Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Fender DH-1 pickup

  1. #1

    Standaard Fender DH-1 pickup

    Ik heb een Fender deluxe strat HSS uit 2005
    De humbucker is een DH-1 van Fender. Ik lees veel verschillende ervaringen op de verschillende forums, ik ben eigenlijk heel tevreden met de klank. Ik wil mijn een backup gitaar van een ander humbucker voorzien met ongeveer dezelfde output/klank. Heeft iemand enig idee waar ik dan aan moet denken?
    Welke humbucker komt hier dicht bij in de buurt?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Kun je op ebay er niet eentje op de kop tikken?

    Nearest equivalent? Qua specs zit je in de buurt van een Duncan JB, Trembucker en Custom 5.

    In de kantlijn: ik had een HSS Fender USA met deze pickups en de S1-switch. De humbucker was bepaald niet mijn cup of tea. Ik vond het een onmuzikale pup. De single coils waren ook niet mijn ding. Te steriel, te weinig vintage. Na een swap met een BKP-set en verwijdering van het S1-systeem begon het ergens op te lijken. Maar smaken verschillen, gelukkig maar.
    Laatst gewijzigd door telerocker; 2 maart 2018 om 19:03
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door telerocker Bekijk bericht
    Kun je op ebay er niet eentje op de kop tikken?

    Nearest equivalent? Qua specs zit je in de buurt van een Duncan JB, Trembucker en Custom 5.
    Schiet nog meer generieke informatie...

    - Trembucker: generale term van Seymour Duncan voor alle humbuckers met brede spacing: van de meest cleane tot hotste versies.

    - JB en custom 5 lijken TOTAAL niet op elkaar. Alleen de magneet en bobbin is gelijk; de wind is anders, de isolatie van de draad is anders, de draaddikte is anders, de inductie is anders, de impedantie is anders... Alsof je een landrover en een porsche met elkaar vergelijkt (de porsche is dan de JB in deze).

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    Schiet nog meer generieke informatie...

    - Trembucker: generale term van Seymour Duncan voor alle humbuckers met brede spacing: van de meest cleane tot hotste versies.

    - JB en custom 5 lijken TOTAAL niet op elkaar. Alleen de magneet en bobbin is gelijk; de wind is anders, de isolatie van de draad is anders, de draaddikte is anders, de inductie is anders, de impedantie is anders... Alsof je een landrover en een porsche met elkaar vergelijkt (de porsche is dan de JB in deze).
    Ik had JB en Trembucker moeten samenvoegen En verder snap ik dat de JB en Custom 5 verschillende pickups zijn. Qua specs zitten ze in de buurt van de DH-1, maar daarover kon ik niet zo snel heel veel duidelijke info vinden. Als jij weet welke SD exact klinkt als een DH-1 hoor ik het graag. En mocht ie bestaan, dan is het zeker geen pickup die ik zou kopen. ;-)
    Laatst gewijzigd door telerocker; 3 maart 2018 om 13:01
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top