Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 34 van 34
  1. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gearjunkie Bekijk bericht
    Weet je hoeveel vermogen de versterker nu geeft?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Nee, zou het niet weten. Maar als ik alles opendraai zit ik rond de 80db, dus ik denk niet zoveel.

  2. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door luuk engel Bekijk bericht
    Nee, zou het niet weten. Maar als ik alles opendraai zit ik rond de 80db, dus ik denk niet zoveel.
    Meten is weten, anders blijft het gissen.
    Misschien langsbrengen bij een echte reparateur?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 december 2006
    Locatie
    Turnhout, België
    Berichten
    2.171

    Standaard

    Als het allemaal zo moeilijk niet is kunnen al die techs die enkel vintage ptp spul repareren toch allemaal gewoon PCB bakken als die Laney accepteren? 😀
    De fout valt vast wel op te sporen hoor, het is geen raket technologie...? Al heb ik nu zelf wel nog nooit van ACDC repair gehoord...

    MS

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Misery Signals Bekijk bericht
    Als het allemaal zo moeilijk niet is kunnen al die techs die enkel vintage ptp spul repareren toch allemaal gewoon PCB bakken als die Laney accepteren? 
    De fout valt vast wel op te sporen hoor, het is geen raket technologie...? Al heb ik nu zelf wel nog nooit van ACDC repair gehoord...

    MS
    Modern spul is zeker niet zo eenvoudig als een full tube. Hier onderscheid zich dan ook de tech met de buizenprikker, zo noemden we die mensen vroeger. Als het geen buisje was dan moest hij mee naar de werkplaats pffff .

    Maar een ander punt is de marktwaarde vs reparatietijd. Vaak is een transistorbak niet zo veel waard en moet je onevenredig veel tijd stekken in het loshalen van ontoegankelijke printen om vervolgens geen metingen meer te kunnen verrichten. Pas nog een Yamaha compleet moeten slopen omdat er een SMD torretje defect was wat onder op de print was geplakt. Torretje vier cent en twee uur arbeidsloon. Hier gaan moderne apparaten vaak op los.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top