Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 7 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 68
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard Zoek VOX (-achtige) top of handzame combo voor thuis (en jams/gigs?)

    Ik heb onlangs mijn beste versterker ooit weggedaan, een Vox AC15 handwired combo met 1x12" Blue Alnico. Het ding was voor mij, nu ik de 60 nader, gewoon niet meer te tillen helaas.

    Nu zit ik dus thuis op mn zolderkamertje nog wat te spelen, heb ook geen bandje meer. In mijn zoektocht naar klein, licht, met voldoende power, heb ik een DV Mark Little GH250 gekocht. Een heel licht en klein 2-kanaals class D bakje dat 150 watt (bij 8 Ohm) uitspuugt.
    Echter.....het is nét geen buizenamp. Zo ver zijn ze kennelijk toch nog niet. Hij geeft heel clean dat weer wat je er in stopt, maar heeft niet dat organische, de 'sag' etc.

    Dus toch maar weer kijken voor een buizenampje. Ik hou nog altijd van de Vox sound en feel. Ik heb een 1x12" cabje staan met een vage ouwe 80 watt Celestion erin. Klinkt redelijk okay..

    Nu vind ik de normale Custom serie niet erg fijn klinken. Heb al een paar AC15C1's gekocht en gauw weer weg gedaan. Vond ze te steriel en stijf klinken. Dus dan valt m.i. de 15 watt top al af. Handwired maken ze geen AC15 in head vorm meen ik, en een 30-watt top die 19 kilo weegt staat dan ook wat tegen, mede omdat het wat overkill lijkt voor hoofdzakelijk zoldergebruik.

    Zo'n Laney Lionheart L5 Studio topje vind ik heel aantrekkelijk, maar lijkt mij power tekort te komen voor un-miked bandgebruik. Vox AC10 zelfde verhaal.
    Voor reverb, delay en drive zet ik er of een TC Electronic Nova System voor, of een paar pedalen die ik hier heb liggen. Dus ik gebruik een amp merendeels als een clean-ish platform.

    Misschien kunnen jullie mij op een spoor zetten? Budget rond de 700 euro.
    Alvast bedankt
    Laatst gewijzigd door guitarguru; 5 maart 2018 om 11:25

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Zijn die MV-ampjes niks voor jou? Die gaan nog echt hard en ze zijn portable.

    http://www.voxamps.com/MV50
    Laatst gewijzigd door telerocker; 5 maart 2018 om 16:40
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Heb er wel naar zitten luisteren online ja. Ook daar hoor ik verschil met de real deal, als je het naast elkaar hoort..

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Verder denk ik aan de VOX Nighttrain, de Victory RD-1 of een EL84-ampje van Orange zoals de Rocker 15 Terror die je thuis naar 0,5 Watt kunt terugdraaien.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    een Orange OR 15 H.. heeft ECC83 buizen voortrap / EL84 buizen eindtrap. weegt 8 kilo....Kan ook op half vermogen (7 watjes in plaats van de 7 dwergen) worden geschakeld. Kost 666 (the nummer of the Beast) bij Thomann... als je op de komst van een B-stock kunt wachten.. fok... er is er nu een voor 651,= ( https://www.thomann.de/nl/orange_or_15_h_b_stock.htm ) da's nog minder.
    Ik heb zelf sinds enige weken een Orange TH 30 Head (met een PPC212 OB) en het cleane kanaal daarvan is best fijn, kan van smooth naar venijnig, en pakt ook pedaaltjes goed op ( het dirty kanaal is reeds 'krunsjie' genoeg van zichzelf)....hard zat voor thuis, ook op de 7 Dwergen stand.. en met 15 Watt kan je altijd nog eens op zoek naar naar het tweede hondje om samen mee te spelen... kom van die slaapkamer af.. 60 is het nieuwe 40. En: Orange Is The New Black (werd mij onlangs door purplejohn toegevoegd.. dus die zal het wel weten)
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Thanks zover telerocker. De nighttrain kon me echter ook niet bekoren. Ook gehad.. Vond het ook wat te stijf ofzo. Geen diepgang, niet dat 'elastische' dat zo heerlijk speelt.
    MikeD bedankt voor die Orange OR15 tip (en de inspirerende woorden). Zal er eens naar gaan luisteren.

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Haha, na wat clipjes te hebben beluisterd, heb ik gewoon de Orange OR15 besteld, een B-stock voor 615 euro. Erg smeuige sounds van clean naar behoorlijk heavy. Fijn klein en licht buizentopje met power genoeg voor bandgebruik lijkt mij. Hoeft niet pristine clean te zijn. Thanks MikeD!

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 juli 2013
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    690

    Standaard

    Te laat zie ik, deze is er ook

    https://www.bax-shop.nl/gitaarverste...hoCOREQAvD_BwE

    Ik heb de Bassman clone en dat is een leuke kleine amp.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 december 2012
    Locatie
    Thuis
    Berichten
    706

    Standaard

    Mike is the man!
    If it ain't got purple it ain't got music.

    Bands: purplejohn.wix.com/fabfive
    www.10AM.nl

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Haha, na wat clipjes te hebben beluisterd, heb ik gewoon de Orange OR15 besteld, een B-stock voor 615 euro. Erg smeuige sounds van clean naar behoorlijk heavy. Fijn klein en licht buizentopje met power genoeg voor bandgebruik lijkt mij. Hoeft niet pristine clean te zijn. Thanks MikeD!
    Ja, dat zijn leuke ampjes waar nog een bak herrie uitkomt. Ik heb zelf een Rockerverb 50 head MKI. De OR15 heeft hetzelfde DNA, alleen wat minder gain. Plezier ermee.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 6 maart 2018 om 16:42
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top