Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 7 EersteEerste ... 34567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 68
  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Dat Orange 1x12 kastje is een behoorlijke verbetering nog. Ik krijg nu een mooi 'schoon' gedetailleerd geluid van laag naar hoog, waar mijn ouwe kastje ernaast erg muddy klinkt. Samen krijg ik dan wel weer een erg stevig voller geluid, maar voor thuis is dat niet alles.
    Gek genoeg heb ik nu de eq in de fx-loop ook niet meer aan, en hoor ik geen fizz. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat ook al deed voordat ik de PPC112 ontving.
    Die fizz hoorde ik wel met mijn Telecaster. Denk dat het meer aan die gitaar lag, en moet ik dan flink gaan bijstellen voor een goed geluid. Mogelijk is dat geen fijne combi. Met mijn Strat en ES335 heb ik geen last.
    Moet de amp ook nog wat beter leren kennen. Mogelijk luistert alles wat nauwer dan ik gewend ben met andere merken.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Dat Orange 1x12 kastje is een behoorlijke verbetering nog. Ik krijg nu een mooi 'schoon' gedetailleerd geluid van laag naar hoog, waar mijn ouwe kastje ernaast erg muddy klinkt. Samen krijg ik dan wel weer een erg stevig voller geluid, maar voor thuis is dat niet alles.
    Gek genoeg heb ik nu de eq in de fx-loop ook niet meer aan, en hoor ik geen fizz. De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik dat ook al deed voordat ik de PPC112 ontving.
    Die fizz hoorde ik wel met mijn Telecaster. Denk dat het meer aan die gitaar lag, en moet ik dan flink gaan bijstellen voor een goed geluid. Mogelijk is dat geen fijne combi. Met mijn Strat en ES335 heb ik geen last.
    Moet de amp ook nog wat beter leren kennen. Mogelijk luistert alles wat nauwer dan ik gewend ben met andere merken.
    Mooi man. Een speaker is de helft van je geluid. Een kwaliteitskast maakt ook echt verschil.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Twijfel.. Ik vind de mildere rocksounds echt heel erg mooi (Black Crowes), maar de OR15 heeft niet echt een mooi clean geluid in huis. Nogal vlak. Heb hem net even vergeleken met mijn zelfbouw Champ kloon (5F1), en die is clean veel mooier. Ronder, diepere bassen, meer 3D, beetje elastische feel tijdens spelen. Zo wil ik mijn cleans hebben. Een leuke overdrive ervoor voor de bluesy dingen.

    Mogelijk gaat dus de Orange OR15 terug. Dus ben weer wat aan het kijken naar een Fender-clean-achtig buizentopje. Ook twijfel ik over het wattage. 15 watt kan best hard, maar blijft het dan wel mooi, als ie op zijn toppen moet presteren in een bandsetting.

    Beetje terug bij af dus. Tips welkom!

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Als je cleans belangrijk zijn zou ik zeker de koch twintone checken, 50 watt maar erg mooi rond clean. Hapt pedalen erg lekker en tweedehands rond de 500 euro te krijgen.
    Verder vind ik een fender deluxe reverb 65 reissue erg mooi qua clean. Iets duurder maar ook zelfde verhaal als de twintone, erg mooi clean, zeker als je de bright cap verwijderd. Tweedehands rond de 800-900 te koop.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Jammer dat zo'n Deluxe Reverb niet als top wordt gemaakt. Had al even naar de Koch Twintone 3 top zitten kijken. B-stock voor een goeie €800... Zat headroom in ieder geval voor pedalen.

  6. #46

    Standaard

    Ik heb nog een 5/15W tubescreamer stackje te koop staan. Cleane versterker met ingebouwde tubescreamer. Hoef je die ook niet los te kopen.

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    13 november 2004
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    192

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Jammer dat zo'n Deluxe Reverb niet als top wordt gemaakt. Had al even naar de Koch Twintone 3 top zitten kijken. B-stock voor een goeie €800... Zat headroom in ieder geval voor pedalen.
    Goed bewaard geheim. Deluxe Reverb is er ook als top. Alleen je ziet ze niet veel. Geldt ook voor de Blackstar Artisan 15 en 30...

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.968

    Standaard

    Knutsel je toch zelf effe een topbehuizing om het chassis in op te hangen?
    Of heb je zulke linkervingers dat je dat niet kan?

    Remork sluiten.

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Huh...om die Champ zit een topbehuizing.. Maar dat ding zal een watt of 5 uitspugen. Niet echt bruikbaar in een bandsituatie?
    Of bedoel je een Deluxe Rev.?

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Is een Deluxe Reverb (is er ook als top eej) nou zo pedalfriendly? Ik weet uit ervaring dat Kochs wel pedalen vreten. Het clean is trouwens wezenlijk anders dan van een Deluxe Reverb. Meer hifi, niet zo vintage.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 19 maart 2018 om 17:43
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top