Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 7 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 68
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jutter Bekijk bericht
    Jammer. Zelf hou ik niet zo van Orange; ik vind ze in mijn beleving ook 'harsh'. Nu heb ik laatst op een Vox AC10 gespeeld en die vind ik fijn en niet te vergelijken met de AC15 die ook harsh klinkt.
    BTW, welke Blues Junior heb je gehad? Ik heb de eerste serie USA en Mex gehad die ik ook niet tof vind maar de BJ III spreekt mij wel weer aan. Ik zit er zelfs aan te denken om die te kopen.
    Mijn RV50 MKI klinkt alles behalve harsh. Het ligt er wel aan welke cab/speakers je eraan hangt. Btw, ik heb de BJ III gehad en met een beetje volume is dat nogal een pinnig bakje.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    @Telerocker: het is een no-name gesloten 1x12 kastje met een ouwe 80 watt Celestion uit een H&K transistor combo. Niet top dus, maar heb goede resultaten behaald met andere ampjes, zoals een zelfbouw Tweed Champ topje, die ik nog steeds heb. Zelfs een transistor Vox Pathfinder 15R klinkt er goed over.
    Om je een beetje een idee te geven. Ik sluit mijn RV50 bij repetities aan op een The Valve 112 ported cab met een Celestion V30. Die klinkt vrij rond. Verder heb ik een nog een Hook 2x12 cab met een WGS Veteran en ET90. Daar zit zeker geen krasserig hoog in. Je zou kunnen overwegen om de speaker te vervangen door een V30 of een WGS Veteran.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    over minder fizzy gaat dit draadje https://www.seymourduncan.com/forum/...ss-fizzy/page2

    los van de tips over speakers (doe 's een Celestion V 30) of 'gain terug en een cleanboost er bij' komt er 1 met de tip om een equalizer in de loop te zetten en de 7 k band 2-3 dB terug te schuiven.


    Maar als je erg veel moet fiedelen om een geluid te krijgen dat je fijn vindt , wordt het een beetje 'het paard achter de wagen spannen'.

    Overigens ben ik met m'n TH30 ook even zoet om de settings te vinden voor de ene of de andere gitaar en de pedalenbak.

    En met de Mooer 6 bands EQ kan ik m ook op het cleane kanaal een flinke 'schop' geven zonder dat ie fizzy wordt.
    Laatst gewijzigd door MikeD; 9 maart 2018 om 09:48
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Blijft een raar fenomeen dat bezig zijn met je sound. Vandaag vind ik het weer top klinken. Nu speelde ik wel net op mijn Strat met dikke Kinman Blues pickups en een ES335-achtige met P90's. En, zonder het artikel nog gelezen te hebben, met mijn multifx's EQ een paar dB's terug rond de 7 k band. Gisteren speelde ik met mijn Chapin Telecaster.

    Met de Strat vond ik de 'cleanere' settings erg fijn (Fool for your Stockings). Maar toch nog wel met de gain op 11 uur. Met de P90's was het super met de gain op 13 uur. Niks fizz, gewoon smakelijke rocksounds. Schoont ook weer netjes op.

    Dit alles op wat hogere volumes. Heb de Master voluit, maar knijp dan met mijn volumepedaal, die na mn fx in de loop staat.

    Mocht het vanavond weer ruk zijn horen jullie het meteen haha.

  5. #35
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Of je iets als mooi ervaart hangt ook van je stemming af. Nou is er apparatuur die je ongeacht je stemming nooit als goed zult ervaren en dat is meestal een smaakkwestie.

  6. #36
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Ik vond vooral de rocksounds erg lekker vandaag. Echter, het was leuk om weer es wat Van Halen en AC/DC te pingelen, maar ik ben dezer dagen toch meer van wat bluesy en jazzy dingen. De OR15 is m.i. vooral een gave rockbak. Hij kan clean, maar het is nou geen geweldig mooi clean, zoals b.v. een Vox erg mooi kan zijn.
    Dus vraag me af of ik niet net verkeerd om bezig ben. Misschien beter een echt mooie cleane amp en voor wat gainier dingen een leuke overdrive ervoor.
    Maar ik geef hem nog niet op. Terug sturen kan altijd nog.

  7. #37
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 januari 2007
    Locatie
    Lelystad
    Berichten
    1.441

    Standaard

    Ik ga er een Orange PPC112 bij bestellen. Ik vind de top echt wel de moeite waard om hem te bespelen op een bijbehorend kastje. Met een boost in de fx loop en de gain op 9 tot 11 uur, kan ie ook erg hard en clean blijven. Goeie tip ook.
    Maar de fizz eruit eq'en (in de fx-loop) is wel het beste wat er gedaan kon worden. Maakt hem aangenaam warm en uitgebalanceerd.

  8. #38
    Banned
    Geregistreerd
    20 juni 2015
    Locatie
    The universe
    Berichten
    12.608

    Standaard

    Mooie cleane amp? Een kleinere Roland jazz chorus en dan een overdrive pedaal ervoor. Maar dat staat wel erg ver af van Vox.

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Ik ga er een Orange PPC112 bij bestellen. Ik vind de top echt wel de moeite waard om hem te bespelen op een bijbehorend kastje. Met een boost in de fx loop en de gain op 9 tot 11 uur, kan ie ook erg hard en clean blijven. Goeie tip ook.
    Maar de fizz eruit eq'en (in de fx-loop) is wel het beste wat er gedaan kon worden. Maakt hem aangenaam warm en uitgebalanceerd.
    Dat zou een verbetering moeten zijn. Ik ben trouwens ook gecharmeerd van de Hook 112 half open back.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru Bekijk bericht
    Ik ga er een Orange PPC112 bij bestellen. Ik vind de top echt wel de moeite waard om hem te bespelen op een bijbehorend kastje. Met een boost in de fx loop en de gain op 9 tot 11 uur, kan ie ook erg hard en clean blijven. Goeie tip ook.
    Maar de fizz eruit eq'en (in de fx-loop) is wel het beste wat er gedaan kon worden. Maakt hem aangenaam warm en uitgebalanceerd.
    Da's mooi... het gaat er naar uitzien dat de OR 15 toch wel in de smaak aan het vallen is... een PPC112 erbij lijkt me een goeie move ook.. Hoewel ik al niet mocht mopperen over de reeds aanwezige cabinets (waaronder een 4x12 van Carvin en een 4x12 Fender Supersonic...) mocht ik een PPC212 OB bij mijn TH 30 kopen en dat werkt goed samen.. ziet er ook gelikt uit; een oranje kast onder die oranje top...we gaan het lezen.....
    een aap die wel bananen eet speelt vals

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top