Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 7 EersteEerste 12345 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 68
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    MIkeD nog bedankt voor de tip over de Orange OR15. Heb hem net een uurtje binnen en vind hem helemaal te gek. Alleen nog op huiskamernivo uitgeprobeerd, dat dan weer wel.
    Het is een erg dynamische 1-kanaler, die mooi opschoont met de volumeknop op de gitaar. Ik stel de gain in op iets na 12 uur voor een heerlijk vet sologeluid en kan gewoon opschonen tot clean en alles er tussen in dus.
    De buizen fx loop doet het ook erg goed, met mijn TC Electronic Nova System erin met een volumepedaal daar weer achter voor aanpassingen i.v.m. wisselende gain en soloboosts.
    Kortom een hele fijne blues-rock amp, met vette scheurgeluiden en ook erg mooie cleane geluiden. Hoe ie gaat klinken en zich laat bespelen in een bandsituatie moet nog blijken, al zit dat er voorlopig nog niet in.
    Voorlopig een topding!

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Gelukkig maar, ik vond het een kutgeluid.

    Verstuurd vanaf mijn SM-J510FN met Tapatalk
    Hahaha, bijna Braddiaans. Maar eh, ik vind het zeker geen vaginaal geluid.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    MIkeD nog bedankt voor de tip over de Orange OR15. Heb hem net een uurtje binnen en vind hem helemaal te gek. Alleen nog op huiskamernivo uitgeprobeerd, dat dan weer wel.
    Het is een erg dynamische 1-kanaler, die mooi opschoont met de volumeknop op de gitaar. Ik stel de gain in op iets na 12 uur voor een heerlijk vet sologeluid en kan gewoon opschonen tot clean en alles er tussen in dus.
    De buizen fx loop doet het ook erg goed, met mijn TC Electronic Nova System erin met een volumepedaal daar weer achter voor aanpassingen i.v.m. wisselende gain en soloboosts.
    Kortom een hele fijne blues-rock amp, met vette scheurgeluiden en ook erg mooie cleane geluiden. Hoe ie gaat klinken en zich laat bespelen in een bandsituatie moet nog blijken, al zit dat er voorlopig nog niet in.
    Voorlopig een topding!
    Leuk man, het zijn natuurlijk nog de wittebroodsweken, dus keep us informed.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Guys, ik ben nogal picky als het op gitaarsound aankomt.. Ik zal het de komende dagen nog verder onderzoeken, maar de sound wordt nogal fizzy en harsh zodra ik de OR15 wat harder zet.
    Op zeg maar conversatienivo klinkt het allemaal erg lekker, maar dat heb ik eigenlijk wel met meerdere versterkers. Lekker warm en smooth allemaal, maar zodra ik de amps harder ga beluisteren wordt het allemaal wat scheller en platter. Met de treble pot krijg ik het, zoals het er nu uitziet, er niet mee weg.. Ik ga nu de buren er niet langer mee lastig vallen, maar dit vraagt wel om nader onderzoek.

    Ik wil nog niet te veel conclusies al trekken, maar dit lijkt veel op mijn eerdere ervaringen met lichte 2xEL84 ampjes, zoals b.v. de Vox AC15C1 en Fender Blues Jr. Wordt vervolgd.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Guys, ik ben nogal picky als het op gitaarsound aankomt.. Ik zal het de komende dagen nog verder onderzoeken, maar de sound wordt nogal fizzy en harsh zodra ik de OR15 wat harder zet.
    Op zeg maar conversatienivo klinkt het allemaal erg lekker, maar dat heb ik eigenlijk wel met meerdere versterkers. Lekker warm en smooth allemaal, maar zodra ik de amps harder ga beluisteren wordt het allemaal wat scheller en platter. Met de treble pot krijg ik het, zoals het er nu uitziet, er niet mee weg.. Ik ga nu de buren er niet langer mee lastig vallen, maar dit vraagt wel om nader onderzoek.

    Ik wil nog niet te veel conclusies al trekken, maar dit lijkt veel op mijn eerdere ervaringen met lichte 2xEL84 ampjes, zoals b.v. de Vox AC15C1 en Fender Blues Jr. Wordt vervolgd.
    Welke cab heb je eronder staan?
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Jammer. Zelf hou ik niet zo van Orange; ik vind ze in mijn beleving ook 'harsh'. Nu heb ik laatst op een Vox AC10 gespeeld en die vind ik fijn en niet te vergelijken met de AC15 die ook harsh klinkt.
    BTW, welke Blues Junior heb je gehad? Ik heb de eerste serie USA en Mex gehad die ik ook niet tof vind maar de BJ III spreekt mij wel weer aan. Ik zit er zelfs aan te denken om die te kopen.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    @Telerocker: het is een no-name gesloten 1x12 kastje met een ouwe 80 watt Celestion uit een H&K transistor combo. Niet top dus, maar heb goede resultaten behaald met andere ampjes, zoals een zelfbouw Tweed Champ topje, die ik nog steeds heb. Zelfs een transistor Vox Pathfinder 15R klinkt er goed over.

    @Jutter: Ik heb al 2 AC10's gehad en vond ze ook weer thuis erg lekker, maar in een bandsetting trekt ie het net niet en wordt schreeuwerig. De AC15C1's waren ook te schel en plat. Mijn zware AC15HW1X was echt top. Die kwam echt tot leven als het wat harder mocht.
    Ik heb een jaar of 5 gerepeteerd in de studio op een Tweed Blues Jr. Niet slecht, maar wat harsh vergeleken met mijn HW AC15. Dat is dus de sound die ik zoek. Prachtig open, warm chimy clean met die heerlijke romige overdrive als ie wordt gekieteld.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Maarre... die Vox Pathfinder 15R die is toch ideaal voor thuis?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Jazeker! Maar ik wil de mogelijkheid open houden, mocht er een gelegenheid voorbij komen om weer es buiten de deur te spelen met deze of genen. Hetzij een jam of ooit weer es een bandje vormen.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Ik heb je trouwens een PB gestuurd.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top