezier gebruik van en sluit niet uit dat ik mijn opnametechniek ermee moet veranderen. Binnenkort zal ik eens proberen een A/B vergelijking te maken tussen beide microfoons, gelijktijdig, in precies dezelfde setting. Met en zonder externe voorversterker wordt lastiger omdat ik een Focusrite ISA One gebruik die maar één mic tegelijk aan kan. Wordt wat experimenteren.
    If you dig it, do it; if you dig it a lot, do it twice (Jim Croce)
    My lyrics and music

  9. #9

    Standaard

    Heel mooi en 'kwetsbaar' nummer. Idem zo gezongen.
    Bijzondere klank van de gitaar. Lijkt inderdaad op een klavecimbel....
    Alles past goed in elkaar, mooi arrangement dus.
    Laatst gewijzigd door Ernest01; 9 maart 2018 om 16:03
    Yamaha FG-230 (12-snarig), Eastman E10-OM, Martin D28, Yamaha G-100A, Squier Affinity Tele, Ibanez RGA42FM, Santa Cruz OM Koa

  10. #10

    Standaard

    Mooi! En inderdaad: Klavecimbel. Maar da's ook mooi.
    https://fervid.hearnow.com/
    '' I'm perusing the tracks, and I can confidently say that it's a great listen, . Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top